01 : Free-gear

189 42 12
                                    

"Kenapa pukul dia?"

Hoshi menunjuk tepat ke arah seorang budak lelaki berkaca mata bulat. Sekali pandang, sah, junior baru masuk sekolah dah kena buli. Si kaki pukul tegar, Cheol memandang sinis.

"Nak ganti tempat dia? Hah? Ho-shits?" Hoshi tidak cepat panas mendengar dua sillibel namanya dipermainkan. Lolipop yang berada di dalam mulut bergerak ke kiri dan kanan. Bukan tidak biasa, naik muntah dengar.

"Aku tanya kau, kenapa pukul? Apa dia buat je Cheol?" Hoshi memandang dengan muka selamba. Cheol malas ambil pusing mengenai Hoshi. Bukan tidak tahu si psycho itu.

"Aku tak masuk campur hal kau, jadi.. Tolong? Jangan masuk campur urusan aku?" Hoshi angkat bahu dan beredar. "Tak nak bagitahu sudah." Hoshi berjalan menuju ke pagar hadapan. Apa barang keluar sekolah ikut pagar belakang? Pagar luas terbuka tu kan ada?

Bersama dengan baju kemeja yang terjojol keluar dan beg galas di sebelah bahu, Hoshi berjalan tanpa halangan. Siapa berani ugut dia? Nak panggil polis? Panggillah! Nak tahan dia? Tahanlah. Polis dan paramedik itu rakan-rakannya. Tak percaya?

"Sebab aku Ho-shits dan aku tak kisah kau nak buat apa dengan orang keliling aku. Aku cuma nak terbang. Fly, tanpa rasa bimbang."

Numb '/, HoshiWhere stories live. Discover now