Cinta FB 2

28 3 0
                                    

Part 2

Lpas sa ckp dia la sampah tu pndai sdh dia chat2. Sa reply ja la bila ada mood tu pn layan mau nda mau ja org bilg saja ba tu sa mo kc sakit hati dia balik tp mcm no feel seja c basug..

Bbrapa tahun kmudian lupa brapa tahun.. ni time pn rajin sdh sa balik kg sa d saanaa rahsia😂😂 nt katara btl kalo ada yg kanal sa p baca ni.. rajin balik sbb ada buayapirin d kg😜.. suatu hari tu cuti skolah sa ikut la ni kazen sa p kg bf dia d sebelah kg kmi juga ba.. tu bf kazen sa angkol c basug ni pn sa baru tau juga... time ni mood kaamatan tmbah lgi kazen sa ni kira logop.. p kg bf dia pn mo p moginum ja jd sa ni mmg gansau btl ikut2 ja p mana2 lum lgi pndai moginum ni time arh.. skali smpai tu kg ada pla c basug d sna😱😱 .. menyampah benci smua la rasa yg buruk2 ada tu time😠😈 .. mcm membuak buak tu benci nmpk muka dia pksa diri ja buat relax tp mmg kalo sa tlmpau benci tu org sa tda ble kontrol reaksi muka n cara becakap sma tu org😆. Tgk dia pn mcm sa mo mkn org tp spesies dia mmg muntah balik juga tu kalo sa temakan btl2😄😄. Masuk la sdh kmi ni p ruma tu bf kazen sa trus p salam2 org ruma baru dduk baru makan2 sikit😜.. tu c basug tu meningu senyum2 knun trus pndai2 p dduk sbelah sa siap memuji "makin cantik oh ko" sa jwb dia "kw pla makin bida" dlm hati ja tu arh sa ckp😁. Sa bgi reaksi jeling tnda benci ja😈. Pastu mmbawa la ni basug becerita sa tda mo layan tp kazen sa tau kmi pnah kapol kn dia suru pla layan.. sa diam ja la nda mo layan knun.. mana2 kazen sa pigi sa ikut seja..p dapur kijap ja pn sa ikut smpai rimas kazen sa dia suru p dduk diam2 kc kwn tu c basug.. sa pigi la ni dduk ja dgr ja c basug bwa crta lama2 sa telayan juga crta dia.. mengurik crita ja psal sa dgn bf baru sabab tu sa layan mo kc sakit hati kn.tp xpaya la sa crta sni x pnting juga. Crita pnya crita ndalama tu mmbawa la ni basug kluar pusing kg knun.. time ni malam sdh.. sa tgk dia pn mcm ada mabuk2 nda la mo ikutt.. dia bkn sepa2 trus teringat yg time dia siummm duulu.. trus sa imagine mcm2 dia buat kalo sa ikut.. sa ckp la tda mo ja tp memujuk juga sa tda mau tda mau ja. Last2 mcm dia keciwa trus dia diam2.. berhhh napa kunun tu😕😑😕😑 something wrong😆..

Skippp lagi~~~~

Lepas habis sdh cuti kaamatan.. balik la sa ni d kk jalani hidup begelar student form 6.. bbrapa hari kmudian tu dtg inbox dri c basug.. mcm besa seolah olah menagih cinta org yg xmo dia lagi ni.. dulu kc tgl sa sbb kejar ex.. skrg ex ini d kejar lagi mcm yg katara btl tedesak mo becinta ni c basug masa ni ntahh apa gila dia. Mcm ketulahan pn ada😵😨 Bkn pn santik sa ni time belum lg pndai begaya mc noob juga😛.. dijadikan cerita rajin sdh la dia chat2 nek rimas beta sngaja sa xmo block dia sbb sa mo dia nmpk pic wasap sa yg tgh bahagia tu time kunun.. smpai sa mnyamar jd bf sa ni time supaya dia x ganggu.. baru ada aman damai x kana ganggu. Jdi jalani ja la hidup mcm besaa. .

Skip~~~~~~

Relay dgn bf baru tu pn tda betahan lama. Sa yg kc putus atas sbb sbb tertentu xda sepa tau ni biarpn ada org dri pihak tu llaki cuba mengurik.. kwn2 pn ada mngurik n dlm kalangan saudara pn ada mngurik sa tetap tda bgtau hal sebenar.. smpai kana anggap ada org baru la kc skandel dia la tp manada sbnarnya..crita tu xpaya la tau kn sa jaga nama baik dia juga ni biar xda apa2 sdh.

Tiba2 lagi di sni la ni sa nda tau c basug suka muncul time sa break atau ada bf baru ka apa ka antahh.. dia tau sa sdh break jd mau cuba lagi nasib.. nda sa paam nokuro gia dia begitu😂😂 .. mgkn lum jumpa pengganti baru kali arh atau rindu mw besinta sdh ka apa ka tp xda yg sangkut.. pnah tefikir juga mo trima dia balik tp sa x srius sa plan mo kc sakit hati dia pas dia sdh sintaaa kodou sama sa trus sa kc tgl sbb sa mo dia rasa apa itu kesiwa.. dia ni kira 1st lobb knun ni tp sbb dia tlmpau basug sa anggap dia tu main2 ja xpnah srius sma sa yg duluuu jd sa mo buang tu ayat 1st lob. Plan jahat2 pn tda juga sa ada keberanian buat gtu mc takut2 lagi nt sa pla ketulahan balik.. sni pn sambung lg kmi bechat tp mcm taik taik sdh la cara sa layan mmg mcm sampah sdh sa tgk dia tu biarpn sa single sdh tu time tp sa pndai2 p guna pic kwn wechat sa tu time bikin profile wasap trip2 bf baru hensom lgi tu😆😆😆😆😆 .. jd d sni lgi ni sa berrrrr drama mnyamar jd bf sa knun p bls dia jan kcau gf sa lagi ni bf dia la apa la.. pura2 tnya dia sepa dia jwb kwn sa seja.. nda pla brani gtau ja ex sa bilg..trus xda sdh lg gangguan dri dia😧😧..

Skippppppp lagi la kn...

Dpt lg rezeki bf baru d sni😄😄. yg pic hensom tu kn yg sa kc jd profile wasap tu kn.. dia la ni knun new bf sa.. hensem juga ni tp skrg dia sdh khwin dia surang sama sa juga ni jd sa yg kc break lg d sni.. k skippp sbb point utama sa mo crta cinta fb ja kn?

Ndatau la napa asal sa break dulu msti kijap ja sa dpt pengganti..ndapaya sa cari dorg dtg sndri bawa kapel.. mula2 kwn lama2 kana bawa kapol..sbb insom ja la sa trima seja tu time smpai sa kana cop tukar tukar bf.. hm.. camana juga bnyk cobaan ni pilih pasangn hidup😝.. (iklan jap siou bin sorry)

Lepas ja d sni sa break tu.. c basugg muncul lagi😱😱.. (mgkn ada yg fkr sa reka reka crita tp sa taip crita yg btl ja.. sbb tu sa rasa mau crta ni cinta fb kn mcm sa rsa sa seja ka ni arh tejumpa lelaki bgini??? Atau ada yg senasib??) K iklan tu jap.. c basug muncul mmbawa hajat juga mcm besa la.. panat mau ulang2 paam2 ja la arh napa dia mncul..

Last part nanti sambung mcm sa tepanat.. short story ja ni tp mcm tepanjang pla. Next part3 abis sdh>>

Cinta Di Muka Buku (PART 1-3 COMPLETED)Where stories live. Discover now