Bas Konuş

95 16 2
                                    

Yıl 2013 aylardan kasım, insanlar fellik fellik sonbaharda aşk romantizm ararken, ben ne arıyordum onu bilmiyorum.  Zello adlı uygulamayla sonbahar a gelişi güzel bir giriş yapmışım ki hiç sormayın, 3 ay selamın aleyküm, aleyküm selam

O zamanlar yeni olupta kendinizi  kabullendirebilmeniz için ya ses tonunuz dikkat çekici olmalı yada şiir şarkı söyleme gibi bir yeteneğiniz olmalı, bu saydıklarımda bende olmadığından, işimin ne kadar zor olduğununda farkındaydım.

Sanal ortam için kendini niye bu kadar kasıyorsun demeyin, çünkü sohbetin bir albenisi var. Dikkatinizi çekecek herhangi bir muhabbeti saatlerce dinleyebilirsiniz.

Sabah saatlerindeki muhabbet genelde esnaflarlar arasında geçerdi. Her sabah saat 8.40 ta ayakkabı tamircisi amca nın garç diye kepenk sesini duyardık. Birbirlerini hiç görmemiş bu insanların bir mahalle de dükkanları birbirine yakınmış gibi  samimi diyalogları zaten sizi bir şekilde bağlıyor Zello ya

Kullanıcı kitlesinin yaş ortalaması 23 ile 50 arasında değişiyor. Sabah saatlerinde esnaf kesim, öğle saatlerinde yatağından yeni kalkan üniversiteliler, akşam da işinden evine giden çalışanlar gece 12 den sonra kanal yöneticisi moderatörler huzur, güvenlik ve refah sağlama görevini gece ci moderatörlere devreder, gece de kanı kaynayan gençlik sabaha kadar konuşur şarkı, şiir  bu sıralamayı kurgulasanız bu kadar düzenli işlemez sistem. Sanal ortamdan beklenmeyecek kadar değişik ve duygularınızı rahatça dile getirebildiğiniz bir ortam.

Zaman geçtikçe sizi bağlıyor buranın bir parçası gibi hissediyorsunuz. Bu bağlılık Zello ya değil, ortamın sanal olmasına rağmen içindeki insanların samimiyetine tutuluyorsunuz.

En çok dikkatimi çeken  şeylerden biriside bu insanlar, çok popüler olan sanal platformları pek kullanmıyorlar onların herşeyi burası. Hayat tan  o kadar yıpranmışlarki, sözleşmişler gibi Zello da  toplanmışlar. Birbirlerinin doğum gününü, zaaflarını, sevdiği veya sevmediği herşeyi biliyorlar aralarında sıkı bir bağ oluşmuş.

Bazen hepimizin ihtiyacı olan, birinin sizi can kulağıyla dinlemesidir. Sıkıntınız olduğunda etrafında kimse kalmaz ya burda o da yok her şekilde sizle diyalog kuralabiliyorlar.

Zello nun sesli konuşulabilme özelliği duygularınızı ses tonunuzla daha kolay ifade etmenizi de sağlıyor. Özgüven kazanmanızda yanında cabası,

Gelelim bana :)  muhabbet akarken sizinde artık devreye girmeniz gerekiyor. Aradan 3 ay gibi bir süre geçmiş olsa da

YIL 2014 OCAK İLK UZUN DİYALOG

Akşam saat 8 gibiydi hareketli muhabbet var. (Nickleri vermek istemediğimden benzetme yaparak adlandıracağım)

-Dertli beyfendi: Arkadaşlar  balık yapıyorum buyrun beraber yiyelim (arka fonda Kibariye peri kızı çalıyor)

-Uzun boylu çocuk: Ooo abi yine yakmışsın gemileri, bu gece kime içiyoruz.

–Dertli Beyfendi : 40 yıldır kime içiyorsak bu günde ona, uzun boylu çocuk, kendine bardak kap gel, bak nar gibide kızartmışım balıkları

-Uzun boylu çocuk: Ah be abi yakın olsam bardakla değil sürahiyle gelirim, bende de var bir kaç dert

-Kanal sahibi: Akşamınız hayır olsun, erken başlamışsınız :)

-Kanal sahibi : Uzun boylu çocuk, hayırdır yengeylemi atıştın yine, dertli beyfendi salata varmı masa da diyetteyim :) Arkadaşlar şu aşağıda bulunan arkadaş hiç konuşuyormu ? "benden bahsediyor"

-Almancı kız : Yok abi selam verip selam alıyor. İstersen atabilirim kanaldan ?

-Kanal sahibi : Adam selam veriyormuş daha ne :) buton bırakın bakalım tanıtsın kendini, ajan gibi takılmasın, moderatör arkadaşlar yeni gelen arkadaşlara yardımcı olun

-Almancı kız: Tamam abi ilgilenicem ben.

-Uzun boylu çocuk : Rahat bırakın adamı, belki sadece dinlemeyi seviyordur.

-Almancı kız: Keşke sende dinlemeyi sevsen :)

-Kanal sahibi : Arkadaşlar konuyu sulandırmayın :) bu adam bu gün burda konuşacak, evet arkadaşım buyur buton senin....

Artık farkedilmiştim ya konuşacağım ya da kanaldan atacaklar. Üzerimde gereksiz bir gerginlik var :) ve butona bastım

-Ben: Herkese selam, ben sadece dinlesem olurmu ?

-Almancı kız: Olmaz, bu gün sen dinleyeceksin yarın öbürü öteki gün öbürü, kim konuşacak !

-Ben: Demek ki o gün bu günmüş artık susmamak gerek bundan sonra elimden geldiğince buton alıcam ilerde yönetici olup suskunlar diye bir kanal açmayı düşünüyorum hepimiz dinliycez :)

-Kanal sahibi:  Tekrar aramıza hoşgeldin kardeşim, ilerde senin davranışların, bu kanalda seni moderatörlüğe taşıyacaktır...

Bu konuşma beni baya cesaretlendirmişti, artık sohbetlere katılabiliyordum, Tanınmaya da başlamıştım.

4 aylık bir sürede kendimi göstermiş üstelik yöneticilikte almıştım. Artık kanalın sevilen bir karekteriydim.
Birşeylerde yavaş yavaş değişiyor, artık hiçbirşey eskisi gibi olmamaya, güzel görünen herşey  değişmeye başlıyordu...

......BÖLÜM SONU......




 

GaripZelleştikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin