O gün Ayşegül parktaki banklardan birinde oturuyordu.Evleri parkın karşısındaydı.Ayşegül'ün yüzünde bir hüzün vardı.Çünkü o gün canından çok sevdiği köpeği olan Şans kaybolmuştu.Yarın okullar açılacaktı.Annesi Ayşegül'ü eve çağırmak için çok direndi ama Ayşegül eve girmedi.Sonra babası geldi.Ayşegül babasıyla birlikte eve girdi.Ailecek akşam yemeğini yediler.Yemekten sonra parktan''hav-hav'' diye sesler geliyordu.Bu sesin Şans olduğunu herkes biliyordu.Ayşegül koşa koşa parka gitti.Köpeğine sıkı sıkı sarıldı.Artık Ayşegül'ün uyku saati gelmişti.Çünkü ertesi gün okul vardı.Ayşegül herkese''iyi geceler''deyip uykuya daldı.Ayşegül çok heyecanlıydı.Çünkü yeni bir okul,yeni bir öğretmen ve yeni arkadaşlar.Bu büyük bir heyecan veriyordu Ayşegül'e.Ertesi gün Ayşegül kahvaltısını yapıp yola çıktı.Köpeğini de okula götürüp arkadaşlarına gösterecekti.Okula vardı.Arkadaşları Şans'ı görünce koşa koşa o karamel rengindeki tüylerini okşadılar.Sonra Şans'ı gezdirmek için Ayşegül'den izin aldılar.Bir süre sonra arkadaşları geldi.Şans yoktu yanlarında.Arkadaşları Şans'ın kaybolduğunu söyleyince Ayşegül küpler bindi.Okulu bırakıp köpeğini aramaya koyuldu.Saatlerce aradı ama nafile.....Sonra gizlice eve girdi.Biraz dinlenmek için kitabını alıp bahçelerindeki çınar ağacının gölgesinde okumaya başladı.Sonra yeni tanıştığı arkadaşı Ela geldi.Ona öğretmenin verdiği ödevi söyledi.Sonra yavaşça''köpeğini buldun mu?''diye sordu.Ayşegül cevap vermedi.Çünkü o can evinden vurulmuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ayşegül'ün Şans'ı
AdventureAyşegül,arkadaşı Ela,kardeşi Bengisu,köpeği Şans'tan ve onların yaşadığı maceralardan bahsediyor.