Only you

81 5 3
                                    

'If you can dream it, than you can do it' dat is altijd al mijn motto geweest. O ik zal me even voorstellen, ik ben Liz en ik ben 14 ik heb een vriendje maar ik weet dat hij iets voor me verborgen houd. Ook heb ik een paard, Lucky heet hij. of course heb ik vriendinnen waar ik echt niet zonder kan.

'Liz let nou eens op' zegt mijn wiskunde leraar streng.'Ik dacht dat je die 5 op je rapport omhoog wil krijgen' gaat hij veder.'Ja meneer, oke meneer' zeg ik verveeld. Wiskunde is gewoon mijn vak niet weet je. Ik ben niet echt goed in formules berekenen enzo, als ik wiskunde kan laten vallen dan doe ik dat gelijk! Iemand tikt me aan 'hier geef door aan Fleur' en ze krijgt een briefje in haar hand geduwd. Ik kan het niet laten om te kijken wat er op het briefje staat. Ik probeer hem open te maken maar dat is best lastig als er plakband omheen zit. Als ik hem een stukje open heb zie ik staan 'x Niels'. NIELS?! De naam van mijn vriendje!? Waarom stuurt Niels briefjes naar Fleur. Dan word ik weer aangetikt 'Doorgeven' word er gesist. snel tik ik Loubna aan die voor me zit, 'doorgeven aan Fleur' zeg ik geïrriteerd. Gaat Niels vreemd met Fleur? Maak ik me zorgen voor niks? Nee Niels gaat niet zo maar briefjes sturen naar Fleur. Ahh ik word gek van mezelf. Ik gooi een pen iets te hard van woede op de grond. Kaylee kijkt me verward aan. 'Wat is er?' vraagt ze bezorgd. 'Iets' zeg ik boos. Kaylee kijkt weg. Ze weet dat ik toch alleen maar bozer zou worden. Ik hoor Fleur voor me giechelen en ze kijkt achterom (ik denk naar Niels) ik kijk naar buiten dat is tenminste wat interessanter.

In de pauze loop ik naar Liza (mijn bff uit een andere klas). 'Heey Liez!' roep ik en ik ren op haar af en knuffel haar. Liza word rood en kijkt een beetje raar. 'Wat'z gebeurt?' vraag ik haar. 'Oh eh N-n-niks hoor-r' stottert ze. ik kijk haar recht in haar ogen aan. Liza kijkt weg. 'Ik ga weer' zeg ik aarzelig. ze mompelt iets wat lijkt op 'ik vind het best'. 'Doeg ik zie je straks nog wel' zeg ik en ik loop weg. Liza doet de laatste tijd echt heel vreemd tegen me. misschien een dipje, Liza is niet echt een type dat snel boos of verdrietig word, maar echt blij zag ze er vandaag ook niet uit...

'Yes we zijn uit!' roept Tim en hij loopt langs wat klassen waar mensen die nog les hebben in zitten en steekt zijn tong naar ze uit. Chiavenna lacht en haar lach is zo aanstekelijk dat ik mee begin te doen. Lachend loop ik naar Niels toe. 'Gaan we vandaag nog wat doen?' vraag ik. 'Eh ik kan vandaag niet' zegt Niels. 'Oh' antwoord ik teleurgesteld. 'Waarom' vraag ik. 'Nou eh ik ga gamen met een oude vriend' zegt Niels met een rare stem. Ik kijk hem aan, maar hij kijkt weg. 'Veel plezier' zeg ik bozig en ik draai me om en loop weg. Jongens blijven buitenaardse wezens, dat blijf ik altijd denken. 'Liz eh we kunnen morgen wel afspreken' zegt Niels in een keer. Ik draai me weer naar Niels toe. 'Oke zullen we naar de bios gaan' vraag ik. 'toppie' antwoord hij lachend. 'Ik ga' zeg ik en ik geef Niels een snelle knuffel en loop naar mijn kluisje. Niels is vreemd maar ook een schat.

'Mam ik ben thuis!' roep ik naar boven. 'Hoi lieverd' antwoord mij moeder. 'waf waf' hoor ik in de kamer en er tikken hondpootjes over de vloer. 'Heeeeey Basje' zeg ik blij. Basje is een golden retriever en altijd blij. 'Waf waf' blaft Basje. 'Liz wil je nog even naar de supermarkt, ik heb geen koekjes meer' roept mijn moeder. 'Mam kun je dat niet zelf' roep ik terug. 'Liz doe niet zo flauw, jij wilt toch koekjes voor vanavond'. 'Ik ga al' roep ik weer.

Als ik bij de supermarkt ben zie ik een fiets die me bekend voor komt. 'Dat is de fiets van Niels' mompel ik. Ik loop de supermarkt in. Niet op zoek gaan naar Niels hij is alleen even een paar dingetjes halen, zeg ik tegen me zelf. Maar ik kan het weer eens niet laten en ik loop de winkel door op zoek naar Niels. Ik zie hem staan bij de chips. 'Niels!' roep ik. Verschrikt kijkt hij op. 'Oh... Eh... Hoi Liz' stottert Niels. 'Heee schat' zeg ik enthousiast. 'wat doe jij hier?' vraag ik. 'Nou... Eh' hakkelt Niels. 'Hoi Liz' hoor ik iemand zeggen, oh het is Fleur. Fleur staat stom te grijnzen en slaat in een keer haar hand over Niels schouder. Ik haat haar ik haat haar. 'Wat is dit!' schreeuw ik door de supermarkt. iedereen kijkt met een blik zo van 'dat kind is gek in haar hoofd'. Het kan me niet schelen wat ze vinden ik wil weten waarom Niels zo vreemd doet. Niels word rood en Fleur lacht gemeen. 'Het is uit' gil ik en ren weg. Niels rent blijkbaar achter me aan en probeert me te stoppen. 'Liz ik kan het je uitleggen' probeert Niels. 'Laat me met rust en ga lekker tongen met die Fleur van je, doei Niels' zeg ik kwaad. Ik pak (nouja pak, meer ruk) mijn fiets uit de fietsen stalling en probeer weg te fietsen. Het lukt niet. 'Kut zooi' vloek ik. Ik kijk naar achter en zie dat Niels mijn bagage drager vast heeft. 'Laat los klootzak!' schreeuw ik. 'Liz luister alsjeblieft, ik help Fleur alleen met haar wiskunde huiswerk' zegt hij rustig. 'Wiskunde!? Fleur haalt daar alleen maar tienen voor!' zeg ik boos. 'Nou dit vind ze moeilijk'. zegt Niels een beetje vreemd. 'Ja hoor dikke doei, ga lekker handje in handje lopen! Maak je mij echt super blij mee. En laat nu mijn bagage drager los mongool!' Liz schrikt van haar eigen woorden, ze schold nooit met "mongool" maar het floepte eruit en eigenlijk is Niels ook een mongool. 'Dan luister je maar niet!' Roept Niels als hij haar bagage drager heeft los gelaten en ik kei hard weg fiets. Waarom doen jongens altijd zo raar en oneerlijk?! Waarom?!

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 18, 2014 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Only youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu