part 1

13 0 0
                                    

Kisah ini mengisahkan seorng jejaka yg lemah dan malang bernama aid haqail ziad iskandar shah..... Yng ingin mencari cintanya yg sejak dia berumur 6 tahun yang bernama norzulaikha hairul kahar..... Dan kini selepas 10 tahun kemudian..... Beliau berjumpe cinta yang lame beliau cari.... Mari sama kita ketahui cerita nye....

Pada masa tadika dahulu..... Aid ade seorang kawan yg bernama zulaikha.... Meraka selalu main kejar - kejar, gelongsor,dan lain ²...... Masa kecil mereka sanggat rapat..... Ada satu hari tu aid berborak dengan zulaikha.....

Aid : ikha!!!
Ikha : yer awak!!!
Aid : boleh tak saya nak bercinta dengan      awak ( pengaruh drama dalam TV)
Ikha : tapi kan awak kita kan masih kecik?... Mana boleh bercinta!....nnti mama saya marah mcm mana?
Aid : tak ape awak..... Kita pegang janji satu sama lain....
Ikha : janji macam mana tu awak?
Aid : kita becinta sekarang dan pegang perasaan ni semua sampai besar!!

            Nampak sahaja kecil tapi perasaan seperti orang dewas. Perbahasa orang dahulu kata..... Kecil - kecil cili padi. Berbalik kepada cerita aid dan ikha tadi.  Selepas sahaja tamat prasekolah tadika kemas pada hujung thun dahulu.... Aid jadi lain seperti orang yg tiada perasaan.  Seolah - olah ada yang kehilangan..... Rupa - rupa nya beliau kehilangan cintanya yang walaupun nampak seperti cinta monyet.
           
             Aidil mencari dan mencari selama 10 tahu.... sehinggalah beliau mendapat tahu..... Org yang beliau cari selama ini......

Mahu tahu kesudahan cerita cinta aid haiqal dan siti norzulaikha... Jangn lupa saksikan pada esok hari...... Okey!!!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 07, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

kasih antara kitaWhere stories live. Discover now