Totul parea sa fie linistit in acea zi insorita de iulie pe Daisy Drive. Familia Michal incepea sa se trezeasca. Ei puteau spune ca au o familie cu totul fericita. Domnul si Doamna Michal aveau si o fata pe nume Aria, iar astazi, 31 iulie, era ziua ei, fata implinind frumoasa varsta de 11 ani. Era o atmosfera dubioasa in acea dimineata. Aria isi primi cadourile si manca micul-dejun, cand, deodata, o bataie in usa tulbura linistea din camera de zi. Doamna Michal se duse sa deschida usa, dar probabil era o greseala, caci in fata usii statea un batran, cu o barba lunga si alba, imbracat destul de ciudat.
- Buna ziua. Va pot ajuta cu ceva? spuse pe un ton nelinistit doamna Michal.
- Buna ziua! As vrea sa vorbesc putin cu dumneavoastra si fiica dumneavoastra.
- Fiica mea? Ce treaba aveti cu ea?
- Daca imi permiteti sa intru, v-as putea explica totul.
- Desigur... intrati!
In camera de zi se lasa o liniste de mormant cand domnul Michal si Aria il vazusera pe batran.
- Daca imi permiteti, as dori sa vorbesc cu toti trei. spuse strainul si se aseza pe un fotoliu cafeniu.
- Dar cine sunteti? intreba, vizibil deranjat, domnul Michal
- Vai, dar unde imi sunt manierele... Am uitat sa ma prezint! Numele meu este Albus Dumbledore si sunt directorul Scolii Hogwarts de Farmece si Vraji.
- Scoala Hogwarts de Farmece si Vraji? Dumnezeule Mare, ce este aceea?
- Vom ajunge si acolo! Am venit pentru a vorbi despre fiica dumneavoastra.
- Despre mine? Ce treaba aveti cu mine, daca nu sunt nepoliticoasa? spuse speriata Arya
- Arya, draga mea, esti speciala. Ai ceea ce noi numim puteri magice. Esti o vrajitoare, Aria Michal!
- Sunt o ce? Nu are cum sa fie adevarat... E imposibil...
- Domnule, daca ati venit sa ne speriati fata, va voi cere sa plecati acum! Nu accept ca fata mea sa fie speriata de un strain.
- Va pot demonstra, domnule Michal!
In acel moment, Dumbledore isi indrepta bagheta spre semineu si focul se aprinse intr-o secunda.
- Genial... spuse fata socata
- Si tu vei putea face asta daca accepti invitatia mea.
- Invitatia?
In acel moment, Dumbledore ii inmana o scrisoare. Aria deschise cu delicatete plicul si citi incetisor continutul.
- ,, Draga Domnisoara Michal
Avem placerea de a va informa ca ati fost acceptata la Scoala Hogwarts de Farmece si Vraji. Veti gasi in anexa lista instrumentelor si a cartilor necesare. Semestrul incepe pe 1 Septembrie. Asteptam bufnita dumneavoastra nu mai devreme de 31 iulie.
A dumneavoastra,
Minerva McGonagall
Director Adjunct. "
- Dar... Nu inteleg. Cum poate fi fiica mea o vrajitoare? Eu si sotul meu suntem perfect normali!
- Exista trei statuturi de sange:
1. Sange-pur. Cand ambii parinti ai unui vrajitor au sange-pur, adica sunt vrajitori cu parinti vrajitori.
2. Sange Semi-pur. Noi ii numim pe cei fara puteri Incuiati. Ai sanse Semi-Pur cand ai un parinte cu sange-pur si un parinte incuiat.
Si, in cele din urma statutul de sange al Ariei, Nascut din Incuiati. Mai exista si termenul de Sange-Mal, dar aceste este mai mult o jignire pentru un vrajitor. Acestia sunt cei cu ambii parinti Incuiati. Exista mai multe cazuri de vrajitori cu parinti incuiati, nu este nimic anormal.
- Si de unde imi pot cumpara cele necesare? Presupun ca nu gasesc bagete la libraria de la colt.
- Le voi explica parintilor tai totul. Trebuie sa ajungeti pe Aleea Diagon. Ca sa ajungeti acolo trebuie sa mergeti la Ceaunul Gaurit, un han de langa salonul de infrumusetare ,, Beauty Lady ", unde obisnuieste sa mearga doamna Michal. Apoi, trebuie sa il rugati pe chelner sa va deschida intrarea spre Aleea Diagon. De acolo ttebuie sa ajungeti la Gringotts, banca vrajitorilor, pentru a schimba banii in monedele vrajitorilor. Va va explica un goblin totul. Pentru a va cumpara bagheta va sfatuiesc sa mergeti la Ollivander. Este un fauritor de baghete excelent. Uitati si biletul de tren, este din partea mea. Va urez succes. Acum, trebuie sa plec, daca ma scuzati. Va urez o zi frumoasa! Spuse vrajitorul si iesi in graba pe usa.
