بعد ما خد عادل بنته اسماء وراحوا للشيخ المرزوق وحكوا لي المرزوق كل الي حصل من الاول للاخر وبدا عل وجهه الغضب فعادل قاله في اي يا شيخنا مرزوق في مصايب سوده عل دماغك ودماغ عيلتك عادل رد لي بس كدا يا شيخنا لا ولا حاجه حاجه بسيطه خالص هو انته ده كل مش قادر تربط وتفهم اي الي حصل مش قاد تفهم ان مرتك سبب فالي حصل لابنك والي حصلها والي هيحصل ليك انت وبنتك انت مش قادر تفهم ان مراتك فتحة الباب للشيطان عادل وبقا عل وشه اشد علامات الاستغراب والاندهاش فنفس الوقت يعني اي يا شيخنا فهمني براحه مرزوق وهو بيزعق بصوت عالي يعني اي وافهمك حاضر هفهم مراتك فتحت الباب للشيطان للجن العاشق لما كانت بتقف قدام المرايه من غير ما تسمي ولا تذكر اسم الاه كانت تقف وتعجب بجسمها وجمالها وده خالا الجن يرقابها الجن ده جن عاشق يعني بيعش البشر ومراتك وهو مكنش عارف يتواصل غير مع بنتك اسماء عادل للشيخ اشمعنا اسماء يعني مرزوق عشان اسماء صغيره ونقيه ويعرف يتكلم معاها بحكم انها طفله ومحدش هيصدقها وبعدين وصل لمراتك الورقه الي اسماء خديتها ولما مراتك قريتها قدرت حضر وهو خيرها بين انها تروحلوا او هيموتكوا واحد واحد هي مصدقتش وحذرها بابنكوا قالت ده بيهوش لحد ما دبح الولد فعلا وبعدين اكيد هدده يا بيك يا بنتك عشان كدا وافقت وراحت معاه
عادل اتنفض : طب وبعدين يا شيخنا كدا مراتي راحت خلاص ؟ ؟ ؟ !!!!!!!
مرزق: لا ان شاء الله يبني هنرجعها بس انا هحتاج مسعدتك
عادل : مسعدتي انا ؟؟؟؟!!!
مرزوق : اه مسعدتك انته
عادل : هتحتاج مني اي طيب او هساعدك فاي يا شيخنا
مرزوق : لازم يكون معايا جوزها فحالة الجن العاشق لئنه طول ما مخدش موافقتك يعتبر معملش حاجه او اكنه خاطفها ومعني انك تروح وتثبت انك مش عايز تسلمها ساعتها بس بيتفرد عليه انو يرجعها
عادل : طب وهو مش هيئذينا لما يرجعها
مرزوق : انا هبقا اعملكم حاجه تحصنكم وتحميكم
عادل : خلاص يا شيخنا انا معاك
مرزوق : يبقا تودي البنت عند حد من قرايبكوا وتفهمه انك متعرفش هتسيبها قد اي او هتقعد قد اي وتقبلنا الساعه ١٢ بعد منتصف الليل عند البحيره
عادل : حاضر با شيخنا
ولما جت الساعه ١٢ اتقابل عادل ومرزوق عند البحيره الدنيا كانت نور بسبب نور القمر مفيش سبب للنور تاني غير نور القمر والشعله الي موجوده فايد المرزوق سلم المرزوق عل عادل وبعدين قال المرزوق يلا بقا نبتدي الشغل بدأ المررزوق يرسم نجمة داود الخماسيه عل الارض بضهر الشعله بحيث ان طرف راسها يبقي في داخل الميه ورسم حواليها دايره وقال لعادل ينام عل النجمه الخماسيه بحيث ان جزء من دماغه داخل الميه وقاله احذر من الي هتشوفه ومتخليش سيء يخرجك خارج الديره الدايره دي الي هعرف اخرجك بيها من عالمهم وتعتبر البوابه الي بين عالمنا وعالمهم وتعتبر كدرع حمايه ليك منهم هي هتتحرك مع حركتك الطبيعيه لكن خوفك بيضعفها وبيبطأ حركيتها وكل ما كانت اضعف كل ما سهل اختراقها هي حاليا قادره تحميكم من كل عشائر الجن ومفيش ملك. من ملوكهم يقدر يخترقها او يلاقي فيها ثغرات بس اهم شيء متخافش لازم تبقي واثق فربنا وفيا عادل للمرزوق