Chapter 2

0 0 0
                                    

"Hani! kau nak pergi mana tu! Tunggu lah aku!"

"Shhh... Boleh tak kau diam sikit... Kau sendiri kata dh lewat kan... Jangan lah bising..."

"Yelah sorry... But kau still tak jawab soalan aku...Kau nak pergi mana ni?"

"Taetae please lah... Soalan kau tu boleh tak berasaskan akal sikit... Kau nampak aku tengah buat apa... Aku tengah cari bilik aku kan..."

"Sekarang sapa yang tak berasaskan akal hah.. Kalau aku tau kau cari bilik kau buat apa aku tanya... Lagi satu kau tak reti nak tanya ke... Aku tau bilik kau tu kat mana tapi tak pe lah kau nak cari sendiri kan... Annyeong..."

"Taetae... Majuk ke... Jangan lah majuk... Tae oppa tolong lah tunjukkan Hani bilik Hani... Please... Hani penat ni bawak moto tadi..."

"Yelah yelah dah geli aku tengok kau buat macam ni... jom..."

"Thanks Tae oppa... Berat mata kau memandang berat lah bahu aku yang memikul ni... Rasa nak termuntah..."

"Kau nak aku tolong ke tak ni... Aku balik dorm jer kang..."

"Yelah..."

Taetae terus berjalan diikuti Hani kearah bilik baru Hani. Tak sempat mereka berbual, Hani dan Taetae sampai didepan bilik hani...

"Ni lah bilik kau... dorm aku kat depan tu jer... Nak apa apa datang jer dorm aku kay... dah aku balik dorm dulu ye.."

"Kay... Thanks Taetae sebab ku teman aku... Aku nak masuk bilik nak letak barang and tengok apa yang patut... Jap lagi aku datang dorm kau..."

"Ehhh nak buat apa datang dorm aku?"

"Aku nak ajak kau teman aku gi shopping... No but... Bye.."

Hani terus masuk kedalam biliknya dan terus membuat operasi pembersihan dan kemas apa yang patut. Disebabkan Hani tinggalkan rumah macam tu je, Hani langsung tak der apa apa pakaian. Nasib baik Hani jenis yang bawak laptop dia kemana mana je... Selepas beberapa minit, Hani keluar dari bilik dan berjalan menuju ke dorm Taetae...  Setibanya Hani dihadapan dorm Taetae, Hani terdengar satu suara yang menengking dari dalam...

"Kau!! Aku dah cakap yang kau tak boleh rapat dengan sesiapa kecuali aku! Berapa kali aku nak kena cakap ngan kau ni! Aku tak suka tengok kau rapat dengan orang lain especially Hani...Jangan sampai aku bagitau kat semua orang yang kau ni ANAK PELACUR!!!"

Hani yang mendengar dengan bengang terus menerjah masuk tanpa memberi salam. Kelihatan V sedang memeluk kaki Baekhyun dengan air mata yang membasahi pipinya... Betapa luluhnya hati Hani melihat lelaki yang baru menjadi sahabat nya beberapa minit lepas dilayan sebegitu rupa..

"Perempuan! Kau tak reti nak ketuk dulu ke?! Dah tak ada adab?! Kau tak der hak nak ceroboh privacy orang lain..." kata baekhyun

"Perlu ke aku beradab dengan orang yang tak beradab macam kau ni...  Kau nak cakap pasal hak... Apa hak kau nak halang dia rapat dengan aku... Apa hak kau nak buka aib dia... Apa hak kau nak hukum dia atas kesalahan eomma dia... Apa hak kau nak halang hak dia sebagai seorang manusia untuk hidup bebas... Apa hak kau nak buat dia macam ni... Apa hak kau untuk ugut dia macam ni... Kau still nak cakap pasal hak ke? Aku boleh senaraikan banyak lagi..."

"Aku ada hak untuk buat semua tu sebab dia anak orang gaji aku... Dia memang layak kena layan macam ni sebab dia ANAK PELACUR" Baekhyun menekankan bahagian itu..

"Okay fine... Kau nak cakap pasal hak jugak kan... Fine.. Aku pon ada hak sebagai kawan kepada V... Aku boleh buat laporan atas undang undang syeksyen 43 mencabul hak asasi seseorang... Polis akan ambik tindakan atas kegiatan macam kau buat sekarang ni..."

"Aku tak kesah... Kau nak buat buat lah... Eomma akan cari Kim Minseok... Kau mesti kenalkan... Sapa tak kenal dia kan Peguam Terbaik kat Seoul ni..."

"Xiumin tu oppa aku... Dia takkan bela orang macam kau... Lagi satu... Kau tak kenal kan aku sapa... Tak pe, tak lama lagi kau mesti kenal sebab aku Kim Heeyeon akan gantung kepala kau kat tiang bendera dewan kalau kau kacau orang lain lagi especially V... Tak caya kan... Orang kata kalau nak tau kena cuba... Cuba lah kacau orang... Aku akan pastikan kepala kau terasing dengan badan... "

"Aku bagitau eomma aku T_T"

"Hahaha kau buat lawak ke... Gi lah balik nangis kat ketiak eomma kau tu... Dasar anak eomma... Aku tak kesah kau nk bagitau tapi kalau eomma kau susahkan hidup aku... Aku takkan teragak agak untuk suruh abeoji aku buang ku dari sekolah ni... Taetae... Jangan lupa beli surat khabar tau... aku tak sabar nak baca artikal 'ANAK JUTAWAN TUAN BYUN DIBUANG SEKOLAH' Pergh... Tak keluar rumah lah dowh... Tae kajja... Baekhyunnie... Ingat yer... I'll do what i said.. "

Hani terus menarik Taetae keluar dari dorm itu dan menuju ke arah moto Hani dihadapan sekolah.  Hani yang melihat muka Taetae yang sembap mula rasa sedih.  Rasa bersalah mula menyelubungi dirinya. Yelah tadi kan Hani ada jugak sebut pasal eomma Taetae jugak. Hani dengan Tae naik moto dan pergi ke satu tempat yang Hani suka sangat untuk tenangkan hati dia.  Diorang diam je sepanjang perjalanan.  Setibanya di Sungai Han...

"Kenapa kau bawak aku pergi sini? Kata nak shopping..." Tae memecahkan kesunyian.

"Hehehehe... Tak der mood lah nak shopping... Nanti aku pakai lah apa yang ada... Mana ada baju langsung... Haih suruh Umin oppa hantarkan lah..."

"Tak yah lah tipu... Aku tau kau tak der baju langsung kan... Kau mana ada bawak beg lain selain beg laptop kau... Jom lah pergi..."

"Alah nanti lah... Aku tak nak pergi selagi kau tak stop buat muka bulldog kau tu... Lagipon kita lepak lah dulu.. Awal lagi..."

"yelah.."

Keadaan kembali senyap. Masing masing tak tau nak cakap apa. Mata memandang keair tapi hati ke lain. Diorang dibuai dengan permainan perasaan diorang sampai lah Taetae bersuara...

"Hani... Lepas kau tau eomma aku tu macam mana, kau mesti rasa jijik kan kawan dengan aku... It's okay... Aku paham, mana ada orang yang nak kawan dengan anak *** macam aku ni..."

"Woi! Mulut kau jaga sikit...  Sejahat mana pon eomma kau,  kau tak boleh cakap macam tu... Tae.. Kau nak dengar satu citer tak?"

"Citer lah.."

" Kau tau tak... Sebenarnya,  aku lari rumah ni sebab Appa aku bawak perempuan lain masuk rumah... Tak sampai sebulan lagi Appa aku ceraikan eomma dia dah cari lain... sampai masuk rumah pulak tu... Aku rasa marah sangat sampai aku tengking appa aku tadi... lastly aku gak yg nyesal... Maybe appa hilang eomma appa boleh cari baru tapi kalau aku hilang appa... Aku nk cari appa baru macam mana...  Sejahat mana pon dia... Dia jugak yg besarkan aku dari kecik... Bagi aku eomma kau tak jahat sebab apa... Kalau dia jahat dah lama dia buang jer kau kat mana mana... Tapi dia tak buat kan...  Dia jaga juga beruk macam kau ni...  Nama jantan tapi cengeng... "

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 10, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Let Me Love YouWhere stories live. Discover now