Kampung Masjid,
Selama Perak.
Tahun 2017."Bersama berita jam 8. Seorang guru wanita bernama Nurul Huda Binti Alawi ditemui mati dengan kesan kelar di lehernya. Menurut saksi yang juga kawan karibnya di sekolah, mangsa ditemui tertiarap di bucu katil dengan kesan lebam di seluruh badan. Menurutnya lagi, dia pergi ke rumah sahabat baiknya itu untuk bertanya khabar selepas 2 hari Puan Huda tidak hadir ke sekolah. Dengan pintu yang tidak berkunci, dia masuk dan ternampak arwah tertiarap di dalam bilik. Suami mangsa, Fadhil Ahmad Bin Rosman, berumur 25 tahun yang juga mengajar di sekolah yang sama dinamakan sebagai suspek utama berikutan dakwaan jiran bahawa mereka mendengar pasangan suami isteri itu bertengkar dua hari yang lalu. Menurut pihak polis, cap cari Encik Fadhil juga ditemui pada pisau di ruang tamu. Dipercayai digunakan suspek untuk mengelar mangsa. Sehubungan itu pihak polis meminta bantuan kepada sesiapa yang mempunyai maklumat tentang Encik Fadhil supaya tampil untuk membantu pihak polis."
Pak Uda terkejut. Wajah yang keluar di Tv ialah wajah Fadhil. Anak Rosman yang ditemuinya dua hari yang lalu.
Ha ha ha aku ketawa~
Melihat kamu di depan mata~Handset Pak Uda berdering. Pak Uda bergegas mendapatkan handsetnya.
"Hello ? Ni sapa? " Pak Uda bertanyakan pemanggil.
"Fadhil."
Pak Uda terkejut lalu terlepas handsetnya ke lantai. Serentak itu dia terdengar pintu rumahnya diketuk.
TAMAT.
YOU ARE READING
KAWAN ✓
Mystery / Thriller[ COMPLETE] Fadhil meneruskan kehidupan selepas detik hitam yang berlaku kepada dirinya. Apabila dewasa, kenangan-kenangan silam kembali mengejarnya. Bagai seorang teman yang merinduinya dari jauh.