Kimyadaki adı ile polivinil klorür olarak anılan, ancak halk arasında daha çok pvc kısaltması ile bilinen maddenin kullanım alanları oldukça geniştir. Özellikle inşaat sektöründe kullanılan bu malzemeden pencere ve kapı profilleri, tesisat malzemeleri, borular, döşeme, elektrik kabloları, hobi malzemeleri gibi şeyler üretilmektedir. Aslına bakılacak olursa, geçmişten bu yana geleneksel yapı malzemeleri arasında beton, ahşap ve kil yer almaktadır. Fakat son otuz yıldır pvc dediğimiz set plastik, bu ürünlerin yerini daha çok almaya başlamıştır. Bunun başlıca üç nedeni olduğunu söyleyebiliriz: İlki plastiğin hammaddesinin petrol olması ve petrolün de özellikle Arap ülkelerinde bolca çıkmasıdır. Dolayısıyla maliyeti düşüktür. İkinci neden ise plastiğin darbeye, sarsıntıya, ısıya, soğuğa ve benzeri etkenlere karşı daha dirençli ve dayanıklı olmasıdır. Böylece plastikten elde edilen ürünlerin ömürleri daha uzun olmaktadır.
Üçüncü bir neden de plastiğin geri dönüşümünün kolay yapılıyor olmasıdır. Özellikle iç piyasada çokça rastlanan şeffaf [http://www.acayplastik.com/pvc-hurda/1/1/6/guncel-icerik-detaylari.aspx pvc hurda] alımı, inşaat sektöründe ve daha birçok sektörde plastik malzemelerin tercih edilmesine sebebiyet vermektedir. Örneğin bugün bir firma ürettiği bir mal için on beş Türk Lirası maliyet ayırıyorsa ve bunun on Türk Lirası'nı plastik için harcıyorsa, ürünün miladı dolduktan sonra, geri dönüşüm tesisleri ile atıkları tekrar kullanıma kazandıran pvc hurda alımı yapan işletmeler beş Türk Lirası'na söz konusu atıkları satın almaktadırlar. Ve şayet sadece taşeron olsalar bile, [http://www.acayplastik.com/pvc-hurda/1/1/6/guncel-icerik-detaylari.aspx pvc hurda] satışı yaparak onlar da kazanç elde ederler. Üstelik bu döngü içerisinde, doğada kolay kolay çözünemeyen inorganik maddelerden de yararlanılmış olur. Bu sayede doğa tahribatı daha aza indirgenir. Her devletin, bu ekosistemi dengelemek adına çok faydalı olan geri dönüşümü destekliyor olması çok önemlidir. Bu amaçla yeni tesislerin kurulması, girişimcilerin yatırım yapmak için teşvik edilmesi gerekmektedir. Ayrıca yeni geri dönüşüm tesislerinin açılması için maddi destek, yer temini gibi yardımlar da sağlanabilir.