Cinta FB 1

47 3 0
                                    

Sa nda tau mo letak pic apa tuk cover mls lg mo edit edit tu cover jd sa guna pic yg ada dlm galeri hp ja la..

(~~__~~)

Masa ni zaman fb femos bagi kami batch 95 time tu.. tda tau la kalo tu time femos psal fb atau kami yg sakai kebaharuan ada fb😷😷.. dijadikan cerita~~~~~~~
Sejak ada fb ada laptop ada broadband sndri smpai tgh malam sanggup jd puok gara2 mau video call sama org2 luar ngara.. smua pn yg dari pakistan dri ngara org putih yg smua kategori bantaton (gete) tujuan video call suka2 ja ba mau kunun test speaking english sma durg tp silap besarr smua pn majoriti tayang burung durg.. sa ber video call ni bkn saturg tp sama gingg ramai2 tgk😂😂 tp kalo kna yg tayang2 anu tu kc skip ja la cari yg ada ok sikit.. skip pnya skip ada juga la mat salleh sangkut bikin mintapuji speaking ja.. sdh puas men video call tukar lla inbox inbox d fb.. ramai la ni kunu budak2 sebaya test power mngurat layan ja la sbb time tu mmg budak lg baru form 2 kali lupa sdh.. dijadikan cerita inbox pnya inbox ada la ni yg mmbawa kapoll😝😝 .. trus ndatau apa angin angin n bagaimana bisa jadi la kmi "in relationshittt" d fb.. mgkn sbb pic dia ba kali nmpk hinsom n pic sa dia nmpk cantik..mgkn la sbb belum tejumpa lg kmi ni sbenarnya cuma kmi sama daerah lainn kg la.. tp mmg d fb dia hinsom d mata sa ndatau mata org len skali jumpa ayat mampu ku kata trima seadanya ja la labuu😆😂 sbb time ni mmg sa rasa sintaaaa kodou (mati) sma dia.. kmi pn plan la ni mau jumpa knun sbb sdh kapol lum jumpa ja.. masa ni famos juga tu mpok kpop..ndatau kalo kamu ada lalui ni zaman sim celcom ja buli tu duuuulu.. wasap lum ada lg kn.. kalo bkn mpok d fb la contact atau sanggup kw behabis kredit mo sms ja..dui ba kasian zmn kmi ni padahal rilud pn minta beli mabapa😂😂...

Tiba la hari bejumpa~~
Kami jumpa d sana wawasan kk.. time ni tu terminal dpn wawasn mc ada jd snang la trun bas p wawasn dkat ja tgl mo seberang.. jd kmi ni bejumpa la knun d wawasn.. sbelum jumpa sa pigi d tingkat paling atas mo skodeng dulu mntau bidah buli lari sdia trus lost contact 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆.. harus itu skodeng dulu.. jd becari cari la kmi ko d mn sa d sni sgala.. tau2 dia pn sbnarnya skodeng sa cuma dia d tgkat bwah sa ja.. sa dluan nmpk dia jd sa p tegur la.. sa tgk ada rupa jgk biarpn x hinsom time tu jd jln2 la kmi ni..dia yg blnja sbb tda duit sbnarnya mc skola diri ini time tu n dia bekeja😆.. jd first jumpa tu dia bawa karoke sa tgk ja.. dia bawa p karoke ada niat😏 mau siumm kn ada galap galap sikit suasana😂😂 sakali tu dia sruh sa dkt sma dia..
Si basug- sini ba dekat2
Me- nda la sni ja sa
Sekali dia dekat trus p siummm yoee😠 .. sa bilg tda mau sa mc budak mama sa mara bgini badusa 😭😭 indakkk ba😂😆 sa tulak ja dia trus dia sambung karoke.. kena kejutan budaya juga sikit sbb perestaimm bai tu mna pnah besinta yg sebelum dia..trus kami buat budu ja psal td.. dia bwa sa jln2 la lg.. mcm org dating la ba tu kmu tw juga kn..

sa skipp ja sni..

