Setelah solat Subuh. Kami semua beratur di barisan dan mulalah untuk memanaskan badan.
RIDZUAN: baiklah, abang ialah orang yang ditugaskan untuk menjaga kamu bersama kawan-kawan abang. Abang ialah ahli bomba.
Wuu!!! Kalau abang Ridzuan bomba. Boleh jadi tajuk cerita ni Abang Bomba I Love U...
FARID: baiklah, kita mulakan dengan panaskan badan.
AMIER: yang belakang tu buat! Jangan tak buat! Awak tuh gemuk banyak lemak terkandung macam mana nak lari kalau badan macam tu!Ni kem ke, segmen mengutuk orang nih.
RIDZUAN: lari setempat!!! Lari dengan laju!!!! Lompat!!! Lompat dengan tinggi!!!! Lompat wahai manusia!!!
Keluar dah lagu lompat si katak lompat. Dahlah suara sengau. Lainlah cam aku. Hih!!! Tak baik....
Selepas setengah jam memanaskan badan dan berdiri di bawah matahari terik. Habislah muka aku yang putih lepak nihh.
FARID: baiklah, kamu semua akan dibahagikan ke dalam kumpulan.Cikgu, sila.
CIKGU:baiklah, kumpulan pertama Sofia, Dilah, Fadziehan, Linah, Akid, Shahirah, Dayana, Mya, Anas, Zarul dan Arif. Ialah kumpulan satu. Maizatul, Hadi, Dayana, Fazrin, Syazri, Nadzhan, Saffiya, Anisah, Harez dan Afik satu kumpulan.Dan bla bla bla... Whatever. Aku segrup dengan Fadziehan dan Akid. Satu persatu kumpulan akan masuk ke hutan. Buat apa dalam hutan? Macam kembara hutanlah. Tapi, lain sebab. Ahh!! Fine. Author tak prnh masuk kem. Jadi, jangan tanya.
AKID: semua hati-hati ye..
Fadziehan menjaga di depan Akid pula di belakang sekali. Peta berada di tangan Akid dan Fadziehan kalau terjumpa tanda X tandakan pada peta. Aduh! Tiba-tiba perut senak lah pulak. Mungkin sebab tak sarapan. Selalu pagi-pagi makan nasi goreng, mee makanan ringan gitu. Pagi ni, biskut sekeping aja...
DAYANA: Shah, are u okay?
SHAHIRAH: yeah, im fine.Perjalanan diteruskan. Perut sudah berkaraoke lagu dangdut. Sakit nya tuh di sini di dalam perutku... Aduh!!
DILAH: Fadziehan, boleh tak kita rehat sekejap? I penatlah...
LINAH:haah...
DAYANA: gedik...Kata Dayana perlahan. Aku duduk sambil memegang perutku.
SHAHIRAH: Dayana, dlm beg ada minyak, tak?
DAYANA: takde... Dekat khemah. Why? Perut kau senak ke? Tulah Mai dah pesan bawa minyak kau tak dngar.Bla bla bla... Mulalah makcik Joyah tak jual tong gas ni bebel.
DAYANA: kau dengar ke tak?
Aduh!! Dia tepuk belakang aku!! Kuat pulak tuh sampai aku lawan fighthand dengan dia pun kalah.
SHAHIRAH: sakitlah!
DAYANA: sakit ke? So.. So.. Sorry!!
FADZIEHAN: teruskan perjalanan!!Aku beratur belakang sekali, Dayana depan aku. Si gedik tu, dekat belakang Fadziehan. Ada jugak nanti aku ambik kayu pukul kau. Terus mengamuk jadi gorila, hilanglah sikit kegedikan kau tuhh...
AKID: Shah okey?
SHAHIRAH: huh? Oo... Oo... Okey!
aku gagap!!AKID: yeke? Kenapa pegang perut tu?
Eih aku okeylah!! Aduh!!
AKID: nah, ambik air ni. Nanti perut tu sakit.
SHAHIRAH: thank you.Aku meneguk sedikit air lalu ku pegang.
FADZIEHAN: dekat depan ada jambatan kayu yang ada sikit kayu yang takde. Bawahnya ialah sungai yang dalam. Jadi, hati-hati.
YOU ARE READING
Brother or Husband?
Non-FictionJadi adik kepada seorang penyanyi terkenal dan hot di zaman kini. Mesti best!! Mesti semua suka. Tapi Shahirah macam tak suka je. Kenapa? Macam nak taknak layan. Jom baca! @norleha4- kau jngn komen mcm2yerr.. Nnti mati kau!! Haiyah!!!