Assalam..harini saya nk cite satu cerita benar yg boleh buat muhasabah diri...
Dkat skolah saya ade buat temuduga pengawas pusat sumber...nk dijadikan cerita ramailah budak kelas saya ni pergi temuduga termasuk saya^^.
Dlam ramai 2 calon ade sorg calon ni yg saya betul2 nk die dpat jawatan ni....die budak laki kelas saya..die ni dtang dri keluarga yg susah...mula2 ingat kan die ni dtang dri keluarga susah yg biase2 jerr...
Tapi harini baru dpat tahu dari kwan saya cerita sebenar...budak laki ni ade cite kt kwan baik die yg die nk sngat jawatan pengawas pusat sumber tu...and kalau die dpat jawatan die nk kumpul duit untuk beli baju pengwas skolah tu..
Pastu kawan baik die tanya yg die kan ade dpat biasiswa kenapa x nk guna jerr biasiswa tu...die kata yg duit biasiswa tu die nk bagi bapak die untuk beli brg dapur atau beli brg belnja adik2 die...die nk tlong bapak die dgn bgi duit biasiswa tu..
Pastu kwan die tu cite kt saya and kwan saya memandangkn kitorg ni agak rpat dgn budak lelaki...rupanya duit belanja die sehari hanya RM1.50...korg bygkn cukupkah untuk blanja budak skolah menengah?
Die tak prnah merungut...and saya tak pernah dgr yg die kata die dtg dri keluarga yg susah...
So korg jgnlah sntiasa fikir yg korg ni susahlah apalah...ade org yg lebih susah dri kite....so kite kena bersyukur dgn apa yg kite ade...
Btw sya nk mntak korg semua tlong doakan budk lelaki tu dpat twarn pengawas pusat sumber...jgn lupa doakn sya sekli yerr^^
#ayatsntap
-iman-
YOU ARE READING
Ayat sentap Dan Nasihat
RandomKoleksi nasihat dan ayat2 sntap yg perlu dibaca untuk muhasabah diri