Alemlerin RABBinin adıyla..
Şimdi ALLAH Azze ve Celle rızası için 1 dakika gözlerini kapat ve düşün.. Farz et ki öldün. Hâlin ne olurdu?
"Rabbin kim?"
...Sokakta durdurup bu suali sorsalar hepimiz biliriz değil mi? Peki ya o gün..? Evet, o çetin gün... O gün halimiz nasıl olacak?
Gelenler bizlere nasıl gelecek? İşte bunlar üzerinde her bir insan uzun uzadıya düşünmeli..Berzah âleminde sorulan sorulara doğru cevaplar veren bahtiyar kişi, kabrin öncesinde dosdoğru yolda doğru olarak yaşamış Mümin bir kişidir. Dünyada lisan ile bunları belirttiği gibi, yine bu söylediklerinin yansımalarını hayatında göstermiştir. Neticesinde de inandığı ve yaşadığı hakikatleri söyleyebilmiştir. Birde bunun aksi söz konusudur. Bu sözleri dünyada da söylememiş veya söylese bile bu sözlerin hakikatleri hayatına yansımamış olan kişinin durumudur.
Evet, iki farklı insan.. Zaten dünyada inançlar farklı olsa da, temelde iki farklı insan vardır: Tevhid ehli Muvahhidler ve diğerleri, yani küfür ehli kâfirler. Tabii ki iki farklı insanı, iki farklı son beklemektedir.
Bizler ölüme ve sonrasına iman edenleriz. Ölümün hemen sonrası kabir hayatıdır ki, ilk olarak bu sorgu bizleri beklemektedir.
Ölüm bir defa gelecek ve dünya hayatı bir defa yaşanacak. Hatalarımızı, eksiklerimizi, günahlarımızı telafi etmemizin imkânı yok. Ama hâla fırsatımız var. Yapmamız gereken bize sorulacak sorulara hazırlanmak. Nasıl mı?
"Rabbim Allah" dedikten sonra -hâşa- "Ben sizin Rabbinizim" (!) diyen firavunun çağdaş meslektaşlarını, onların Allah'a isyan ederek ortaya koydukları İslamsızlıkları kabul etmemeliyiz! Allah'tan başka Rab kabul etmeyenler olarak, Tevbe Suresi 31. ayeti kerimesini tefsir eden Peygamberimiz'in (s.a.v.) açıkladığı gibi Erbab/Rabler edinilenleri asla dinlememeliyiz!
“Dinim İslam” dedikten sonra dini öğrenmeli, onun yasaklarından sakınıp ibadetlerini yerine getirmeliyiz.
İslamı gereği gibi yaşamalıyız..!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Estağfirullah Geride Kalan Her Şey
Spiritual"Kaç estağfirullah kurtarır ziyanda kalmış hâlimizi, şükürler aldığımız nefese dahi yetmezken?"