'Skylar, Skylar!'
Kreunend word ik wakker.
'Bodhi, wat moet je?'
Bodhi springt op mijn bed en begint te dansen.
'We gaan naar portugal!'
'Dat weet ik', zeg ik geïrriteerd. 'Laat me nu slapen'
Ze stapt terug van mijn bed.
'Nee, mevrouw. Ik laat u niet verder slapen. Over 45 minuten vertrekken u en u gezelschap naar Zaventem'
Ik schrik recht.
'45 minuten?! Heb je mij zolang laten slapen? Ben je gek?'
'Ruuustig! Ik ken jou. Je bent al m'n beste vriendin sinds he tweede kleuterklas, en we gaan naar het vierde middelbaar. Dat maakt....'
'11 jaar', zeg ik terwijl ik me haastig aankleed.
'Ik was er wel gekomen hoor! Als ik je vroeger had wakker gemaakt, was je sowieso boos geworden'
'Zal wel', zeg ik lachend.
Als ik ben aangekleed gaan we naar beneden. De koffers staan al in de gang. Bodhi en ik lopen de eetkamer in.
'Skykar!'
Mijn longen worden dichtgeknepen door de stevide knuffel van Geoff, Bodhi's broertje. Bodhi's ouders zijn op dit moment in Nigeria voor hun werk. Daarom gaan zij en haar broertje met ons op vakantie.
'Goedemorgend Geoff'
Mijn mama en papa staan in de keuken bacon te maken. Aan de tafel zitten Stella en Lucas. Mijn zusje van 4 en mijn broer van 19.
'Goodmorning Sky', zegt Lucas.
'What's up Luc', antwoord ik.
Mama komt naar de tafel met een bord vol bacon.
'Hebben jullie zin in de reis?', vraagt ze.
'Ja!', roept iedereen in koor.
Alle, bijna iedereen. Lucas is te druk bezig op zijn telefoon.
'Lucas?', vraagt mama.
Geen antwoord.
'Lucas, leg die gsm nu neer of je neemt hem niet mee naar portugal', probeert ze nog eens.
Lucas kijkt meteen op en legt z'n gsm weg. Iedereen begint te lachen. We eten samen ons ontbijt en dan is het tijd of de koffers in de auto te laden. We zijn met 7 dus we moeten met 2 auto's naar Zaventem rijden. Ik zit bij papa in de auto samen met Bodhi en Stella. We luisteren en zingen allemaal mee met de liedjes van K3, en Stella word er helemaal vrolijk van.
Na een half uur K3 liedjes zingen, komen we aan in Zaventem. Na het inchecken gaan we wachten aan de gate.'Heb jij ooit al eens gevlogen?', vraagt Geoff.
'Ja', antwoord ik. 'Al vaak. En jij?'
'Nog nooit. Ik ben bang'
Bodhi heeft dat gehoord.
'Je moet helemaal niet bang zijn', zegt ze. 'Vliegen is leuk'
'Ja kiddo. Vliegen is graaf', voegt Lucas er aan toe.
*het boarden is begonnen. Families met kinderen eerst*
'Wat was dat?', vroeg Stella.
'Dat was de intercom. We mogen op het vliegtuig'
'Vliegtuig?', zegt Stella geschrokken. 'Ik dacht dat we met een vliegende koets gingen!'
Lucas gaat voor stella op z'n knieën zitten.
'Lieve prinses Stella. Ik heb gehoord dat u met de vliegende koets wilt gaan. Bij deze verwittig ik u dat een vliegtuig precies hetzelfde is als de vliegende koets. Alleen zitten er een paar mensen in die u niet kent'
Stella glimlacht.
'Ik hou van jou, Lucas'
'Ik ook van jou, prinsesje'
Bodhi kijkt me aan.
'Ik wist niet dat Lucas zo goed met kleintjes overweg kon!'
Ik lach.
'Dat heeft hij van mij'
'Komaan kids! We gaan aan boord', zegt mama.
Stella pakt mijn en lucas' hand, Geoff die van Bodhi en we stappen op.