Kap 1

744 21 0
                                    

Jag vaknade klockan 6.00 av att värkar klockan ringde. Sommarlovet var precis slut och jag och min mamma hade flyttat till Göteborg över sommaren, idag var min första dag i min nya skola, ett nytt försök att börja om på nytt. Jag gick upp duschade, jag hade lagt fram kläderna ja skulle ha idag de var en knä lång vit klänning med svarta prickar på. De var min favorit! Jag var väldigt brun efter sommaren som vart så de behövdes inte så mycket smink så jag tog bar lite puder, mascara o ett lila rött läppstift. Efter sminkningen så fönade och lockade jag håret, jag var nöjd med de jag såg i spegeln. Jag gick ner till köket där mamma hade gjort frukost.
-Hej gumman, har du sovit gott? Frågade mamma då ja kom ner i köket
-Jo de har ja väll, men du mamma ja hinner inte äta idag ja är sen. Säger jag, jag ger mamma en kram och går och tar på mig min jacka. De är en svart skinjacka. Mina skor är ett par svarta convers (stavning).
-MAMMA! Ropar ja ut i köket, ja får ett ja? Till svar
-KAN DU SPRINGA UPP O HÄMTA MINA SOLGLASSÖGON?! Fortsätter jag undrande
Jag hör då mamma går upp o trappen och ner igen, hon kommer ut med solglassögona i handen.
-Dom här va? Frågar hon
-Ja, tack älskar dig! Säger jag och går.
Sommar värmen är fortfarande kvar så er är varmt i luften. Jag går en bit och lite längre fram ser jag något som ligger det något på vägen.. Jag blir genast nyfiken och ökade på stegen, det rörde på sig... När jag kommer längre fram ser jag att det är nån som ligger där. Nån som ligger under en cykel ser de ut som. Jag kan ju inte bara gå förbi och låtsas som om inget har hänt, tänker jag. Så jag ökade stegen lite till.
-Hej, vill du ha hjälp? Frågar jag killen som ligger där
-Nej för fan gå! Sa de lilla killen till mig.
Jag blev förvånad över de han sa. Han va kanske 8 eller 9 år, då ja va liten så hade man iallafall respekt för dom äldre. Men då han sa att ja skulle gå så gick jag vidare utan att säga ett ord.

----------------------------------------------
Ett väldigt kort kapitel som ett litet smakprov! Hoppas ni sprider o läser vidare! Puss på er!

//S

Jag faller för snabbtWhere stories live. Discover now