Kapitel 2

39 2 0
                                    

Marinas perspektiv

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

Ärligt kunde jag Inte själv fatta att jag hade en foooer i mitt egna hus.Jag har träffat många foooers men jag tror att jag aldrig haft någon i mitt hus. Men hur skulle jag förklara allt för Felix??Aja allt Fick komma som det kom,eller så sms:ar jag han när jag ska till affären.Men på något sätt så kändes det som att hon inte mådde så bra.Kanske borde jag fråga varför???

Iallafall så har jag inte riktigt tid nu,för om hon nu ska Vänta på Felix så måste jag handla hem mat och städa och hitta en bra säng till henne.Men varför har jag inte frågat vad hon heter,det kanske man borde göra

-------------------------------------

Mitt Perspektiv

gud vad jag var hungrig,min mage bara luftade och kurrade.Men tänk så Kommer jag få bo ihop med Felix Sandman i resten av mitt liv.

Jag satte mig upp i sängen och kollade runt lite.Dom har det väldigt fint och Städat om man skulle ha jämfört det med mitt fördetta hus...

Mamma hade inte haft tid och Städat medans jon bråkar med pappa,så därför ser vårt hus inget fint ut längre.

Sängen var fin,lite grön-blått överkast med aprikos färgade små blommor.

Väggarna var täckta med Justin Bieber saker.Allt i rummet var med Justin Bieber.

Nu hade det gått 2dagar sedan Marina tog med mig hem till familjen Sandman. Jag undrarde när jag skulle få träffa Felix.Men jag tänkte inte mer på det.

Marina hade visat mig runt i hela huset och det verkade ganska hemtrevligt ;)

Idag vaknade jag av att mobilen ringde,jag Kollade en snabbis på mobilen och såg att det var Ebba som ringde.

"Godmorgon sömntuta"

"Mm visst godmorgon" svarade jag med gäspen i halsen

"Har du lust att ses idag?,eller ska du träffa Elias?!

"Nej honom kan jag träffa någon annan gång,så vi kan ses det var ju ett tag sedan"

"Nice!!!Hur dags har du vaknat..."

"Du väckte mig...men kanske typ efter lunch,jag kan ringa så ses vi efter det.

Kan vi träffas på stan eller hos dig??"

"Asså det spelar ingen roll men vi kan ju mötas på Hötorget eller Drottninggatan!?"

"Aa,men jag hör av mig efter lunch"

Ebba la på och jag gick upp och bytte om. Idag var det sjukt varmt så svarta jeansshorts och ett spetslinne fick det bli. Idag ville jag locka håret så jag tog med mig min näcessär och kläder och gick in i det blå gröna badrummet.Badrummet var helt smaragdfärgad,vilket jag tyckte var jätte sött.

Jag satte på locktången och började sätta på mig mina kläder.Sedan hade jag i värmeskydd och torrshampoo i mitt hår,borsta igenom håret och satte upp över-håret i en liten toffs och började locka underhåret. Sedan fortsatte jag med över-håret.När jag var klar tog jag fram min ögonfransböjare och böjde mina fransar sedan tog jag min nyaste mascara från Maybelline New York och satte på.Perfekt med långa fylliga och flörtiga fransar nu till sommaren.På sommaren ville jag inte täcka hela mitt face med smink så lite puder och rouge fick räcka.

När jag var klar gick kg ut i köket för att möta upp Marina,vi skulle äta frukost tillsammans.Idag blev det limpa med pålägg och ett glas med varm oboy till frukost. efter det gick jag och gjorde mina vanliga sysslor,borsta tänderna,plocka undan på rummet m.m

Men eftersom jag bodde i en liten känd familj ville man ju göra bra intryck på dem,så jag bäddade sängen som jag inte gjort på flera år nu.

Jag stog på Hötorget och mötte Ebba.

Nu hade jag mycket tankar och saker att dela med mig av.Särskilt det om mamma och pappas skilsmässa.