Trus tu dia pulg sdh kn sa pn pulg.. jd mlm tu chat lg kmi crta hal td buli2 dia tnya psal sium.. sa gtau sa xpnah besium nda dia pisayaa.. nt dia ajar la apa la. biar la bukan harapan jgk.. jd ni time pas jumpa ada lg dia rindu2 la ayat manis sanggup dtg jauh sbb mo jumpa sa la apa la.. k skipppppp

Kedua kalinya jumpa~~~

lupa pla gtau umur dia kami beza 2 tahun ja x silap..
Sekijap ja ba ni kmi kapol jd jumpa pn ada dua tiga kali ja x silap sa.. k bejumpa la lg ni kali ni bkn lg wawasn..d cp sdh😂😂.. jalan la kmi ni trus tejumpa satu bebeh mmg cantik.. rupanya ex c basug.. tp dia bilg kwn ja😑😕.. jd sa tgk rancak btl dorg crta ni c basug nda lg kc knal saya siapanya dia sehh mau2 kana kc kanal tp mmg la msti tu😆 ..hmm dri sni la tu bemula.. sa jalan la sndri kc tgl dia.. nda lama tu pndai juga dia cari sa.. sana2 jgk ba sa jalan x jgk sa kc pening dia cari.. jln pnya jln kmi pn pulg sdh.. jd mlm tu dia chat sa ..
"Kw kuat ka" nah apa lg ni tiba2 sa tnya la knpa tp dia jwb "tda la" trus sa kna kc krik krik.. sbb sa pnat mls mo bnyk tnya biarpn sa mmg curious sdh.. lama2 pndai sdh dia lost contact..mcm mls2 sdh chat sa... jd satu hari dia tnya lg "kw kuat ba kn" time ni sa rsa bad news sdh.. sa kc kuat ginawo ja tnya knpa dia jwb la dia mo break..tnya knpa dia bilg "jangan la mau sama saya lagi" sa brabis la tnya knapa smpai sa bgtau sa sanggup juga trima dia seadanya wlwpn time tu kja dia bgtu pn sa trima jgk.. krja dia tme ni sa lupa sdh mcm kc tar jln raya ba x silap..hitam lg makin lama makin hitam makin bidah😂😂 tp time tu sa nda kesah.. sa kesah tu smua lpas break ja n besukurr lagi.. jd alasan dia break sbb tuari kmi jln c mandak santik tu ex dia..dia xgtau pn sa tau jgk.. sbb firasat sa kuat sjak tuari kn dia lain2 sma sa.. dia ckp dia mau kejar balik ex dia..sa ckp la napa kw mw kjar org yg xmo kau..dia ckp dia x pduli.. jd malam tu sa nangis air mata kebenaran😂 nasib sa cpat move on tu time.. sa reply pujuk sma dia jan break dia tetap mau jd sa pksa hati break. ok sa trima kmi break sa minta dia jan cari lgi..dia ckp "sa tda akan cari" yakinn 😏😏 jd break la sdh..

Bberapa bulan kmudian~~~

Sa dpt bf baru.. dtg pla inbox fb dri c basug.. "hi" ainahh mncari juga ni basug.. sa reply la..crta pnya crta dia kejar org yg xmo dia tu laaaagi la xmo dia balik.. Ha!Ha!Ha!Hanat!😆😆😂 jd dia ckp knal bf baru sa la jd dulu bf sa tu gini la gtu laaa break la kmu kita sambung balik... puihhhhhkk!! Taik kara dia.. ni sa mara btl sma dia tp mc buli control lg.. sa jwb dia "sampah mana buli dikitar semula" jwb la c basug ni "manada sa anggap kw sampah".. " sa mksd kw la sampah "

Sambung nti penat type^,,^

Cinta Di Muka Buku (PART 1-3 COMPLETED)Where stories live. Discover now