Kapitel 2

6 0 0
                                    

Men Elenor varför sa hon det frågade pappa. Hur fan kan jag veta det. ELENOR man svär inte sa lila syster. Du har rätt Emma man svår inte gumman sa Mamma. Kan ni sluta vi pratar inte om att svära  kan du förstå det handlar om Ella fatta sa jag. Ja vad sa hon då frågade mamma. Jag ska säga det nu hon sa att jag var dum mot Hampus och jag var inte bjuden att komma in i hennes hus och hon sa mera saker. Okej då jag vill prata med hennes Mamma då frågade mamma. Ja gör du så men då måste det vara nu. Okej.  Jag ringer henne. Hej Emelie. Hej Felicia. Ella har varit taskig mot Elenor. Okej varför han hon varit det. Hur kan jag veta det Elenor har sagt det så du bara vet. Okej då men hon är med Hampus så hon kan inte göra något dum mot Elenor. Och Elenor har inte varit hos oss ens. Jo det har hon för imorse sa hon att hon skulle vara med Ella och hon gick ut och gick i rätt väg. Okej då jag fråga Ella då om allt är sant. Okej då. Ella . Ja vad är det. Är det sant att Elenor har varit har. Ja det är sant. Okej då var sa du till henne. Att hon inte var bjuden att leka med mig. Men du ha ju rätt vi har ju inte bestämt att hon ska vara hos oss. Ja det var därför jag sa så för vi har inte bestämt att hon ska vara har. Jag måste säga det till Felicia. Hej det är Emelie igen. Okej vad sa Ella då. Allt var sant. Jag visste det. Men en sak vi hade ju inte bestämt att hon skulle vara hos oss så Ella sa att hon inte var bjuden. Du ha ju rätt vi ha inte bestämt att hon skulle vara hos er. Aaa. Mmm nu kan vi lägga på jag ska bara prata med Elenor med detta. Bra hejdå Felicia. Hejdå Emelie. Elenor kom. Okej då mamma. Elenor jag har pratat med Emelie nu. Mm vad sa Emelie då frågade jag. Hon sa så här vi hade ju inte bestämt att du skulle vara hos dom så dom hade rätt hela tiden. Men mamma. Inga men gå upp och stanna där när du blir snäll igen. Dumma mamma.

Elenor och familjen Where stories live. Discover now