"Merak etme ve uzat şu hırkayı,sakin ol,derin nefes al,bu çocuk oyuncağı,ne diye o kadar stres yaptın". "Al......ne bileyim ben ,nasıl karar verdin öyle çarçabuk şaştım kaldım,hazırlanamadım,tepeden aşağı ürperdim. cesaretinden." " Hadi canım , sırt cantani unutmadığını görüyorum",gülerek cevapladı Maví,bu arada hırkasını giydi ona döndü "Allahaşkına sende çıkar şu eşofman üstünü ve giy ,hasta olacağın,hava kapalı bu havada çıkmak delilik." Sarı ona baktı ve " Asıl kalmak bir deliliktir,eylem eylemsizlikten çok daha iyi.
Biraz sustuktan sonra devam etti;
"Ruhum karanlıkları delen bir ışıktır benim,parıldarım ister istemez gücümden,adimlarım sakince teredütsüz ,suyumu içtim ,giyindim ,kiyafetim Dil Men den.Ayakkabilarim Ortopedik,açıkçası fonetik basarken mam,mem,mim,mum oyle bi tempoda ,ağizim hımlar,burnum mimlar,nefes desen hohlar ,huhlar sen merak etme Mavi bacı..hadi yürü,bi nine çıkar belki masallardaki gibi bi yüzük verir de ,ovarsanız onu kızlar.., cin çıkar yardım eder,der belki....mmmm Mavi mmmm""İlginç mahlukat ,ilginç" Mavi alacakaranlıkta adımlarını sıklastırdi."Şu karşıdaki binanın arkasından bizi alacaklar bir hundai gri gözle.Sana eşlik ediyorum ki su üzerindeki tutukluğu artık atman gerek ,sen sen değilsin,bildiğim ve tanıdığım Sari yi sadece ben tanıyorum ,artık zamanı geldi."
" Geçicilik önemli bir sorun,taştan heykel yapsam dayanır,kelimelerin anlamı ne ki Mavi,bazen pes etmek her insanoğluna olan bir durum.Tekrat deneyeyim istersen,dinle beni, tencerenin dibi kara kuzum."
" Karşılık olarak şu mu uyar, benimki de senden kara yok ama bu uymadı,ne diyelim bence bu durumu ,daha iyi bilene havale edelim,işte bu uydu. Canım Sari,sen bu işleri daha iyi bilirsin yormayayım kendimi ben düz insanım,insan yürürken konuşmak yoruyor.Biz sakince yürüyelim ,benim görevim seni arabaya kadar eşlik etmek ,destek olmak ,kendini küçümseme. Senin Zamanın geldi,sana gölge etmeyeyim ,bence hani...."