Sudah seminggu berlalu sejak hari jadi taehyung dan jihyo. Sudah seminggu juga jihyo cuba mengelak dari jiyong.
Jihyo:erm. Aunty. Jihyo nak cakap sikit ni.
Aunty:cakap lah.
Jihyo:jihyo dah jumpa rumah sewa. Dekat area sini je.
Aunty:hah? Rumah sewa? Nak buat apa?
Jihyo:jihyo ingat nak duduk rumah sendiri. Lagipon jihyo rasa macam dah banyak susahkan aunty dgn jiyong.
Aunty:jihyo. Kamu x susahkan sesiapa pon. Aunty suka kalau kamu duduk sini. Xde lah aunty sunyi sangat. Aunty dah anggap kamu macam anak aunty.
Jihyo:tapi jihyo segan lah menumpang lama lama. Xpe aunty. Nanti kalau ada masa, jihyo datang melawat aunty.
Aunty:jihyo ada masalah dengan jiyong?
Jihyo:a.aaniya
Aunty:sejak kebelakangan ni aunty tengok kamu dengan jiyong jarang bercakap. Bagitahu aunty. Apa budak tu dah buat dekat jihyo. Biar aunty report dekat mama papa dia.
Jihyo:xde lah aunty. Jiyong xde buat apa apa pon. Jihyo cuma nak belajar berdikari. Xkan lah jihyo nak menumpang rumah aunty selamanya.
Aunty:hermm. Kamu dah beritahu jiyong?
Jihyo:i will tell him about this.
Aunty:okay lah. Aunty izinkan. Lagipon kamu dah besar. Dah pandai jaga diri. Aunty bukan parents kamu nak halang kamu. Jihyo jaga diri tau.
Jihyo:oraitt aunty
Aunty:kamu pergilah rehat. Aunty nak siapkn makan malam
Jihyo:nak jihyo tolong?
Aunty:it's okay. Kamu pergi berehat. Lagipon mesti kamu penat baru balik sekolah. Nanti dah siap aunty panggil
Jihyo:nae.
Aunty shey bangun dari sofa dan masuk ke dapur. Jihyo turt bangun lalu menaiki tangga untuk masuk kebilik. Sampai di depan bilik jiyong dia berhenti apabila melihat pintu tidak tertutup sepenuhnya
# JIYONG P.O.V
Sudah banyak kali jiyong mengeluh tanpa sebab. Dia berdiri di beranda bilik sambil melihat pemandangan di luar.
Gd: Apa yang aku dah buat. Aku dah buat dia bencikan aku. Aku dah buat dia jauh dari aku. Aku risau kan dia Apa aku nak buat ni?!.bodoh lah kau ni GD!
'Jangan buat apa apa'
Jiyong memandang sebelahnya. Kelihatan jihyo berdiri sambil memandang pemandangan di luar. Sejak bila jihyo masuk pon dia tidak sedar.
Jihyo: kau xbuat salah apa apa. Jangan bodohkan diri sendiri. Dan jangan buat apa apa. Aku okay. Jangan overthinking pasal aku. Cuma fikir pasal diri kau.
Mereka berdua senyap. Beberapa minit kemudian, jiyong bersuara
Gd:jihyo. Tahu tak kenapa wujudnya sakit hati?
Jihyo memandang jiyong dari tepi. Kepalanya di geleng.
Gd:sebab dari sakit hati tu lah kita belajar untuk jadi lebih kuat
Jihyo: so kau?
GD:kenapa dengan saya?
Jihyo:dah ajar hati kau jadi kuat?!
Jiyong tersenyum tipis
GD:kadang kadang kenyataan x seindah mimpi. Tapi itulah yang membuat kita bangun dari mimpi. Dan saya tak faham dengan kenyataan itu.
Jihyo:maksud kau?
GD:Tiada satu manusia pon yang suka apabila di tolak ataupon di tinggalkan. Mungkin ada orang boleh tersenyum, ketawa dan gembira depan semua orang. Tapi kita x tahu apa yg hati dia rasa. Sakit dia, hanya orang yg laluinya akan rasa.
Jihyo diam. Jiyong masih tenang berbicara .
GD:awak pernah kata ' buat apa nak bukak pintu kalau tak ade orang nak ketuk'. Ingat?
Jihyo menggeleng
GD:mungkin awak x ingat. Tapi saya ingat.
Jihyo:so what?
GD:saya dah ketuk pintu awak. Tapi kenapa awak tak buka?
Jihyo: aku x faham apa yang kau cakap
GD:kenapa awak tolak saya?
Tanya jiyong. Masih dia ingat setiap kata kata jihyo 2 hari yang lepas
# FLASHBACK
Jiyong meletakkan secawan air di depan jihyo. Jihyo memandang kosong
GD:Hey. What are you doing?
Jihyo mengambil sesuatu dari poket seluarnya lalu di letakkan di depan jiyong
Jihyo:Jangan suka aku. Jangan jatuh cinta pada aku. Sebab aku x pernah sukakan kau. Lepas ni aku akan pindah keluar. Dan kau jangan cuba untuk rapat dengan aku. Aku TAK SUKA. Aku BENCI kau.
Jiyong terkaku. Dia memandang rantai di depannya. Mulutnya tidak mampu berkata kata. Hatinya sakit.Bibirnya di paksa untuk senyum
Jihyo:kalau boleh. Aku tak nak care pasal aku.
Kata jihyo lalu pergi meninggalkan jiyong
# END FLASHBACK
GD:saya faham. Mungkin awak dah ada orang lain dalam hati awak. Malam ni saya akan bertolak balik ke Korea. Saya harap awak boleh jaga diri awak. Keluarlah. Saya nak kemas barang
Jihyo mengangguk lalu keluar dari bilik jiyong. Pintu ditutup rapat.
GD:mungkin ini terbaik untuk awak jihyo.
# END POINT OF VIEW
Aunty:jiyong serious nak balik korea? Habistu pelajaran dekat sini?
GD:jiyong ingat nak belajar dkt korea je. Lagipon banyak benda yg jiyong kene uruskan
Aunty:hermm. Sudah lah jihyo nak pindah keluar rumah. Kamu balik korea. Tinggal seorang lah aunty di rumah
GD:alah aunty ni. Macam x biasa plak
Aunty:haish ye lah. Jaga diri tau.
GD:Aunty tolong jagakan jihyo untuk jiyong tau.
Aunty:nae. Flight kamu pukul brapa?
GD:lagi 20 minit. Aunty balik lah dulu
Aunty:okay. Aunty pun ada banyak kerja. Take care.
Jiyong memandang aunty nya yang berjalan pergi. Lama dia memandang. Dia tersenyum sendirian.
(I'm back. Mengarut? Sorry guys. Thank you for waiting 😊)
YOU ARE READING
The Queenka Is My Twin[KTH]
FanfictionJihyo dan taehyung ialah kembar. Mereka berdua tidak rapat. Malah saling membenci antara satu sama lain. Jihyo ialah Queenka disekolah Art high school dan berkawan dgn exo dan suzy. Taehyung dan gengnya BTS berpindah kesekolah jihyo. Jihyo sering d...