Part 1

4 3 1
                                    

"Ampunkan patik tuanku...puteri telah hilang dqn dayang yang bersamanya telah diculik"*melutut*

*menepuk meja dgn kuat*
"Apa?Pp puteri hilang!!!"marah Raja

Perkabaran tersebut disebarkan sehingga sampai kpd permaisuri(bondanya) dan abangnya(putera mahkota).

Permaisuri jatuh sakit kerana terlalu memikirkan keaadaan puteri tunggalnya.Puteri itu baru pulih dari ingatan setelah terhantuk di batu besar.
Raja mengarahkan semua pengawalnya mencari puteri tersebut.

"Bonda,anaknda akan mencari puteri degn secepat mungkin.Lebih mudah kerana ramai golongan bawahan yg boleh tolong kita mencarinya"pujuk Putera Mahkota...

"Ya,tolong carikan adik kamu sebelum dia ditimpa kemalangan yg tak diingini berlaku.Bonda terlalu risaukan dia"rayu permaisuri...

Putera lari dengan pantas menuju ke pasar Goryeo untuk mencari puteri.Dia mencari seorang diri tanpa pengawal peribadi.Dia memasuki hutan untuk mencarinya.Dia terdengar bunyi suara perempuan menjerit.Dia berpaling ke belakang dan ternampk puteri seperti dikejar.

"Puteri!!!!"jerit putera mahkota.

Puteri berlari ke arah putera mahkota.Putera mahkota tidak mampu melawan penjahat bertopeng yg bersenjata dan ramai lagi.Mereka terus melarikan diri sehingga sampai di hujung tebing.

"Putera,kita tak ada jalan keluar lagi"

"Ada..."
*memegang tangan puteri lalu terjun dari tebing tinggi tu dan terjatuh ke dalam tasik*

Mereka terkapai kapai ingin mencapai ke permukaan tasik.Mereka tidak dapat bernafas dan apabila ingin menimbulkan diri di permukaan,mereka bagai ditarik oleh air tersebut.

*Pada masa yg sama,berlaku gerhana matahari yg menggelapkan seluruh kawasan di Goryeo dan semuanya*

(Merentas ke masa hadapan)

Mereka muncul dari Sungai Han dalm keadaan basah kuyup.

"Aduh!sejuknya"
"Kita dekat mana ni?"

*Pengawal yg meronda dikawasan itu*
"Hoiii!!!apa yg kalian buat ni.Belum habis penggambaran lagi ke.Beberapa jam lagi dah masuk waktu pagi.Balik segera!!!"....marahnya





You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 18, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Who Are You?Where stories live. Discover now