Part 1

56 2 1
                                    

'Warate eno yowa......'

Setelah telefon bimbit jenama samsung j7 itu berdering hampir 20 kali baru pemiliknya terbangun. .

'Urggghh, ,sapa pula yang call pepagi buta ni'
Fiona yang masih mamai membuka matanya separuh untuk melihat nama si pemanggil.

YEYE
Tertera nama bffnya d skrin telefon.
sesaat kemudian  telefonnya kembali berdering dan dengan cepat fiona menekan punat menerima panggilan. .

"Hello , ,sleeping beauty"
kedengaran suara rakannya d hujung panggilan.
"uhh, ,kenapa awal sangat kau call ni"
suara Fiona yang garau kerana masih mengantuk.
"Omg, u lupa ka tarikh hari ni"
kedengaran suara yeye terkejut.
"Tarikh?? hari ni ada apa?"
Fiona cuba mengingat tapi sumpah memang tak i ingat apa².
"Miss Fiona, ,hari ni tarikh penting u tau tak?tarikh 25 Jun kita dah sepakat nak jemput Odoi kat airport."

'Urggh, ,mendengar nama ODOI membuat fiona terduduk.'
Yaa, ,odoi adalah kawan lelaki mereka berlima yang paling rapat.
Sambil memisat misat matanya dan menguap,, Fiona memandang jam dekat meja kecil tepi katilnya. .
'Patutlaa, ,alarm tak bunyi, habis bateri pulak jam aku' getus hati Fiona apabila melihat jam locengnya menunjukkan jam 3 .

"Hello. .helloooooo. .Miss Fionaaaa" kedengaran suara dari pemanggil ya g sedikit meninggi. .mungkin geram menunggu respon si penerima. .
Fiona terus tesedar dari menungannya. .
"Urmmm, ,yaa . .aku dah ingat dah. .arh suda nak besedia dah nie. ."
"alrighttt. .nanti u dah siap cll i ok. .i ambik."
"Baik cik kak. ." jawap Fiona lalu mematikan panggilan telefon dan mencapai tuala menuju ke kamar mandi.

I Love You, Mr Sepet ! !Where stories live. Discover now