A doua zi, Aria se trezi plina de energie. Urma sa mearga cu parintii sai pe Aleea Diagon.
Aria era o fetita plapanda, cu ochii de un caprui stralucitor, cu un par ca aurul, cu o privire blanda. Era scunda si subtirica.
Se imbraca in graba, servi micul-dejun alaturi de parintii sai si pleca intr-un suflet spre Aleea Diagon.
Ajunse in fata hanului ,, La Cazanu' Gaurit ". Parea un loc vechi, uitat de lume. Intra sfioasa pe usa de lemn si se duse la barman.
- Buna Ziua! As dori sa ajung pe Aleea Diagon. Credeti ca ma puteti ajuta?
- Desigur... Urmeaza-ma!
Era un om scund, cu o cocoasa considerabila, cu parul albit de trecerea anilor. Ii conduse pe membrii familiei Michal spre o iesire din spate si ajunsera in fata unui zic. Aceste apasa cu o bagheta cu niste caramizi, iar zidul se dadu la o parte. In acel moment, in fata lor isi facu prezenta o strada ingusta, cu o sumedenie de magazine si tarabe in stanga si-n dreapta. In fata lor era o cladire mare pe care scria ,,Gringotts". Fata isi aduse aminte ca aceasta era banca vrajitorilor. Cei trei mersera inainte spre Gringotts si intrara in cladirea imensa. Pe jos era o superba podea de marmura, iar de tavan erau atarnate mai multe candelabre de o frumusete rara. Mesera la unul din goblini, cu o usoara teama in pasi.
- Buna ziua. Am vrea sa schimbam niste bani. spuse impunator domnul Michal.
- Mda... Desigur... Ce suma doriti sa schimbati? spuse goblinul pe un ton dezgustat
- 300 de dolari!
- Imediat... Dati-mi banii!
Domnul Michal ii intinse bacnotele si primii in schimb trei saci mari cu monezi.
- Monedele de aur sunt Galeoni. Sunt saptesprezece Seceri de argint intr-un Galeon si douazeci si noua de Knuti intr-o Secera. E destul de simplu.
- Multumim! spuse Aria entuziasmata.
Cei trei iesira din Gringotts si mersera prin magazine cu Aria care recitea lista in timp ce mergea. Acestia au mers sa cumpere trei robe, manuale, un cazan, o palarie conica, o perrche de manusi de protectie, o mantie de iarna, falcoane de sticla si cristal, un ochean telescopic si o balanta de alama.
- Mai trebuie sa cumparam doar bagheta! spuse Aria entuziasmata in timp ce explora Aleea Diagon din privire.
- Mergeti voi! Ma duc sa caut ceva! spuse domnul Michal si pleca.
Ajunsera in fata unui magazin vechi pe care scria Ollivander. Intrara. Se auzi in clopotel, iar inauntru aerul era plin de praf si mirosea a vechi. Din spatele tesghelei se zari un batran.
- Buna ziua!
- Buna ziua! spusera cele doua impreuna.
- Vai, domnisoara, ai venit sa iti cumperi bagheta? Nascuta din incuiati, adevarat?
- Da...
- Da-mi putin mana. Dreptacia?
- Da..
- Destul!Hai sa o incercam pe asta! Zece țoli si un sfert, lemn de castan, par de unicorn.
- Cum sa o incerc?
- Misca bagheta putin.
In acel moment, cateva cutii cazura de pe un raft.
- Vai.. Imi cer scuze, nu am vrut.
- Nu e nimic papusa, se repara cu o mica vraja. Putem incerca altceva. Hmm... Uite. Ai grija, e o bagheta destul de puternica. Unsprezece țoli, lemn de stejar, par de thestral.
Fata lua bagheta in mana si simti ceva special. Simti o emotie. Din bagheta iesira raze colorate de lumina.
- Aceasta este. Bagheta alege vrajitorul, iar aceasta bagheta tocmai te-a ales!
- Este superba...
Platira bagheta si iesira. La intrare era domnul Michal care tinea in mana o cusca cu o bufnita polara, superba. Fata ii multumi si mersera acasa.
Ce nume ar putea avea o bufnita?! La asta se gandi fata toata seara. Intr-un final, ii veni o idee si numi bufnita Sansa.
CITEȘTI
Aria Michal si Secretele Magiei
General FictionTotul era normal in familia Michal care locuia la nr 27 pe Daisy Drive, asta pana cand la usa lor bate un strain care ii ofera fetitei sotilor Michal sansa de a studia la Hogwarts, Scoala de Farmece si Vraji. Oare ce se va intampla cand tanara vraj...