Vi bestämmde oss för att gå och fika så kunde jag berätta allt då.

"Hej tjejer,vad får det lov att vara???",så en kille i vår ålder

Ebba kollade på mig och log sedan Började hon att fnissa,jag kollade på henne.

Vad skulle jag göra???Det var Elias som stod i kassan och sommarjobbade antagligen och nu är det som att vi fortfarande va tillsammans.Jag bestämmde mig för att inte fnissa tillsammans med Ebba. Och jag log inte mot Elias heller. Aja iallafall så beställde vi varsin cappuccino och gick och satte oss. Nu var det läge att berätta även om Elias stod nära men isåfall skulle han kunna få förklara för Ebba varför jag var ledsen.

klockan var 15:30 och jag hade kommit hem efter att haft en ganska jobbig eftermiddag.

Det var stekande värme ute och jag var själv i hela familjen Sandmans hus.Jag bestämmde mig för att sola lite.

Så jag satte på mig min bikini från H&M och kollade mig i spegeln.

Jag tyckte att allt hade blivit så mycket större allt ifrån lår till lilltån.Men särskilt tyckte jag att jag hade blivit tjock och hade för stora bröst,vilket jag tyckte var väldigt jobbigt. Aja,jag tänkte inte mer på det men precise när jag stod och Skulle sätta upp håret i en hästsvans så uppnades dörren...

Helt plötsligt stod Felix Sandman i dörröppningen och jag stog där i bara bikini. Och mina kläder låg slängda på golvet+underkläder. Men det kändes som allt gick i slowmotion.Skulle jag springa fram och krama Felix eller skulle jag stå där som ett jävla fån?!

Springandes sprang jag fram till Felix och kramade honom.

"OMG Felix Sandman"

"Åå hej på dig också",sa Felix förvånad

"Jag har längtat så länge på att få träffa dig och nu kom du äntligen"

"Aa,mamma har berättat om dig"

"Har hon?,vad sa hon?!"

"Att vi hade en foooer i vårt hus och då frågade jag hur du kom hit och då berättade hon allting"

"Föresten vad ska du göra",frågade Felix

"Jag hade tänkt att sola,vad hade du tänkt att göra?!"

"Inget speciellt jag kan följa med dig och sola om du vill?!"

"Gärna,kom då så går vi ut på altanen!!!"

"Aa men jag måste bara byta om"

Felix och jag låg i den tryckande värmen helt tysta,jag hoppades på att han någon gång skulle säga något.Tillslut frågade han om jag ville ha en glass eller något att dricka.Jag sa: ja tack,och vi gick in efter två glassar. Sedan låg vi där ute och jag hörde hur telefonen ringde,jag Svarade

"Hej älskling har du lust att hitta på något ikväll?!"

Det var Elias som ringde,vad skulle jag svara???Jag la bara på.Han hade ju dumpat mig och fikat i eftermiddags med Ebba då var han där och snacka med oss  som vi va tillsammans och nu sa han älskling till mig,vafan ska jag då tro???

Tårarna började sakta rinna ner för mina kinder och jag kunde verkligen inte låta bli att gråta och snyfta.Jag känner hur gråten sitter i halsen och tillslut rinner tårarna i det vackra vädret. Felix sätter sig upp och frågar hur det är och jag säger dom det är och han är precis som Ebba är. Han förstår mig och han frågar ifall jag vill träffa de andra i The fooo.

Såklart och nu satt vi och väntade på Ogge,Omar och Oscar. Medans vi väntar så plötsligt tittar Felix på mig och stryker handen över mitt hår och kysser mig,det är en lång kyss som sedan övergår till hångel.Det slutade med att jag låg uppepå Felix.

Det andra kom och vi gick på bio och var uppe hela natten och hade roligt

Fina läsare kommentarer tack och skriv gärna olika förslag på hur jag kan fortsättningen

Give me a reason!(OMG Fooo)Where stories live. Discover now