طب انا هشوفك تاني يا شيخنا واحنا بنرجعها ولا مش هشوفك غير بعد ما ترجع رد علي المرزوق لاهتشوفني وانته بتجيبها هبقا زي المرشد ليك فطواتك وتحراكاتك دايما ظاهرلك وانت سامعني بقول اي لكن انا مش هبقي ظاهرلهم ولا اكني موجود يلا يا عادل جهز نفسك للي هتشوفه رد عادل جاهز يا شيخنا رفع الشيخ مرزوق الشعله وقام خابط بيها عل ارض فوق دماغ عادل وفعلا عادل راح واغمي عليه وبعدين فاق عادل من الاغماء لقا الشيخ ظاهر بس الي هو تحسه شفاف او كائنه وهم اشعاع حاجه كدا ولما بدأ عادل يتلفت حوليه اكتشف انه فمكان يشبه القصر قصرحيطانه حمراء او يمكن مولعه ودي نار مش عارف المهم لقيت شيخ مرزوق بيكلمني وبيقولي متخفش من الي هيظهروا دلوقتي هتلاقيهم طالعين من كل حته وفعلا الشيخ مخلصش الجمله لقيت كائنات سوده باعداد ضخمه جايه تجري عليا في منها الطويل قوي والقصير اوي في منها الرفع وفي الي جسمه ضخم المهم كله جيه عند الدايره ووقف وكل واحد بيحاول يدخل الدايره بيتحرق او زي ما يكون بيتكهرب وبيطير لورا المهم الشيخ قالي يلا ابدأ اتحرك والدايره هتتحرك معاك لازم نوصل للملك الصراحه عادل بدأ يقلق بس مقالش للشيخ ولكن قلقه ده عنل ثغره دخل منها واحد من الجن القصيرين هو وصفه قصير واسوويييييييد عنيه لونها ابيض وكائها فراغ فجمجمته الشيخ زعق فعادل وقاله خفت لي الدايره حمياك وانا معاك راح القلق والدائره اتقفلت وبداء الجن يتحرق وتسمعه من صوت حرقه وصويته صوت تعذيب كتير كئنه بيتعذب بس مش صوت عذاب كائن واحد لا ده صوت عذاب كذا حاجه حد صوت عذاب لوحده مفزع لحد ما وصل عادل لملك الجن والشيخ قاله قول ورايا السلام عليكم يا سيادة الملك اقسم عل سيادتكم باسم الرحمان الرحيم الفادر الجابر ان لا تروداني خائبا لقد احذ احد اتباعك وفرد من قبيلتك زوجتي وانه لعاشق وانا غير موافق فاقسم عليك باسم الله الواحد الاحد المهيمن القادر عل كل شيء ان تردها لي فرد عليه الملك بصوت لما يسمع اغلظ منه لك طلبك وساتي بزوجتك واضمن لك عدم تعدي اي فرد من افراد قبيلاتي عل عائلتك فقال له عادل شكرا سيادتك فقال ملك الجن احضروا زوجته له وجاظت زوجت تركض عليه واخترقت الدائره وارتمت في احضانه فقال انا شاكر لسيادتكم واغمي عليه افاق وجد ان سناء في احضانه وهما غرقانين بالميه هي من كانت مبلله وهو ابتل منها وقال لهم الشيخ مرزوق الحمد لله علي سلامة زوجتك وبكدا خلص الحج فضل كلامه مع الحج ابراهيم وكان رد الحج ابراهيم بركاتك. يا شيخنا وانا سيبتهم واكملت التجول فالقريه عشان اشوف باقي الي عمله الشيخ مرزوق فالقريه واي السبب فالي خلا القريه بالمنظر الي بقت عليه دلوقتي ....................
_______________________
انتظروني فالجزء القادم من الساعه السوداء من رواية القرية الملعونه بقلمي انا محمد تاج واسف جدا عل تاخير الي اتاخرته وشكرا لمتبعتكم
أنت تقرأ
القرية الملعونه
Horrorحكاية من فصيل الرعب وفيها شوية كوميديا حكاية شباب دمه خفيف عنده فضول الي غالبا بيادي للمصايب تابعوا الحكايه وهتعرفوا التفاصيل من الاجزاء المتتابعه 😌😌😌شكرا لمتابعتكم