Jeg kan ikke tro det. This is the day. This is the day when hell starts for real. This is the day when everything goes back to your normal life with work and homework. For å gjøre en lang historie kort: Jeg hater skolen. Mer enn noe annet i verden. Hittil ihvertfall.
Jeg blir vekt av den skjærende lyden av vekkerklokka krype inn i øret mitt som om det var verdens viktigste ting. Jeg slår den av og ser trøtt på klokka.
07:00
Here we go again. Jeg reiser meg fra senga og går inn på badet ved siden av rommet mitt. Jeg legger hånden på dørhåndtaket og drar ned da jeg kjenner at den er låst. Seriøst?! "Opptatt!", hører jeg Brianna rope innefra. Nei, sier du det Brianna! "Kom igjen'a Bri!", roper jeg tilbake og lener meg på døra. Akkurat da låser hun opp og trekker døra til seg. Jeg faller fremover, men Brianna klarer akkurat å ta meg imot så jeg ikke treffer gulvet. "Seriøst Kaylee?", spør hun med et spørrende uttrykk i ansiktet. Du vet dagen din kommer til å til helvete når dette er starten på den. Jeg stirrer oppgitt på Brianna og himler med øynene før jeg reiser meg ordentlig opp. "The bathroom is yours", sier hun og går ut av badet.
I går la jeg frem klærne jeg skulle ha på i dag over kanten badekaret. Jeg tar av meg pysjamasen og går inn i dusjen. Jeg skrur på vannet forsiktig og lar det renne over kroppen min før jeg dirigerer vannet varmere. Når jeg er ferdig tørker jeg meg fort, tar på klærne og setter håret opp i en turban med håndkleet. Jeg gikk for en vanlig jeans og en svart og hvit crop-top med hvite ankelsokker.
Jeg går ut av badet og ned trappa. Brianna sitter i stua og ser på tv mens hun spiser. Jeg ser mamma sitte på kjøkkenbordet og leser avisa. Hun løfter blikket opp mot meg og smiler når hun ser meg komme inn på kjøkkenet. "God morgen, jenta mi!", sier hun med en vennlig stemme og tar en slurk av kaffen sin. "God morgen", sier jeg og tar frem en brødskive og leverpostei og litt juice. Jeg setter meg ut i stua sammen med Brianna med maten i hendene. Vi sitter og snakker litt før mamma kommer inn. "Er dere spente jenter? Brianna som begynner på ungdomstrinnet og Kaylee på videregående. Jeg husker selv hvordan det var!", sier hun og lener seg inntil karmen inn til kjøkkenet. "Hvordan er det å ikke ha Kaylee på skolen, Brianna?", spør hun og ler litt. "Det skal bli deilig!", sier hun og ser sarkastisk på meg før hun begynner å le. "Hey! Jeg var ikke så ille", sier jeg med munnen full av mat. Vi alle tre begynner å le.
*
Det som er uvant med å begynne på videregående er at jeg må ta bussen til skolen. Da jeg gikk på ungdomsskolen kunne jeg bare gå dit og på 5 minutter var jeg fremme. Jeg står på bussholdeplassen alene og venter på bussen. Jeg skroller gjennom feeden på Instagram og sjekker Snapchat og diverse, mens jeg venter. Katherine bor litt lengre unna meg, men vi tar bussen sammen til skolen. Først går jeg på her på denne bussholdeplassen, og på neste stopp går Katherine på. Enkelt! Bussen kommer endelig og jeg setter meg i midten og stirrer ut av vinduet. Etter en kort stund stopper vi endelig på Katherine's bussholdeplass. Jeg ser henne ut av vinduet og begynner å smile og vinke til henne. Bak henne er det to gutter fra skolen og en jente jeg ikke vet hvem er. Jeg får øyekontakt med den ene gutten et par sekunder før Katherine kommer inn i bussen. Hun går fort mot meg og setter seg ved siden av meg. Vi klemmer hverandre hardt og begynner å snakke om alt og ingenting, mens bussen begynner å kjøre.
-----
Da var andre kapittel ute og jeg er så spent på hva dere kommer til å synes om denne boka! Husk å kommentere og vote!
Gjerne del med venner! :)
YOU ARE READING
Never trust anyone
Teen FictionKaylee Edwards på seksten år starter igjen på skolen etter nok en sommerferie og et brudd mellom kjæresten. Mye kan skje i løpet av en sommer og hva gjør du når du plutselig innser at den du stoler mest på ikke er til å stole på allikevel? Hva skjer...