Jimin pov"Ahhh lecehnya kenapa aku pula yang kena pergi jemput anak kawan omma ni . Menyusahkan betul !" runggut ku lalu merebahkan tubuhku di atas katil.
Aku memejamkan mata supaya fikiran ku tenang sedikit. Baru sahaja mahu berehat-berehat tup tap kena suruh jemput orang dekat lapangan terbang. Bukan ke kawan omma tu orang berada ni nak jugak aku yang jemput. Mulutku tak berhenti merungut.
Bengang teramat .
Kelompak mata ku buka dengan malas lalu memandang jam dinding.
" KENAPA KENAPA KENAPA!!" aku terus berdiri lalu mengambil kunci kereta milikku lalu pintu bilik ku tutup. Nampaknya aku sudah terlewat. Terlewat pun bukan aku punya pasal tapi aku cuma risau.
Risau sebab omma aku pulak yabg membebel nanti. Tambahan kawan omma dengan anaknya juga kalau jenis yang kuat bebel. Setahu aku kawan omma tu jenis cool je.
Aku meletakkan kereta ku di letak kereta dan sebelum aku keluar dari perut keretaku,kaca mata hitam ku tidak lupa untuk memakainya.
Nampak bertambah handsome auch !
Dah handsome nak tambah lagi tak salah kan .
Nampak sangat tamak dan tak bersyukur.
Ketika aku sedang menghayunkan langkah menuju ke dalam lapangan tiba-tiba tubuh manusia yang buta tak nampak badan aku yang sasa ini melanggar bahuku. Sehinggakan kaca mataku terjatuh lalu patah .
Manusia tadi mengaduh kesakitan. Bahunya dia pegang.
"Mata kau letak dekat mana hah!!! Ingat ini jalan bapak kau ke ?! Suka hati kau je kan ! " yeoja itu marah ke arah ku.Menyirap darah aku apabila dia tengking aku. Aku takkan kalah dengan yeoja depan aku ni.
"Kau yang tak ada mata nak salahkan orang . Kau yang langgar aku dulu tau takk!! Kau tengok ni kaca mata aku patah disebabkan kau!!!" kaca mata di atas lantai ditunjuk dengan perasaan marah.
Tanpa dijangka atau disangka-sangka yeoja tadi dengan selambanya memijak kaca mataku yang masih di atas lantai. Sudahlah patah akibat terjatuh ini pulak dipijak lagi . Tamatlah riwayatnya. Baru nak repair balik hancur harapan.(ಥ_ಥ)
Harapan ~ Harapan menjadi layuu~
Dia terus mengambil beg bagasinya yang berwarna hitam lalu pergi meninggalkan aku disitu. Oh apakah perasaan ini.
Aku rasa...
Perasaan ini..
Perasaan ..
Yaa!!! Yeoja gila berani betul dia pijak kaca mata aku!! Aku baru je pakai baru sampai kemarin beli online tup tap kena pijak macam tu je!!!YEOJA GILAAA KAUU MESTI MENERIMAAA BALASAANNNN NYAA!!!
Orang ramai memandang pelik kepadaku kerana menjerit seorang diri. Hei hei aku normal ok yeoja tu yang tak betul.Aku hempuk jugak mereka ni pandang pandang jolok mata tu kang guna garfu . Jadi kassim selamat pulak kang .
Tanpa membuang masa aku terus melajukan langkah meninggalkan lapangan dengan segera.
MALU.
MALU
MALU
Semua ini disebabkan yeoja gila tu !
AKU JUMPA KAUUU MEMANG AKU AKAN BALAS BALIKKK !!!!!!TUNGGUU LAHHHHH!!
Nasiblah yeoja tu pakai mask dekat muka kalau takk memang aku cari sampai dapat yeoja tu !! Hishhh sakitnya hati aku!!!!
Tiba-tiba telefonku berdering . Aku mengeluh kasar lalu mengangkat panggilan.
"Wae omma?"soalku dengan malas.
"Jimin dekat mana ni . Lihyun dah lama tunggu dekat lapangan terbang tu . Dia call tadi tak ada orang datang ambil pun "
Apa ke bodoh sangat suruh aku jemput tadi.
Ehh jap .!?
"LIHYUN?!! APA MAAA?!"
"Yelah Lihyun anak kawan omma . Cepat jemput dia sekarang terus bawa ke rumah kawan omma . Nanti omma kenalkan kamu."
"Nae"
Aku tak salah dengar bukan ? Aku belum pekak lagi dan baru semalam aku korek telinga aku . Bersih sebersihnya.
LIHYUN
Kalau itu Lihyun yang dimaksudkan memang masak aku buli yeoja nerd tu. Haihh ada bahan buli ni yang best ni.Lama dah aku tak buli orang .
Rupanya kau ni anak orang berada jugak eh tak tahu pun aku selama ni sejak aku siksa kau jadi hamba aku dekat sekolah .
+++
YOU ARE READING
Dangerous Wife
FanfictionKau hanya milik aku seorang tidak bagi sesiapa Aku akan hapuskan sesiapa sahaja yang suka atau dekat dengan kau Park Jimin Kau kena terima hakikat yang kau hanya milik aku SEORANG