Geri dönüşümün kelime anlamına bakacak olursak; kullanıldıktan sonra atık haline gelen cisimlerin tekrar kullanılmak üzere hammadde haline getirilmesi işlemi olduğunu görürüz. Bu işlem çeşitli tesislerde gerçekleştirilmektedir ve her farklı maddenin geri dönüştürülme yöntemi farklıdır. Geri dönüşüm ile tekrar doğaya kazandırılabilenler arasında şunları gösterebiliriz: Elektronik atıklar, organik atıklar, tekstil, demir, ahşap, metal, akümülatörler, beton, motor yağı, plastik piller, kağıt, alüminyum, kimyasal atıklar ve cam. Bunların içlerinde yer alan plastik ise kendi içlerinde şu türlere ayrılır: Polietilen, polistiren, polipropilen, polietilen tereftalat, polyester, polyamid, polivinil klorid, polikarbonat, poliviniliden klorid, akrilonitril bütadien stiren. Bu çeşitlerin içerisinde en çok kullanılmakta olan plastik türü olan polivinil klorid halk arasında pvc olarak ta bilinir. Profil, botu imalatında ve son yıllarda sağlık sektöründe de sıkça kullanılan bu madde geri dönüştürülebilmesi özelliği ile yaygın olarak tercih edilmektedir.
Devlet, geri dönüşümü desteklemek ve dönüştürülebilir kaynaklardan yeniden üretim yapmak için tesisler kurmuş ve girişimcileri de bu yönde desteklemiştir. Daha çok şeffaf [http://www.acayplastik.com/pvc-hurda/1/1/6/guncel-icerik-detaylari.aspx pvc hurda] alımı yapmakta olan üretici firmalara satılmak üzere dönüştürülen plastik atıkların, ülkeler arasındaki geri dönüşüm kodu da '3' olarak benimsenmiştir. Atık haline gelmiş olan pencere ve kapı profilleri ile atık su borularının, direnlerin, stoma ürünlerinin yeniden dönüştürülmesi işlemi esnasında yüksek ısı, basınç ve katalizör kullanılmaktadır. Tekrar hammadde haline gelen plastik ise [http://www.acayplastik.com/pvc-hurda/1/1/6/guncel-icerik-detaylari.aspx pvc hurda] satışı yapılan merkezlerde toplanarak, pvc'den üretilen malların imal edildiği firmalara pazarlanmaktadır. Bu işlemin ülke ekonomisine katkısı büyüktür. Çünkü sadece Türkiye'de bile geri dönüşüm işlemi sayesinde plastikten tasarruf edilen enerji miktarı yıllık dört milyon megawatt /saattir. Bu miktar çok yüksektir. Sadece bir ton plastikten on dört bin kilowatt/saat enerji tasarrufu sağlandığı hesap edilecek olursa, ne kadar fazla miktarda bir atığın doğaya tekrar geri kazandırıldığı açıkça görülebilir.