Önce insanın kendini 'tanıması gerekli. Olaylara objektif bakmalı ve gerçeği görmeliyiz.Çoğumuz kafamızdan geçenlerin büyük kısmını bir kenara atarız,Bir çoğumuz da düşünür dururuz.
"Burada yazıcaklarım tamamen kendi duygu ve düşüncelerimi en ağır şekilde yansıtmaktadır."
*Gerçeklerden kaçmayın*
**Sistem böyleyken şükretmek acizliktir**
*Edebiyata uzak, hayata daha yakın*
***
Her genç güzel bir iş sahibi olmak ister.Kim istemez ?
O kadar okuyorsunuz ve olduğunuz durum okumayan bir bireyle aynı.Belki bana şuan ayrımcılıktan bahsediceksiniz ama anlatmak istediğim...
Adamın yıllarca eli kalem tutmamış çocukken çırak olarak yetiştiği bir yerin ustalığını almış vs. yıllarca kendi mesleğinin en iyisi olduğuyla avutmuş durmuş kendini.
Bu işin bölümünü okuyan adam bu işi yapamaz gözüyle bakılıyor.Sen çıraklıktan geldinde bu adam boş mu geldi buralara?
Bu adam staj görmedi mi kardeşim?
Keşke sende okusaydında bu kadar cahil kalmasaydın diyemiyosun.-
Daha kurumsal olmayan bir iş yerine iş görüşmesine gidiyorsun ve müdür sana oturmanı söylüyor.Aylak aylak etrafa bakıyorsun.Ha ! Geldi gelicek derken bir 10 dakika geçiyor genelde.Daha sonra bir Cv dolduruyorsun ve Müdür denen şahsın onay vermesini bekliyosun.Müdür onayı veriyor ve çalışma saatleri hakkında bilgi veriyor sana.
Şirketin bilinmeyen yönlerini ,çalışma şekilleri vs anlattıktan sonra söz maaşa geliyor.
Çalışma saatleri nasıl?
-12 saat
Maaş ?
-1400 tl
Sana çok rahat olduğunu ve vardiyanın 2 saat boş geçip çay içtiklerini söylerler.
Sigortayı sorduğun zaman?
Performans durumuna göre.
Öncelikle bu durum karşısında kimsenin şikayetini dile getirmemesi beni çok rahatsız eden konulardan bir tanesi.
Toplumca ne kadar yozlaştığımızı gözümüzü açtığımız zaman görmek mümkünken neden böyleyiz?
Sen işe girmeden sigortanın başlaması gerekirken, şirket senin sigortanı ödemeden hunharca çalıştırıp üzerinden 1 eleman daha kâr edip cebine para koymanın ve büyümenin peşinde.Bir insan hiçbir zaman 12 saat çalıştırılmamalıdır.Ve kimsenin buna hakkı yoktur.Yasamızda geçen azami çalışma saati 8 saattir.8 saatten sonra her 1 saat için saatliği 1.5 katı olmak kaydıyla çalışılabilmektedir.
12 Saat karşılığında sigortanında olmaması ve bu sisteme zorla ayak uydurmak toplumca çaresiz ve aciz olduğumuzun kanıtıdır.Herkes o kadar rezilliğe rağmen nasıl olurda bir dur demez anlamak mümkün değil.
Bana 1400 tl vericeksin 12 saat çalışıcam, 2 kişininde işini yapıcam ve sigortasız bir şekilde bu duruma boyun eğmek zorunda kalıcam.
Başımızdakilerde sağolsun.
Suriyeliler ülkemizde 40 liraya çalışarak esnafın yüzünü güldürdü.
Oy almak için sınırdan içeri alınan onca insan nasıl geçinicek derken maaşlarda bağlandı.*Kendi milletin aç!
*Hemfikir olduğumuz bir nokta
var?