Aku tidak akan lupakan kejadian yang tidak pernah ku lafazkan. Kejadian itu telah menghantui diriku sehingga kini.
Kejadian ini bermula sejak aku bersama kawan kawanku bersetuju untuk membuat aktiviti yang tidak pernah aku terfikir. Aku bersama kawan kawanku iaitu Syafiq Haizal dia sahaja lelaki yang berkawan dengan kiteorang sekepala lah jugak , Ariana Grande (aku tidak tahu kenapa namanya begitu aku rasa mak ayahnya terlampau berminat dengan aktres popular Ariana Grande ok actually 'Grande' tuh kiteorang just tambah jer okey? ) , Hidayah dan Huriqa dan mereka adalah kembar tapi berlainan perwatakan. Sorang ni alim sorang ni boleh tahan playboy ah gak ahaha (sopan nye ketawa)
Chapter 2
Bermulanya sejak ..."Weh weh weh koranggggg!!" Ariana melalak memanggil kiteorang yang sedang rancak berborak pasal 'nightmare' Shafiq Haizal. Aku rase tak de ah nightmare mana. Dia mimpi die kahwin dengan 'miss karipap' HAHAHA aku rase nightmare ah gak .Seram jugak kalau jadi betul betul.
"Amende kau ni Riana lalak lalak heyy aku sumpat gak karipap kat dalam mulut kau ni karangg. Tengah syok syok Shafiq cerita nii!" marah betul Huriqa ni. Maklumlah die memang suke sangat dengar nightmare nightmare ni HAHA."Ni ha kan dah nak dekat cuti sekolah kan?"
"Aah asal ?" Hidayah yang diam berkutik tadi akhirnya bersuara.
"Aku rancang .. Nak tak..kite pergi hutan kampung Sultan Baharom tuh yang... " belum sempat Ariana Grande habiskan percakapanye telah dipotong oleh Shafiq Haizal .
"Ha??! Kau ni gile ke ape heyyy aku tak nak aq tak nak memang cari bahana ah kau ni. Sekarang sihat sihat kang tak pasal pasal arwah pulak kat sana nanti. Kau macam tak tahu banglo tuh macam mana." Shafiq Haizal mula memintas."Kau ni Shafiq penakut semacam ah bagi ah Riana habiskan dulu. " Marah Huriqa yang mula berminat akan cadangan Ariana.
" So aku cadangkan jom ah kite 'semua' pergi sana. Kite buat panaromal. Cari benda tuh wujud ke tak. " Cadang Ariana
Aku mula memintas
"Bile aku free je cuti nih mak bapak aku tak de nak bwk aku N adik beradik aq g mana mana"
"Kiteorang bolehh jerr always free!" pintas Huriqa.
"Mana ade akak memandai aje buat cadangan tak tanya lagi mak ngan ayah. Tapi dayah rase boleh je sbb kiteorang tak g mana mana cuti ni. Riqa ni dengar je hantu hantu ni mula ah. " Perli Hidayah sinis.
" Sibuk ah biar ah piraah." Sambung Huriqa.
" Dah dah adik beradik pon nk gado. Aku boleh je kite buat habis je sekolah akhir tahun kite g. Kumpul kat rumah aku. Aip senyap je yang tuh kau nk ke tak nak?" sinis Ariana kata.
"Hmm aku???..aku boleh je alaaa setakat tuh je aq pon boleh wat ah ape ah sgt boleh boleh .." Tergagap Shafiq berkata. Maklum ah takut hantu ye Fiq HAHAH.
"OK so boleh eh ni semua. OK set."
Ariana mula mempersetujui.Chapter 3
Mula lah hari ini yang selama ni kami menunggu telah tiba."Mana Fiq ni??"
" Ce ko call die Riana. " Cadang aku. Riana call Shafiq. Sekian lama menunggu..
"Fiq mana kau??" #Ariana
" Aku.."#Shafiq
" kau OK tak ni??"#Ariana
"Aku tak nak g!!" #Shafiq
"Heyy kauu ni jgn nk main main leh takk kiteorang dh nk g dh ni dh nk bertolak dh.Time ni ah nk merengek. Pat ah siap kiteorang gerak rumah kau." #Ariana
"K..." #Shafiq"Dah mula dah wat perangai die." Rengus Ariana.
"Awatt?!!" serentak aku ngan Huriqa dan Hidayah.
"Die tak nak g."Sinis Ariana berkata.
" Biarlah die tak nk g jgn paksa die.." Saran Hidayah.
"Ahh die tuh lelaki sampai bile die nk jadi cm tuh penakut!! Time ni lah kite ajr die jadi lelaki dh jom kite gerak rumah die." Marah ArianaChapter 4
"Fiq" #Ariana
"Ye" longlai suaranya #Shafiq
"Kite orang dh sampai rumah kau dh ni!" #Ariana
" ok..jap.. Aku nak bukak"#Shafiq
"K" #Ariana
Ariana memutuskan panggilan.Terus Shafiq membuka pintu rumahnye perlahan lahan.
"Ha Fiq dh siap jom." Aku berkata
"Hmm k" Shafiq bercakap dgn suaranye yg lemah longlai dan trus memasukkan beg pakaiannya yang tiga beg roda termasuk beg sandangnye yang 3 beg sandang hello kitty n power rengers! Parah die ni gumam aku.
"Amboi banyak nyee beg kau ni kite g 2 hari je ah aku rase kite tak mandi pon Fiq..Fiq.. " Huriqa berkata
" alaa.. kot kot rase mcm 1 tahun sbb terperangkap dlm banglo ngan hutan tuh.." power Shafiq bercakap.
" Ehhh mulut tuhh tak pandai jaga ehh! Sekali kau ckp mcm tuh kiteorang tinggal kau dlm hutan tuhh sorang sorangg mulut tak de insurans PTPTN betul!! " Marah Ariana
"Dah dah gado gado gado! Jom gerak . Tuh huriqa tuh dh tak saba' daaa.. " aku bercakap sambil menunjuk Huriqa yang tersenyum seorang seorang dlm kereta. Payah perempuan niii...
" jommm" ajak Dayah