Nathan's perspektiv:
Jag låg på soffan å bläddrade igenom kanalerna, jag orkade verkligen inte bry mig om att Marie och Sarah skulle flytta in till oss.
-Nathan!! Du kan väll åtminstone ta på dig en tröja!!
Skrek pappa från köketPappa var verkligen stressad, dom skulle inte komma förens om några timmar och Marie har ju vart här hela veckan och fixat allt, det ända som saknades var Sarah och Marie.
-Nathan!! Nu!!
Den här gången kom rösten inte från köket utan pappa stod i dörr öppningen till vardags rummet.Jag suckade och reste mig upp, med tunga steg gick jag upp för trappan och in i mitt stökiga rum.
Jag drog på mig en svart Nike T-shirt och hann inte göra något innan det knackar på dörren. Det kanske inte var några timmar ändå.
Ännu en tung suck lämnade mig.
Nu var dom här, nu skulle jag bo med Marie och Sarah för evigt.Den kvällen gick långsamt men nu satt vi alla fyra runt mat bordet och åt av den varma lasagnen.
Plötsligt brytts tystnaden av Marie.
-Jag och Peter tänkte att ni två Ksk kunde gå och handla lite chips och godis så kan vi kolla på en film och ha det lite mysigt, vad tycker ni??
-mm...visst
Mumlade jag medans min blick gled till Sarah som nickade.Jag drog på mig skorna och låste upp dörren.
-Vi drar nu!
Sa Sarah innan vi gick tillsammans ut genom dörren.
Efter 7 minuter av en stel och tyst promenad var vi äntligen framme vid Ica.
Vi gick raka vägen till chipsen.
- Välj chips du så hämtar jag läsk
Sa hon innan hon försvann.Det tog inte lång tid innan vi båda möttes vid godis hyllan och började plock varsin påse med godis.
Jag stod och kollade ner i godis påsen för att se om jag glömt att ta något när jag hör Sarah's röst.
-Nath??
Jag kollade upp på henne och i samma ögonblick känner jag hur en godis bit träffar mig i pannan och hon brister ut i skratt.
-Ååh du kommer ångra det där
Skrattar jag fram medans vi rör oss mot kassan.Vi betalade för allt och gick hem igen.
Den här gången var det inte alls lika tyst, vi pratade och skrattade högt.Det kanske inte var så fel på att dom flytta in ändå.
---------------
Min första bok och första kapitlet (:
Kanske inte den bästa boken men ville prova att skriva en egen bok.
Vet ej när nästa kapitel kommer eftersom jag börjar skolan igen på Tisdag ):
Jag kommer försöka skriva lite längre och roligare kapitel. ❤️❤️❤️❤️
YOU ARE READING
I like you to much
Teen FictionNär Nathan's mamma försvann för 4 år sedan lovade Peter Nathan's pappa att ingen kvinna nånsin skulle ta över hennes plats. Men det löftet bryts och en ny kvinna flyttar in i villan tillsammans med hennes 16 åriga dotter. -Nathan sluta vara så mesi...