diam diam suka

281 12 0
                                    

hai nama aku,febbylia,

aku German,

papa berasal dari german,dan mama berasal dari London,

dulu waktu aku dilahirkan mama and papa anuti agama kristian tetapi sekarang tidak lagi mama and papa cuba dalami islam tapi sayang kami masih belum punya kesempatan untuk memeluk islam sepenuhnya.

kami sekeluarga di meanuti apa apa agama dan kami tiadak lagi memasuki mana mana tempat sebayang kecuali masjid,surau dan madrasah,

tapi kami tak berani naik cukup sampai ditangga

aku dibesarkan dalam keluarga ternama,penuh kasih sayang dan kemudahan.

aku seorang yang cantik,putih,sopan santun,tinggi dan badan aku macam supermodel.

aku anak tunggal jadi apa je yang mama and papa inginkan aku lakukan buat mereka.

ketika usia 16 tahun aku dihantar ke England.kata mama pelajaran di England lebih maju 5 tahun.

balik dari England aku berumur 24 tahun dan memiliki master pada usia yang masih muda dalam bidang business.

aku fasih berbahasa french,philipin,dan germany tapi aku menggunakan bahasa melayu sebab aku ada kisah indah di bumi malaysia ketika aku berusia 15 tahun.

aku nak balik ke malaysia dan jumpa dia biar pun aku masih berusia 17 tahun aku masih ingat sepenuhnya kejadian itu,ketika itu dia berusia 17.kejadian yang Serbs tergantung

bertapa comel,berani, and so coolnya dia.

perasaan itu tidak pernah hilang dariku,

dibumi london,

#diruang tamu

" mama nak kita balik malaysia secepat mungkin"

mama nak papa,aku and mama balik malaysia tiba tiba kenapa? bukan mama lebih suka tinggal disini?

" i do not want to back to malaysia." aku akan bantas untuk balik ke malaysia .aku tak nak balik.mengingati semua yang terjadi aku fobia.

ini terjadi beberapa tahun dulu.

aku sangat meminati dia,dia seorang yang kacak,putih dan ada dimple.dimple tau bukan pimple.pimple nak buat apakan?tapi bila kami satu kelas baru aku kenal dia macam mana sebenarnya.baru aku tahu muka kacak tak bererti baik,sopan,pandai.aku salah menilai.lama kelamaan aku mula membenci dia dan makin membenci.dan sampai aku berpindah ke England kami masih bergaduh.kami ibarat anjing dan kucing.tak ada hentinya bergaduh kami.sampaikan semua cikgu,pengetua dan ibubapa kami pun dah tak tahu nak buat apa.

Kutagih Cinta MasalaluWhere stories live. Discover now