"Jom ah!"
"babi siyes ah aku panggil tok kadi kang!"Danny terus bangun lalu keluar dari biliknya itu.
"Setan aku bukannya nak kawin sekarang!"terjerit Diana dengan karenah Danny. Dia ingat kawin tu macam main masak-masak ke?
*****
"Betul ke Danny dengan Amel setuju nak kawin?"soal Raja Yusof kepada mereka berdua.
Danny dan Diana mengangguk tanda benar.
"Tapi Danny dan Amel kan muda lagi? Dah sedia ke nak pikul tanggungjawab?"tanya Raja Yusof lagi.
"Ayahanda ni. Haritu suruh kawin! Ni tanya macam-macam pulak.."ujar Danny menunjukkan dia rimas hahahaha
"Ye lah saje je ayahanda tanya nak uji betul ke orang memang nak kawin. Tiada paksaan ye!"
"ye lah ayahanda ni banyak pula cakapnya."ujar Danny mula bosan.
"Dah lah, pi sana! lagi sebulan kamu berdua kawin. buatlah persiapan sendiri semua!"arah Raja Yusof.
"sebulan? kenapa tak esok je?"tanya Danny.
"tak guna punya budak, jangan nak gatal sangat."
*****
"Tahniah korang!!!"jerit Dian dan Danish serentak.
Bahu Diana naik ke atas sedikit. Terkejut lah tuu uhuiiii
Nasib tak melatah
"Tahniah bendanya korang dua ni!?"tanya Danny pelik. Datang tanpa diundang tetiba terus tahniah. Salam tak bagi. Hi hi pun tak beri.
"Korang kan dah nak kawin!"ujar Danish.
"Belum kawin lagi lah bangang. Simpan tahniah korang tu waktu majlis kami nanti!"ujar Dania pula.
"Tah! Tahniah tu nanti korang kena cakap banyak kali."ujar Danny kepada Danish dan Dian.
"Kenapa pulak kena cakap banyak kali? Kau nak bersanding berpuluh kali ke?"tanya Dian.
"takde aih, nanti kan lepas kahwin mengandung, lepastu beranak. pastu mengandung lagi..pastuuuuuu"
"Kau umur baru 19 tahun sedar diri sikit. aku ni muda lagi belajor tak habis ingat aku ni kilang beranak ke ha?"soal Diana sambil mencubit lengan Danny.
"Aduhh sakit weh sakitt. ampun!"
*****
"Babyyyyyyy"jerit Danny lalu memeluk Dania.
Dah halal gais
Alhamdulillah
"apa ni?"tanya Dania.
"baby babyy"
Dania menjeling Danny di sebelah saja taknak layan dia padan muka.
"baby shark dodododo baby shark dodododo baby shark dodododo baby sharkkkk"nyanyi Danny untuk menutup malunya.
Siapa tak malu bila terhegeh tapi tidak dilayan
aku mengasihanimu Danny
semoga sentiasa tabah
"Danny diamlah! aku tengah buat assignment ni!"ujar Diana.
"Weh, aku nak cakap sikit."ujar Danny.
"Cakap apa??"
"Cakap pasal kita."ujar Danny.
pasal kita
pasal siapa?
KITA
"Nak cakap apa?"tanya Diana.
"Kitakan dah kahwin! Jomlah tukar nama panggilan!"ajak Danny.
"nak tukar apa?''tanya Diana.
"Hm, kalau ikut kitakan kerabat so kanda dinda lah. tapi macam cringe sangat."
"Pleaselah kanda, dinda! taknak aku"ujar Diana.
"Hm oklah kita mula dari bawah. kita panggil nama je nak tak?"ujar Danny.
"Okay Danny hehehehheh"
"Apa yang lawaknya sayang?"tanya Danny.
"Tadi kata nak panggil nama je? Apa sayang pulak ni!"soalan Danny dibalas balik dengan soalan Diana.
"Biarlah, ehh sayang blushing ehh hahahahah. Kalau suka bagitau lah!!"ujar Danny lalu mencubit pipi Diana.
"jangan lah Danny!!!!!"
"Okay sayang!!!"
"DANNY!!!!!!"
TAMAT
Babi
Seronok gila dah tamat
Kalau rajin aku buat special part
Kalau rajin la
Berkurun gak nak tunggu rajin tu
YOU ARE READING
Royal Love ✔
FantasySiapa sangka putera raja yang keras bak ais tiba-tiba terjatuh . Terjatuh ? Jatuh dari mana ? Jatuh Cinta ler hehehe . Terjatuh cinta dengan seorang dayang istana . Sudahlah dayang istana, perangai macam jantan pulak tu . Tapi cinta itu buta kan ? D...