Chapter 1

5 3 0
                                    

Flashback on...

"Kau memang tak guna kan! Aku jijik lah ada appa macam kau ni! "

"Hani, semua ni bukan yang macam Hani fikir...  Dia tu kawan appa je... "

"Hahaha...  Are you joking?! Kawan sampai masok dalam bilik! Kau pikir lawak ke! Gi mampos lah! Kau rasa aku akan percaya ke?!"

Hani terus keluar dari rumah itu dan membawa motorbike nya keluar dari perkarangan rumah tersebut. Baginya rumah itu bukan rumahnya lagi. Dia berasa amat jijik untuk menjejakkan kaki kerumah itu lagi...

Skip...
On The Phone...

(A=Ajusshi)

Hani: abeoji... bilik tamu kan sekolah abeoji tu ada orang tak?

Kim A: Kosong kenapa?

Hani: nice... kejap lagi Hyena datang...

Kim A: ehh Hani bilik tamu tu untuk pelajar baru je lah... Lagipon... Hani lupa ke yang sekolah abeoji ni sekolah lelaki... Hani nak ke sekolah lelaki...

Hani: What ever abeoji... Hani nak jugak duduk sini... abeoji buat lah apa pon janji Hani boleh tinggal situ...

Kim A: Haish ada ada lah kamu ni.. yelah abeoji uruskan tapi abeoji nak Hani citer dekat abeoji nanti apa yang dah berlaku...

Hani: nae abeoji... Annyeong...

End of on the phone...

Flashback off..

Aku tak der niat pon nak marah dan tinggalkan appa macam tu, tapi aku nak dia sedar apa yang dia buat tu salah. aku tau aku dah kurang ajar dengan appa, aku tengking dia tadi tapi sumpah memang aku tak der niat pon nak buat macam tu. aku terlampau kecewa dengan sikap papa. aku tak sangka appa sanggup buat macam tu. Lantak lah, aku nak lupakan semua ni and start all over again.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Seoul Namja Elite Highschool

8:00 p.m.

Hani sampai di hadapan sekolah abeoji nya itu.  Hani memakir motobikenya dan terus melangkah ke pejabat abeoji nya. Dalam perjalanan ke pejabat Abeoji nya itu, Tiba-tiba...

"ouh sorry... I'm in rush.." Hani terus meminta maaf setelah terlanggar seseorang dan terus bangun untuk sambung perjalanannya.

"Woi! Aku still tak puas hati dengan kau!" jerit lelaki itu. Hani yang telah melangkah beberapa langkah terus berpatah balik.

"Awak nak apa lagi? Saya dah minta maaf kan."

"Aku nak kau bersihkan baju aku. Baju aku dah kotor kena pasir."

"What the heck... In your dream... I will not do it... NEVER!" Hani terus membuka langkah untuk berjalan semula tetapi tangannya ditarik oleh lelaki itu. Tanpa berlengah tangan Hani terus menumbuk muka lelaki itu dengan sekuat hati.

"Kalau aku tak nak jangan pernah paksa..."

Hani terus menyambung langkahnya nya yang terbantut tadi dan meninggalkan lelaki itu. Setibanya di pejabat abeojinya, kelihatan pejabatnya amat gelap. Aku mula rasa malang. Mula-mula appa pastu lelaki unknown sekarang abeoji lepas ni apa pulak.

"Hey, awak buat apa kat sinI?"

"Haih Kau lagi... It's none of your bussines... Kau pulak buat apa kat sini? saja ikut aku nak suruh aku basuh baju kau... Meh lah sini nanti aku basuh kan..."

"Ehhh bukan... Aku just nak minta maaf... sorry aku kurang ajar tadi... aku stress sikit tadi..."

"What ever... aku tak ambik hati sangat pon just bengang jer... semua orang ada masalah lah bukan kau sorang jer..."

(gedegang: jual air)

Hani terus berjalan kearah mesin gedegang berhampiran. Betapa sebel nya dia rasa sekarang.  Dia tak tau nak buat apa...

"Apa nama awak?"

"Kim Heeyeon...  Just call me Hani... Kau pulak..."

" Nama aku Kim Taehyung... panggil V jer..."

"Alahai siannya eomma kau... Penat penat bagi nama sedap sedap kau boleh tukar jadi satu huruf jer... Aku tak nak lah panggil kau V aku nak panggil kau Taetae... Cute.."

"Suka hati kau lah tapi jangan panggil aku taetae depan orang lain kay... Malu aku nanti..."

"Hok alorh... Wat gapo nak malu... Bukannya kau buat apa pon..."

"yelah yelah... Ni kau buat apa kat sini tengah tengah malam ni hah Hani... Lari rumah ehh... hahahahaha"

"Hahahaha... Taetae kau ni pandai ann.. Untuk pengetahuan kau memang aku lari rumah pon... Lagi satu... tengah malam apanya baru pukul 9:30..."

"What?! Tapi kenapa?"

"Tak payah nak what what sangat lah... macam aku cakap tadi semua orang ada masalah tersendiri..."

"Woi!!! V kau buat apa hah dengan cucu pengetua tengah tengah malam ni hah?!"

"Datang lagi sorang pulak... Tengah malam apanya baru pukul 9:30 lah" Jawab Hani dengan sebel.

"Hani... Untuk semua pelajar sekolah ni pukul 9:30 ni dah lewat sebab kitorang semua dah kena masok dorm... Mianhae Baekhyun hyung... kitorang tak buat pape pon... borak jer..." Jawab Taetae.

"What ever... Aku tak nak tau... Kau Hani kan... Ni kunci bilik kau...  Kau tau tak kau ni menyusahkan... uniform dah ada dalam bilik kau.. Esok kau start sekolah... Nanti aku bawak kau pusing pusing sekolah..." Kata Baekhyun

"Oiii mamat poyo... Tak reti nak greet orang elok elok ke hah... Aku tak minta pon kau buat semua ni... Tadi kau tanya Taetae buat apa dengan aku tengah tengah malam kan... Bila dia jawab kau cakap  tak nak tau pulak... Harap muka jer elok adab kat lutut.." Bidas Hani

"Sedap mulut kau je nak mengata aku kan... Memang kau tak minta tapi Harabeoji kau yang suruh..."balas Baekhyun

"So?! Kau dah diberi tanggungjawab untuk buat tu buat je lah... Yang nak merungut apahal... kalau tak nak buat bagitau je lah kat abeoji aku tu kau tak nak buat... suruh orang lain je... Sebenarnya benda ni tak susah tapi kau yang buat dia jadi complicated..." Hani terus berlalu pergi diikuti Taetae dari belakang. Taetae sempat menunduk hormat sebelum meninggalkan Baekhyun pergi.


Let Me Love YouWhere stories live. Discover now