1

6 0 0
                                    

Weer een doodnormale dag. Morgen  wordt ik eindelijk 17. Ik loop naar beneden waar mijn ontbijt over een paar minuten klaar staat. Ik ga alvast bij het luik staan waarachter het eten zometeen staat. Dan hoor ik het belletje en pak mijn eten. Dit is al zo sinds dat ik hier ben. Inmiddels ben ik eraan gewent. Soms krijg ik door het luikje ingrediënten dan kan ik mijn eigen eten maken.

Na het ontbijt kijk ik nog even door het raampje dat in de muur zit. Het is het enige raam in het hele huisje. Als ik door het raampje kijk zie ik nog een huisje. Dat raampje zit er al zolang ik me kan herrineren en ik heb nog nooit iets gezien aan de andere kant van het raam. Ik loop naar boven om kleding aan te trekken. Elke week krijg ik nieuwe kleding via een luikje in mijn slaapkamer. Het is een soort lift als mijn kleding in de was moet dan moet in de vuile was in de lift doen en dan krijg in schone kleding. Nadat ik comfortabele kleding aan hen getroken biggin ik met het schoonmaken van het huis. Het huis bestaat eigelijk maar uit 2 kamers. Een slaapkamer met een kleine badkamer en een ruimte met de keuken en de woonkamer. Als ik klaar ben met schoonmaken ga ik lunchen.
Als ik klaar ben met lunchen ga ik nog even tv kijken. Ik pak de afstandsbediening en zet een film aan. Ik kan maar naar een paar zenders kijken. Als de film afgelopen is zet ik de tv uit en loop ik naar de plank met boeken. Er zit een boek tussen met allemaal sprookjes. Ik pak het boek en ga op de bank zitten. De verhalen doen me denken aan mijn jeugd. Ik kan niet veel meer van mijn leven herrineren voordat ik hier werdt opgesloten.
Als ik het boek uit heb. Zet ik het boek terug en ga ik eten. Morgen is mijn verjaardag en ik hoop dat ze me iets meer ruimte en vrijheid geven. Als ik klaar ben met eten ruim ik alles op en loop ik naar boven. Daar kleed ik me om en ga ik in bed liggen. Ik val vrij snel in slaap en droom over hoe mijn leven zou zijn als ik hier niet gevangen zou zijn.

gevangenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu