Dem hade beräknat att jorden skulle gå under om 58 dagar. Jag sa att jag inte trodde på det men på riktigt visste jag det. jag visste inte vad jag skulle göra. Jag kanske får åka till mars med min familj eller dö. Jag bestämde mig för mars grejen. Jag ville inte tänka på det men det var svårt. Mamma kom upp till mig och sa att jag skulle försöka sova. Men det gick inte jag hade så många tankar i mitt huvud. Men tills sist somna jag. Jag vaknade av att pappa ropade på mig, EBBA!!!! Det är frukost. Jag gick till min garderob och skulle välja kläder men det var också svårt allt var svårt just nu. Efter jag valt kläder och fixat mig så gick jag ner. Jag åt en tallrik flingor men det var inte gott. Mina små syskon frågade om jag var sjuk men jag sa att jag inte var det. Pappa kände mig i pannan och sa att jag var lite varm och att jag nog fick stanna hemma idag. Men sen visade sig att jag fick stanna hemma med mina små syskon hela dagen tills k.l 18.00 kul.jag som trodde att jag skulle få vara hemma själv. Ellie och Molly sa att dem skulle vara lugna de men som om jag trodde på det. dem skulle säkert springa runt som galningar i huset. Jag började iallafall bli mer och mer rädd för att jorden skulle gå under. Jag försökte att tänka ut något som hade funkat för att hjälpa jorden som skulle gå under. Det första jag tänkte ut var att man kunde plocka skräp dagarna i enda, att man cyklar istället för att köra bil eller både och. Jag skrev upp det på en lapp så att jag inte glömde det. Nästa dag blev jag bara värre jag spydde och hade mig det var så äckligt! Mina syrror fick stanna hemma idag också för att inte sprida baciller! Jag får inte vara sjuk mer nu för jag måste göra nåt åt saken med att jorden skulle gå under. Så jag gick ut och börja plocka skräp soppåsen som jag la skräp i blev lite som en spypåse ibland. när jag kom hem var det middag det var köttbullar med potatis mos men jag ville inte ha. Mamma fråga mig vad jag har varit, jag sa att jag hade varit ute och plockat skräp och hon förstod att jag ville göra nåt åt att jorden skulle gå under.
YOU ARE READING
58 dagar kvar
AdventureDet 58 kvar tills jorden skulle gå under vad ska man välja åka till mars eller dö? Det får du reda på om du läser 58 dagar kvar!