JUNGMIRAE POV .
Ahhh ~ aku sekarang sedang berlari menuju ke sebuah kedai motor . k. ni kerja separuh masa aku pada cuti hujung tahun .
tadi aku menerima panggilan untuk menghantarkan pizza ni ke sebuah kedaii . dan yeahhh . aku tgh blri . k brpa kali nak bagi tau ni .
NO ONE POV .
Di sebuah kedai terdapat 3 org perkerja dan seorang pelangan di kedai tersebut . " saya sudah letakkan apa yang tuan nak dalam motor ini dan ini motor bahannya import dari negera yang maju . adakah tuan ingin membelinya atau saya boleh jualkan kepada orang lain ?" kata seorang perkerja dia sana .
"kau kata macamtu kenapa ? atau kau taknak terima duit dari aku ? " kata hongbin (VIXX) itu dengan muka yang serius . " eyhhh saya tak maksudkan nya pun . tuankan pelanggan tetap kedai kami mesti lah kami akan terima apa yang tuan bagi kami akan terima . tetapi woobin hanya melihat dengan muka yang orang tak boleg jangka .
tiba-tiba terdapat seorang perempuan membawa kotak pizza masuk ke dalam kedai tersebut dengan memakai baju berwarna oren dan terdapat perkataan 'PIZZA' dibelakang baju tersebut .
"pizza dah sampai" kata mirae . yupp org tu adalah mirae . "letakkan kat situ" kata pekerja yang berada di hadapan pintu .
"semua harga pizza ni 16000 won . sila bayar ye . " kata mirae . " yaaaa ~~ kamu pelajar sekolah menengah kan ? nak tak oppa bawa kamu jalan-jalan naik motor ? " kata salah seorang pekerja disitu .
"bayar cepat ye . saya ade banyak penghantaran nak buat nii . " kata mirae lagi . " nak tak oppa ambil lepas kerja ?" kata lelaki itu lagi . aku smirk lalu mengeluarkan telefon dari poket seluar aku . "hello saya pelajar sekolah menengah dan sekarang tengah buat kerja sambilan ." kata mirae sedang bercakap di dalam telefon nya .
" kau bercakap dengan siapa sekrang ? " kata seorang lagi pekerja di situ . "balai polis ." kata mirae dengan segera lelaki yang memanggil dirinya oppa merampas telefon mirae dan mematikan panggilan .
"ya-yahhh . aku cuma gurau je lahh . nah duitnya kau boleh kira " kata lelaki itu . mirae segera mengambil duit itu . "khamsahamida" lalu meninggalkan kedai tersebut .
tak disangka hongbin melihat mirae dan tersenyum senget.
°°°°°°••••••°°°°°°••••••°°°°°°
JUNGMIRAE POV
Sekarang aku ade dekat sebuah café . aku pandai buat minuman so aku ditempatkan untuk membuat minuman aku juga boleh kerja ape" je dlam café ni .
seperti biasa sebelum je café ni bukak aku kena mop lantai , sapu lantai , lap tingkap semua kerja yang aku buat tu untuk tambah gaji aku .
setelah semua aku dah kemas aku mula bukak café ni dan seperti biasa ramai pelangan akan masuk dan memesan minuman . "annyeonghaseyo" kata ku kepada pelangan yang pertama datang ke café hari ini . " nak coffee latte and bla bla bla ..... " (saya tak tau sangga tentang coffee semua nii 😂 takpekan kalau saya skip je part coffee ni hahahaha . k. tau tak lawak . )
dan beberapa orang pelangan datang dan pelangan yang datang berhenti . aku mula membuat minuman dan makanan yang diorang pesan .
beberapa jam kemudian . pelanga pun berkurangan dan teman kerja aku dtang . well aku memang banyak kerja nak buat .
tapi aku kenalah kerja keras untuk omma . appa ? appa aku dah meninggal semasa umur aku 5 tahun . unnie ? yup aku memang ada tapi unnie aku dah berlajar di Amerika,carlifornia .
aku kerja keras nak bantu omma . bayar bil elektrik , bil air , sewa rumah , dan yuran persekolahan aku . tu sebab aku kena ambil beberapa kerja sambilan supaya kerja omma lebih senang .