Di taman permainan...
Hye In berkata, "Janji! Kita akan jadi best friend forever and takkan berpisah sampai bila-bila."
"Yupp, kita takkan berpisah sampai bila-bila..best friend forever!" balas Jisoo sambil menyambut pinky promise dengan Hye In.
Hye In dan Jisoo adalah kawan baik sejak kecil lagi. Mereka membesar sama-sama dan sentiasa bermain sama-sama di kampung. Beberapa hari selepas itu, ibu bapa Jisoo terpaksa berpindah ke bandar Seoul bagi urusan kerja. Hye In berasa amat sedih mendengar khabar itu. Mereka berjumpa di taman permainan.
"Saya akan bertolak ke Seoul pada esok hari. Jadi ini mungkin perjumpaan kita yang terakhir." kata Jisoo dengan menundukkan kepalanya.
Hye In menangis teresak-esak mendengar apa yang dikatakan Jisoo.
Keesokan harinya..
Hye In memberi gelang persahabatan kepada Jisoo.
"Awak simpan baik-baik gelang ni tau! Jangan hilangkannya. Ini tanda persahabatan kita." kata Hye In.
Jisoo mengangguk faham. "Saya harap kita dapat berjumpa lagi suatu hari nanti." kata Jisoo.
"Eung! Sudah tentulah. Gelang ini akan satukan kita." kata Hye In sambil tersenyum.
Jisoo pun menaiki kereta dan bertolak pergi sambil melambai-lambai ke arah Hye In. Beberapa hari selepas itu, ayah Hye In mendapat surat pertukaran kerja ke luar negara. Dengan terpaksa, Hye In mengikut ibu bapanya pergi ke luar negara.
* * *
10 tahun kemudian...
Dengan lagak misterinya, dia memasuki perkarangan sekolah. Semua orang memandang ke arahnya. Tiba-tiba...
"Ouch! YAHH!" jerit Jisoo.
Jisoo memandang siapa yang menarik bajunya dari belakang dengan tiba-tiba.
"Semalam kau pergi mana balik lambat?" tanya D.O dengan nada marah.
Jisoo mencebik. "Alah oppa, saeng pergi rooftop laa. Nak prgi mana lagi." jawab Jisoo.
"Kau buat apa dekat sana?" tanya D.O lagi.
Tiba-tiba loceng berbunyi, "Ok lah oppa, saeng pergi dulu! Loceng dah bunyi tu. Bye!" elak Jisoo meninggalkn abangnya di perkarangan sekolah.
"Yahh! Tunggu! Oppa belum habis cakap lagi ni!!" jerit D.O. Mereka berlari masuk ke kelas.
* bunyi flight mendarat *
"Yezza!! At last..aku dapat hirup udara segar di bumi Seoul lagi." kata Hye In kepada dirinya sendiri.
"For sure, I'll find you my friend." kata Hye In sambil memandang gelang persahabatan yg dipakainya antara dia dan Jisoo.
Sebaik Hye In sampai di rumah ibu bapanya di Seoul, abangnya datang menyambut kepulangan adik kesayangannya itu.
"Aigoo! Selamat pulang wahai adikku." kata Kai sambil mencubit pipi adiknya, Hye In.
"Oppa!! Hajima! Sakitlah!" jerit Hye In kepada abangnya, Kai.
"Mcm mana keadaan di sana? Seronok x?" tanya Kai kepada Hye In.
"Hmm~ tak ada yang seronok pun. Bosan ada lah." rungut Hye In.
"Ohh, oppa! Oppa dah daftarkan saeng ke sekolah tu?" tanya Hye In.
"Dah! Jangan risau. Oppa dah bereskan semuanya. Dah dah..pergilah naik atas, mandi dan berehat. Nanti oppa masakkan makanan kegemaran saeng ye." kata Kai.
"Oh jinjja?! Gomawo oppa! Oppa, saranghae!" kata Hye In sambil membuat aegyo love pada abangnya dan pergi naik ke biliknya.
Pagi, 2 hari selepas...
"Oppa! Mana stoking Hye In?" tanya Hye In.
"Ada lah dalam laci tu. Cepatlah sikit! Kita dh lambat ni nak pergi sekolah." kata Kai.
Selepas siap untuk ke sekolah, mereka berlari ke bus stop dan mereka menaiki bas untuk ke sekolah.
"Hey Sehun!" tegur Kai kepada kawan sekelasnya yang masih menunggu bas.
"Eh Kai! What's up?! Ooohh! Siapa perempuan sebelah kau tu?" jeling Kai ke arah Hye In.
"Oh! Ni Hye In. Adik aku."jawab Kai.
"Annyeong haseyo~" kata Hye In kepada Sehun.
Sehun pun tersenyum memandang adik Kai tu.
* Sampai di sekolah *
"Everyone,attention! Good morning, Teacher Anastasia."kata ketua kelas, Sumin.
"Ok pelajar semua! Hari ni kita ada pelajar baru yang akan join kelas ini" kata guru kelas mereka, Teacher Anastasia.
Masing-masing bersorak gembira.
"Hye In-ssi, sila masuk!" kata Teacher Anastasia.
Dengan semangat yang ada, Hye In pun melangkah masuk ke kelas itu sambil tersenyum. Jisoo yang sedang mendengar lagu, terkejut apabila memandang Hye In masuk ke kelas itu.
"Hye In! macam mana dia ada di sini?" bisik Jisoo pada dirinya sendiri.
"Sila perkenalkan diri awak."kata Teacher Anastasia.
"Annyeong haseyo~ nama saya Kim Hye In. Harap semua dapat memberi tunjuk ajar.:)" kata Hye In.
Semua pelajar pun bersorak dan Hye In melihat ke arah Jisoo yang tunduk.
"Hai Jisoo! Lama kita tak jumpa." tegur Hye In di depan kelas sambil tersenyum dan melambai ke arah Jisoo.
Semua orang pun diam dan memandang ke arah Jisoo. Jisoo tunduk malu.
YOU ARE READING
[C] XOXO (Kiss & Hug) | EXO OT12
FanfictionMengisahkan tentang dua orang gadis yang merupakan rakan karib sejak kecil dan dipertemukan kembali setelah sekian lama berpisah. Sepanjang pertemuan mereka kembali, banyak perkara yang berlaku, tidak lupa akan kisah percintaan mereka bersama abang...