1

3 0 0
                                    

"Ik heb jullie zo erg gemist!" Ik geef Hannah, Lisa en Dione een knuffel, zes weken zonder je vriendinnen is echt lang. Natuurlijk hebben we wel eens een paar keer afgesproken maar net als vorig jaar waren we allemaal in andere weken op vakantie. "Ik jou ook!" Dione glimlacht. "We hebben toch eerst opening? Alles word hier zo lekker duidelijk aangekondigd.." Lisa rolt met haar ogen. "Ja van 9:00 tot 11:00 kennismaking met onze nieuwe klas en dan beginnen de lessen." Hannah laat op haar mobiel een e-mail zien die ze van school heeft gekregen. "Ik heb dan, na de kennismaking, als eerste uur wiskunde, geweldig dit.." "Komt vast wel goed." Lisa lacht.

"Welkom klas 4T2," meneer van Dijk, onze mentor staat voor in de klas. "We beginnen de eerste twee uur met kennismaking, maar iedereen kent elkaar al hier behalve één jongen. Die is hier nieuw." Iedereen richt zijn hoofd naar de nieuwe jongen. "Kun je jezelf voorstellen Jason?" Vraagt meneer van Dijk. "Sure, ik ben Jason. Ik kom uit Florida, en ik ben verhuisd naar Nederland. Ik was 5 toen we naar Florida verhuisden, en nu verhuizen we weer terug. Mijn Nederlands is redelijk normaal, want in vakanties gingen we altijd naar Nederland." Ik kijk naar zijn haar en zijn ogen, Jason mag er echt wel zijn.. "Zijn er nog vragen voor Jason?" Ik steek mijn hand in de lucht. "Hoe lang blijf je in Nederland?" Hij kijkt me recht in de ogen aan, wow. Hij is, knap? Kan ik dat nu al zeggen ik ken hem niet eens ik weet amper twee minuten hoe hij heet.. "Dat is nog niet zeker, maar we blijven sowieso twee jaar als alles goed verloopt." Hij glimlacht, ik bloos. "Mel!" Fluistert Hannah in m'n oor nadat ze me een stoot geeft. "Wat?" "Je staart en je bloost.." Hannah lacht.

We zitten op de fiets, nog een half uur fietsen en we zijn thuis. "Hoe waren jullie lessen?" Vraagt Dione. "Saai.." Antwoord Lisa lachend. "Same here." "Mweh.." Antwoord ik. "Ja jij had Jason in elke klas." Plaagt Hannah, ik kijk haar aan met fronsende wenkbrauwen. "Serieus?" "Uhm, ik denk ook dat je hem wel ziet zitten.." Dione kan soms zo straight to the point zijn. "Ik ken hem net een dag." Ik probeer mezelf een beetje te verdedigen. "Love at first sight." Zegt Lisa met een mysterieuze stem. 

This hopeless loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu