Hoofdstuk 1: Op kamp

5 0 0
                                    

Tring! Ik word wakker van mijn wekker, en ik schiet overeind, hoelaat is het? Ik kijk op de wekker, het is 5 uur. Ik zit rechtop en ik rek me uit, dan denk ik ineens: vandaag ga ik op kamp! Ik verheug me al een hele week op dit kamp. Mijn deur gaat open en daar staat mijn moeder: ''Opstaan Claire! ''. Meteen sta ik op, dit is niet echt normaal voor mijn doen maar ik verheug me er zo op dat ik meteen opsta. Ik doe een makkelijke outfit aan, want we moeten eerst 8 uur in de bus zitten voordat we er zijn, we gaan namelijk kamperen in de Franse bossen. Ik neem mn tassen mee naar beneden en ga aan de tafel zitten, en eet snel mijn boterham op. Mijn moeder geeft mij een zak snoep. ''Dankjewel mam!'' en ik geef haar een kus. ''Hoe voelt het om voor het eerst te kamperen? '' vraagt mijn moeder me. Ik zeg dat ik het wel spannend vind, maar vooral heel veel zin heb in deze week. Als ik mijn boterham op heb pak ik mijn tassen, en het is tijd om te gaan, ik zeg snel mijn 2 katten gedag en geef mijn vader een zoen.

Het is inmiddels half 6 en ik zit in de auto naast mijn moeder. ''Hoelaat vertrekkt de bus ook alweer?'' vraagt mijn moeder me. ''6 uur, maar je moet om kwart voor 6 aanwezig zijn'' zeg ik.

Aangekomen op school zie ik mijn vriendinnen staan: Chloe, Eva en Fleur, zij zijn echt mijn beste vriendinnen sinds de 1e klas, en sindsdien praatte we al over het kamp in de 3e klas, en nu is het eindelijk zo ver! Ook komen Dave en Aaron bij ons staan, best leuke jongens, maar niet mijn types. Ik weet wel dat Chloe stapelgek is op Aaron dus ik geef haar een knipoog. ''Raad is wat ik heb meegenomen om het lekker spannend te maken?!'' Zegt Dave, en hij haalt een ouija board uit zijn tas! Ik kijk verschrikt, ik heb over deze borden gehoord en mijn moeder heeft gezegd dat ik zoiets nooit moet doen. ''Wow! Zo gaaf, dat moeten we zeker gaan doen als het nacht is!'' Zegt Eva enthousiast als ze het bord ziet. ''Jullie moeten wel stil zijn want we moeten het niet met te veel mensen doen, dus dit is ons geheim, oke?'' zegt Dave vervolgens en we roepen allemaal 'ja' ookal heb ik hier mijn twijfels over...

''Instappen!"word er geroepen door Meneer de Jong, hij is onze aardrijkskunde docent, en helaas gaat hij ook mee. Iedereen loopt naar de bussen, we hebben al afgesproken dat ik naast Chloe zit, Eva en Fleur achter ons en Dave en Aaron voor ons. En dit lukt gelukkig.

Ik schrik wakker. ''Hoelaat is het?!'' vraag ik Chloe verward. ''Het is al half 10, en jij hebt net lekker 3 uur geslapen! Haha, maar zoveel heb je niet gemist.'' Slaperig kijk ik uit het raam. ''Jongens en meiden! We gaan zometeen de 1e pauze nemen, laat alles in de bus liggen als je eruit gaat. We blijven allemaal voor de bus, als je moet plassen of iets wilt halen, mag je dat doen!'' Iedereen rent zowat de bus uit wanneer deze stopt, ik besluit een zak chips te halen met Chloe aangezien we allemaal erg veel honger hebben. Wanneer we dit hebben gedaan rijden we verder, en komen we steeds dichterbij onze bestemming....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 01, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

In the woodsWhere stories live. Discover now