SELIN'IN AĞZINDAN
Sabah güne çalan alarmım sesiyle merhaba demiştim. Off bugün is bulmam gerekiyo degilmi? Eger bulmassam hem teyzemle beraber oturdugumuz evden kovulup hemde canim üniversite okulumdan kovulucam.Ilk önce kendimi size bir güzel tanitim.Ben SELIN YILMAZ. 19 yasinda mardinin midyat ilcesinde yasiyordum.Mardin Artuklu Univertisinde 1.sinif moda tasarim bölümünde yer aliyordum.Modayi cok seviyordum ve bir o kadarda takip ederdim de.Teyzemle beraber birlikte bu evde geçiniyorduk.Simdi siz soracaksiniz bu kizin ailesi nerde? Hemen cevaplayayim.Benim ailem istanbulda yasiyorlar.Aile dedigime bakmayin sadece annem ve babam.Bir kardesim yok.Ama olsun benim en yakin arkadasim asmin var.Onu kardesim olarak görüyorum.Benim icin cok degerli ama suan ayriydik.Cünkü o istanbulda okumayi tercih etti.Ben ise burada. Benim burada okuma sebebim üniversite tayinimin buraya cikmasiydi.Tercihlerime burayida eklemistim.Ama olasilik olarak.Sadece 1 tane sehir disi yaptim ve o da burasiydi.Buranin cikacagini tahmin etmemistim.Ailem ilk basta karsi cikti ama orada teyzemle kalirim dedigimde biraz olsun iclerini rahatlatmistim.Teyzem demisken; teyzem cok tatlidir.Cok severim onu 2.annem olarak görüyorum.Eee ne demisler "teyze anne yarisidir." Teyzemle ikimiz iki yakin arkadas gibi takilirdik.Bazen ona "kanka"demiyo degilim.O da bu söyledigime gülüyo zaten.Teyzem bu zamana kadar bir evlilik yapip bosandi.O zamandan bu zamana kadar kimseyle evlenmedi.Bosanmalarinin sebebi ise hem aldatma hemde siddetli gecimsizlikti.Ama sunu söyliyim teyzem adam gibi sevdi ama o kocasi hic sevmedi.Teyzemde o da beni seviyo diye kendini avutup dururdu ama ta ki onu bir kizla görene kadar takmis koluna geziniyo.Tabi teyzem bir sinirlendi bir sinirlendi anlatamam.Hic bu kadar öfkeli görmemistim onu.O günden sonrada zorda olsa bosandilar.Ama o istanbulda durmak istemedi.Çünkü onunla o adamla anilari oldugu için daha fazla dayanamadi ve en uzak olan yere tasindi. Taa Mardin'e.Teyzem hic evden disari cikmazdi.Disarida laf söz olur diye.Çünkü hayatinin askini burada bulmustu.Ardindan istanbula geldiler.Ama ben anlamadim.Madem uzak kalmak istiyon, ne diye adamin dogdugu yere geliyo.Millet deliye hasret, ben akilliya! Tabi hergün evde degil,arada bir ihtiyaci oldugu zaman ya ben giderdim ya da çok özelse kendisi giderdi.Beni anca ev alisverisi icin markete ya da yaptigi ev islerini karsi taraf alamadigi zaman ben giderdim.Teyzem evde yapilan günlük islerden yapip para kazanirdi.Dantel islemeli islerden veya evlenen kizlarin ceyizlerini düzlerdi.Böyle islerdede çok marifetlidir.Eh evlenincede benimkini yapar artik dimi? Ne de olsa yegeniyim.Bende artik teyzeme daha fazla yük olmamak icin is bulmam gerekiyodu.Gerekirse ondan gizli is yapacaktim.Ama yok teyzem nuh diyo,peygamber demiyo! Günlerdir ayaklarina kapatip teyzemden "is bulmam gerekiyo" diye yalvariyordum.Ama o izin vermeyip "Olmaz olmaz,gidemezsin" deyip beni geçistiriyordu.Benim gittigim isler de garsonculuk,tekstil,kasiyercilik veya sekreterlik oluyordu.E bu islerde gece 00.00'ye kadar sürerse teyzem beni eve almazdi. Ancak ben o islerden çiktigim zaman beni eve alirdi. Ne yapip ne edip teyzemi ise girebilmem için ikna etmem gerekiyordu. Ben teyzemi nasil söze baslamaliyim diye kendimi söze hazirlarken kapi sesinin tiklanmasiyla durdum.Kesin beni uyandirmaya gelmisti.Mutlaka odama girmeden öncede kapiyi tiklardi.Acmiyosam içeri girerdi.Hemen yatagimdan dogruldum ve "gir"dedim.Teyzemde gülerek kapiyi acti ve içeri girdi.Teyzem yanima gelerek yatagimin bas ucuna oturdu.Bende yatagimdan biraz daha kayarak onunda oturmasina yardimci oldum. Ne diyecegini merak ediyordum.Teyzem bana gülümseyerek bakip konusmaya basladi. Tabi bende ona karsilik vererek.
"Selin kizim hani sen hep calismak istiyordun ya heh iste ben sana is buldum!"
"Ne?" diye bagirarak evin icinde bagirdim. Teyzemde sanki bu çigligimin bitmesini beklermis gibi kulaklarini kapatmaya baslamisti.Bende teyzemi es gecerek yatakta iken ayaga kalkip semmamme oynamaya basladim.Tabi beceremiyodumda neyse.Ben halay cekmeye devam ederken teyzem "yeter" diye cigligi basti.Hemen oyunumu birakip yataga sip diye oturdum.
"Bir dakika bir dakika!sen simdi bana is buldun degilmi?" Allah'im sonunda dualarim kabul oldu.Sonunda teyzem ikna oldu.Yarabbim sana sükürler olsun diyip ellerimi acip Allah'a sükrettim.Ardinda ellerimi yüzüme getirerek amin yaptim. Teyzem de bana gülerek bakip konusmaya basladi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AĞANIN HİZMETÇİSİ
General FictionOkul hayatının temelini sağlam altına almak için bu işe girmek zorunda kalan bir genç kız... Kocasını herkesten kıskanan evli bir kadın... Ve; Karısını seven ve ağalık uğruna her şeyi göze alabilecek evli bir adam... Bakalım bu iki insanin kesişim n...