Boş

63 8 2
                                    

Bu bölümde kitabıma neden "boş" adını verdiğimden bahsetmek istiyorum. Kimse başka birilerinin kendi hayatları üzerine konuşmasını istemez, bir nevi eleştiriyi kabullenememe durumudur. Böyle durumlarda karşımızdakini de dinlemeyiz bize göre boş konuşuyordur. Ben de böyleyim çünkü insanlar bu sözleri sarfederken yaşanmışlık veya tecrübelerini paylaşmazlar sağdan soldan duydukları kulağa hoş gelen ama pratikte bir boka yaramayan tavsiyelerdir bunlar yani boştur. Peki bende mi boş konuşacağım size şöyle açıklayayım. İnsanların %99 una göre bir bardakta su yoksa o bardak boştur %1 ine göre ise bardak hava ile doludur. Benim derdim o %1 ile bu boş satırlar arasındaki o havayı görebilenler benim sesimi ulaştırmak istediklerimdir. Çoğunluğa göre ise boş olduğu için kitap adı "boş". Herkesin hayattan istedikleri farklı olduğu gibi bu isteklere ulaşma yolu da farklıdır. Bu farklılık birşeyleri değiştirmek isteyenlerin değişim şekillerine yansır benim değiştirebileceğim 1 tane bile insan varsa bu kitap onun içindir. Çünkü her insan önemlidir ve her insandan birşeyler öğrenilebilir. Her yeni tanıştığınız insan bir fırsattır. Unutmayın size bugüne kadar değmemiş ama yakın zamanda değecek hayatlar var. Çarpışma vakti geldiğinde ayağınıza kadar gelen fırsatı önyargılarınızla tepmeyin. Kimse "boş" değildir her insan özünde iyidir. Siz yardım ederseniz onlarda size yardım eder. Özünde iyi olmayanlar ruhen hastalıklı kişilerdir kaldı ki onların kontrolüde kendi ellerinde değildir. Çok seviyoruz değil mi başkalarının hayatları üzerine büyük büyük laflar edip o kişiye nutuk çekmeyi size bi tavsiyede daha bulunayım; birisini parmağınızla işaret ederken önce kendi parmağınızın temiz olduğundan emin olun. Boş konuşmak kolaydır, boş konuşmaya vaktiniz varsa boş konuşanları dinlemeyede vaktiniz vardır siz konuşmaya başlamadan önce dinleyin anlayın belki konuşmanıza gerek bile kalmaz. Kısacası dediğim gibi kimse boş değildir. Bu kitabın adının boş olmasının sebebi %99 tarafından boş diye nitelendirilmesinden kaynaklandığındandır.

BOŞHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin