Part 10

7 0 0
                                    

"Sudi tak awak jadi date saya?" kata Kai.

Terkejut Jisoo mendengar kata-kata Kai.

"Awak tak perlu bagi jawapan sekarang. Bila-bila pun saya boleh tunggu."tambah Kai lagi.

"Oppa! Eomma call tadi..."kata-kata Hye In terhenti apabila melihat oppanya melutut di depan Jisoo dan memegang tangan Jisoo.

Tiba-tiba hujan turun. Semua orang berlari-lari mencari tempat berteduh. Kai, Hye In dan Jisoo turut berlari-lari untuk mencari tempat berteduh. Dalam tidak sedar, Kai menghalang air hujan dari terkena kepala Jisoo dengan tangannya. Sebaik sahaja mereka mendapat tempat untuk berteduh, Hye In memandang ke arah Kai dan Jisoo.

"Awak tak apa-apa?" tanya Kai pada Jisoo.

"Eung! Saya tak apa-apa." jawab Jisoo.

"Ehem~ dah lupa adik sendiri ke...?"sindir Hye In pada Kai.

Kai dan Jisoo pun memandang Hye In dan tersenyum.

"Mianhae, saeng..oppa lupa pulak." kata Kai sambil menggaru kepalanya yang tak gatal tu.

Jisoo hanya tunduk malu.

"Hmm~ Kalaulah saeng dan Jisoo sakit dalam masa yang sama, mesti oppa pergi dekat Jisoo dulu kan?!" kata Hye In.

"Eh, takde lah.."balas Kai tersenyum malu.

"Lain kali, kalau saeng sakit, saeng cari eomma dan appa jer lah~" tambah Hye In lagi yang sengaja mengusik oppanya.

                                            * * *

* Keesokan harinya, hari minggu *

"Oppa! saeng nak ke library ni. Tak sure balik pukul berapa. Kalau saeng balik lewat, oppa tido jer lah dulu ya! Tak payah tunggu saeng, eung?" kata Hye In pada Kai.

"Saeng pergi dengan siapa?" tanya Kai.

"Sorang-sorang jer. Kenapa? Kalau ada Jisoo, oppa nak ikut ke?" usik Hye In.

"Hish! Saeng ni. By the way, saeng tak pergi dengan Jisoo ke?" tanya Kai.

"Tak. Sebab dia cakap dia nak berlatih untuk SMI competition tu nanti. Ok lah oppa, saeng pergi dulu ya. Bye~" kata Hye In sambil berlalu prgi.

"Saeng, jangan balik lewat sangat ya!" teriak Kai.

                                          * * *

* Dalam perjalanan ke library.. *

"Hye In-yah!"

Hye In terdengar seseorang memanggil namanya.

"Eh, Dahee, Sumin, Huan. Korang nak pergi mana ni?" tanya Hye In pada Dahee, Huan dan Sumin.

"Ke shopping mall. Dahee dan Huan ni nak cari sneaker untuk persembahan SMI tu nanti." jawab Sumin.

"Awak nak pergi mana, Hye In?" tanya Dahee.

"Saya nak ke library. Nak pinjam buku sikit." jawab Hye In.

"Ohh~ Awak tak practice ke? SMI competition tu akan berlangsung tak lama jer lagi." tanya Dahee lagi.

"Hehe..maybe lepas pinjam buku di library nanti saya pergi practice kot." jawab Hye In sambil tersengih-sengih.

"Eh, kitorang pergi dulu ya. Awak hati-hati erk!" pesan Huan pada Hye In.

"Ok! Korang pun hati-hati ya.^^" balas Hye In sambil melambai-lambai ke arah Sumin, Huan dan Dahee.

[C] XOXO (Kiss & Hug) | EXO OT12Where stories live. Discover now