💙 제 5 장 : 좋은 날💙

277 25 4
                                    

서울, 한국 남부 오후 9:00🌃

Jungkook sekarang berada di tempat tuisyen nya. Selesai sahaja tuisyen, dia pun pergi membeli aiskrim.

buranhaemayo kkumman gatnayo
neol wihaeseo bitnago isseo~

'Suara yang sama.. " Jungkook pun pergi mencari suara itu.

Jungkook pun menoleh di seberang jalan.

'Perempuan itu! ' dia terkejut kerana melihat perempuan yang sama dia langgar tempoh hari. Baru sahaja dia ingin melintas, tiba tiba sebuah lori melintas. Jadi terbantut lah niatnya.

Dia menoleh lagi tetapi kelibat perempuan itu sudah pun hilang. Jungkook pun memasang raut wajah kecewa.

"Kenapa ada saja halangan bila saya nak dekat dengan gadis itu? " bebel Jungkook seorang diri. Aiskrim di tangannya yang semakin cair di makannya cepat.

"Excuse me. " sapa seorang gadis menepuk bahunya lalu dia pun menoleh.

"Yes? Can I help u miss? " tanya Jungkook lalu perempuan itu mengukir senyuman actually most to mischievous smile.

"No.. Saya tahu awak nak cari perempuan tu kan? " tanya perempuan yang pipi nya chubby.

"How did u know?.. " tanya Jungkook pelik. Adakah perempuan itu mengintip nya selama ini?

"Itu awak tak payah tahu.. Yang penting sekarang awak nak tahu siapa perempuan tu kan? Well saya bagi awak clue. Tepat pada pukul 10:00 malam awak pergi ke alamat ini 1 Gye-dong, Jongno-gu, Seoul 110-800, " kertas yang diberi perempuan itu pun jatuh. Jungkook mengutipnya dan membacanya.

Time:10 pm,
Location: 1 Gye-dong, Jongno-gu, Seoul 110-800, 

Jungkook pun mendongak kan kepala nya.

'Eo? Mana perempuan tu? ' Jungkook menggaru kepalanya yang tidak gatal itu. Dia hairan kerana sudah 2 orang perempuan yang akan menghilang secara tiba tiba dan secara tidak langsung.

Dia harus mengajak BTS ikut bersama nya sekali esok. Dia pun memasukkan kertas itu di poketnya lalu berjalan balik ke rumahnya.

Semasa perjalanan pulang, dia ternampak seekor anak anjing di kotak.

"Aigoo comel nya. " Jungkook membelai belai anak anjing itu. Anak anjing itu menjilat jari Jungkook.

"Hehe.. Kejamnya orang yang buang awak ni.. Tapi saya tak boleh nak jaga awak.. Sorry.. " kata Jungkook manakala puppy itu menyalak manja.

"Eo! Saya ada bulgogi.. " Jungkook membuka beg nya lalu mengeluarkan bekas dan membukanya.

"Awak makanlah ni.. " Jungkook memberikan puppy itu bulgogi.

"Bye.. Saya nak balik.. Jaga diri puppy! " kata Jungkook berlalu pergi meninggalkan puppy itu.

TBC

Love Whisper 사랑 속삭임 [EunKook]Where stories live. Discover now