Part 1

25 4 1
                                    

Pagi ini dia datang jumpaku, duduk di sampingku dan tersenyum menatapku. Aku betul-betul tak berdaya melihat tatapan itu, tatapan yang begitu hangat, penuh harap dan selalu membuatku boleh memaafkannya. Aku sedar, aku sangat mencintainya, aku tidak ingin kehilangan dia., meski dia sering menyakiti hatiku dan membuatku menangis. Tidak hanya itu, akupun kehilangan sahabatku, aku tidak peduli dengan perkataan orang lain tentang aku. Aku akan tetap memaafkan Dia, walaupon dia sering menghianati cintaku.
"Aku tidak tahu untuk berkata apa lagi, buat kesekian kalinya kau tidak setia! Kau sudah menghancurkan kepercayaan aku!"
Aku tidak sanggup menatap matanya lagi, air mataku jatuh begitu deras menghujani wajahku. Aku tak berdaya, begitu lemas dan Dia memelukku erat.
"Maafkan aku Sya, maafkan aku! Aku janji tidak akan menyakiti hati kau lagi. Aku janji Sya. Aku sayang kau! Please, kau jangan nangis lagi!"
Aku tak boleh nak kata apa-apa lagi selain memaafkannya, aku tidak ingin kehilangan Farhan, aku sangat mencintainya.

Malam ini Farhan menjemputku, kami akan makan malam bersama. Aku sengaja mengenakan gaun biru pemberian Farhan dan berdandan secantik mungkin. Ku temui Farhan di ruang tamu, Dia tersenyum, memandangku dari atas hingga bawah.

"Sya, kau cantik sangat malam ini."

"Terima kasih. Kita jadi dinner kan?"

"Ya , tapi Sya, malam ini aku tak bawak kereta dan kereta aku masih di bengkel, kau tak keberatan kita naik Teksi?"
"Tidak , aku okey je naik teksi."

Dengan penuh semangat aku menggandeng lengan Farhan. Ini betul-betul menyenangkan, disepanjang perjalanan Farhan menggenggam erat tanganku, aku bersandar dibahu Farhan menikmati perjalanan kami dan melupakan semua kesalahan yang telah Farhan lakukan terhadap aku.
Kami berhenti disebuah warung di pinggir jalan. Aku sedikit ragu, kenapa Farhan mengajakku makan ditempat seperti ini. Aku tahu betul sifat si Farhan, dia tidak akan makan di warung kecil di pinggir jalan.

"Kenapa Farhan? Mi, tak sedap ke?"

"Taklah, sedap je, Cuma panas. Kau tak apa kan makan kat tempat gini Sya?"
"Tak. Aku selalu lah makan kat tempat macam ni. Mi ayamnye sedap. Kau kunyah pelan-pelan dan nikmati rasanya dalam-dalam."
Aku yakin, Farhan tak pernah makan tempat macam ni. Tapi , Farhan mula menikmati makanannya, dia bercerita panjang lebar tentang kawanya, keluarganya dan banyak lagi lah.
Dua tahun bersama Farhan bukan waktu yang lama, dan tidak mudah untuk mempertahankan hubungan kami selama ini. Farhan selalu mengkhianat aku, bukan satu atau dua kali Farhan tak setia, tapi dia tetap kembali pada aku. Dan aku selalu memaafkannya, itu yang membuatku kehilangan sahabat-sahabatku. Mereka betol, aku wanita bodoh yang hanya dipermainkan oleh Farhan. Walaupon,kini mereka menjauhiku, aku tetap menganggap mereka sahabatku.
Selesai makan Farhan Nampak cemas, dia mencari-cari sesuatu dari beg duit nya.

"Dompet aku tertinggal dekat teksi ke?"

"Betol ke kat situ takde?"

"Tak ada. Macam mana ni?"

"hmmm, pakai jelah duit aku. Setiap jalan selalu kau yang belanja aku, sekarang giliran aku belanja kau. Ok!"

"ok. Thanks ya sayang, maafkan aku."

Part 2 coming soon ~
Stay tuned ya guys!!!!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 11, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

LAST PROMISEWhere stories live. Discover now