Hujan turun membasahi bumi , kilat yang turut sambung - menyambung mengambarkan betapa sedihnya aku . Hujan yang bagai mengerti perasaan aku .
'Sebab kau daddy tak guna kau ceraikan aku ! Kau ni tak layak hidup kau pergi mampos macam mummy kau tu !' tengking puan sri a.k.a mak tiri aku
Aku ditolak sehingga jatuh menyembah bumi . Pistol digenggaman Puan Sri diacu kepada aku .
Bammmmm ! bunyi tembakan bergema di suatu sudut rumah banglo itu .
Aku bagaikan terkaku apabila mendapati bukan aku yang terkena tembakan tapi daddy aku !
Arghhhhhhhhhh !
Aku terus menjerit membuatkan pembantu rumahku datang melihat kejadian itu . Puan Sri cuba mendapat kan daddy . Tapi aku lagi pantas menghalang dia dan meminta pembantu rumah telefon ambulans dan polis .
Daddy , Tan Sri Farid , dikejarkan ke Hospital .
2 jam kemudian ...
' Ahli keluarga Tan Sri?' Tanya doktor yang keluar dari dewan bedah kepada aku .
' Ya .. daddy saya macam mana dok?' kataku sambil tersedu sedan menahan air mata .
' Alhamdulillah .. peluru dari bahagian lengan Tan Sri berjaya dibuang . Tapi kesan luka tu mengambil masa untuk pulihl saya harap adik sabar ye jaga daddy adik ya ' kata doktor itu sambil memberi semangat kepada aku .
'Nanti saya ubah Tan Sri ke Wad Vip ok adik jangan menangis Ya ' tambah doktor itu lagi ..Sementara daddy di alihkan . Satu derapan kaki menarik perhatian aku untuk melihat siapakah gerangan yang datang itu .
PAP ! Bagai ada satu panahan apabila sang pemilik mata memandang aku penuh simpati .
' Abang dy .. buat apa dekat sini ?' Ya itulah dia sang pemilik mata Mohamad Affindi .
' Tadi abang datang rumah nak jumpa daddy . Tapi Bik Mimah kata bla .. bla.. bla.. ' Tak aku hiraukan apa yang dikatakannya .
'Daddy mana?' Soalnya memecahkan kesunyian .Aku tak menjawab malah aku hanya melihat dewan bedah itu sebagai jawapan .
Beberapa minit kemudian , daddy dibawa ke Wad Vip diikuti aku dan Fendy .
' Daddy .. kenapa daddy selamatkan alia .. kalau daddy tak selamatkan alia pasti daddy tak masuk Hospital . Daddy jangan tinggalkan Alia .' kataku sayu
Ya aku tinggal berdua bersama daddy selepas mummy aku diceraikan oleh daddy . Setahun selepas penceraian aku dikhabarkan tentang kematiannya akibat dibunuh . Pembunuhnya belum ditangkap . Itu yang lagi membuatkan aku marah . Siapapun pembunuhnya pasti aku akan bawa kepada muka keadilan .
Kalau daddy juga pergi bagaimana keadaan aku .Sebulan selepas kematian mummy , Daddy membawa pulang isteri keduanya a.k.a mak tiri plus Puan Sri meroyan . Hahaha sesuai dengan dia !
Ketika daddy dibawa ke Hospital Puan Sri ditangkap oleh polis . Dan ketika itu jugak polis menggeledah rumah banglo yang kami diami.
Hasil penerangan polis yang bertugas Ketika telefon aku . Mereka dapati selama ini dalang pembunuhan mummy aku adalah dia . Berita itu menambahkan lagi gundah gulana di hati aku.
Aku baru sahaja tamat UPSR dan perlu lalui dugaan ini . Ya Allah , Bantulah hamba mu ini !
Prolog done !
P/s bagi author dy ni kuat menyibuk sikit dalam bab ni tapi alia ni malas nak layan .. so nantikan chapter 10
YOU ARE READING
Chenta ! I Love You
FanfictionKisah silam yang membawa kepada fobia terhadap bunyi siren dan bunyi kilat yang kuat. `Dy... Alia takut dy jangan tinggalkan alia ' dalam nada yang manja aku cuba meraih simpatinya . `Ya Allah sayang .. bukan ada apa pun kilat je jangan risau dy ada...