Pada pagi yg indah, dengan sinaran matahari yg terang menerang, aku bangun dengan keadaan yg malas..."malasnya nak siap, huhuhuhu"-JungKook
Jungkook pon mula bangun dan mencapai tuala dan bergegas ke tandas, untuk bersiap ke sekolahnya.Skip...
" Jung min tolong panggil kan oppa kamu tu...suruh dia turun breakfast "
Kata omma Jungkook kepada adik perempuan Jungkook...Jungmin hanya mengangguk lalu naik ke bilik jung kook untuk memanggil oppanya...." Oppa...oppa dah siap ke?...omma panggil turun suruh breakfast "
Kata Jungmin kepada oppanya. "Dah siap dah....nanti oppa turun" jawab nya. "Okay" jawab Jungmin lalu turun untuk memberi tahu omma nya..Tidak lama lepas tu, Jungkook turun dengan laju sambil membawa beg sekolahnya... dia menuruni tangga dengan pantas dan terus ke meja makan untuk bersarapan dengan keluarganya.
"Morning Omma! Morning Appa! Morning Donsaeng yang gemuk!" Jung Kook tersengih menunjukkan bunny teeth nya.
"Oppa! Jangan panggil Min macam tu!" Jung Min menarik muka nya kerana geram dipanggil gemuk oleh Oppa nya itu.
"Kook jangan lah kesian dia.." terdengar suara appa yang sedang mencapai secawan kopi itu agak serius.
"Mian appa, mianhae Jeon Jung Min-shii.. adik oppa yang cute.." Jung Kook sekali lagi mengukirkan senyuman manis semanis gula kalah suga ataupun Min Yoon Gi rakan karibnya itu.
"Ha~ macam tu lah oppa! Thank You oppa bunny teeth!" Jung Min terus ketawa sebaik sahaja menghabiskan ayatnya.
"Yah! Jung Min!" Jung Kook membesarkan matanya.
"Kook.. Min.. dah lah tu.. duduk sarapan.." Omma mulai bersuara untuk memberhentikan pergaduhan tadi.
Jung Kook bergerak duduk di sebelah kerusi di hadapan Jung Min dan terus bersarapan.
Sememangya anak-anak Encik dan Puan Jeon ini akrab dan sering bergaduh.. kalau sudah baik ya memang diakui baik yang teramat tapi kalau sudah bergaduh pula.. hmm memang bergegar satu rumah itu.
Keadaan agak senyap ketika mereka bersarapan kadang kala terdengar suara sudu dan garfu berlaga.
KREKK
Jung Kook bangun dari duduknya
"Omma.. Appa kook gi sekolah dulu.""Ouh ye lah.. jalan baik-baik eh.." Omma menasihati lembut anak sulungnya itu.
"Jung Min.. Oppa pergi dulu eh.. Min naik kereta dengan Uncle Choi eh.." Jung Kook meminta kepastian dari Jung Min dahulu.
"Okay oppa! Balik dengan Oppa eh? Boleh?" Jung Min membuat muka comelnya.
"Hmm ye lah oppa tunggu nanti, jalan cepat sikit balik nanti." Jung Kook mula bergerak ke pintu rumah.
"Kook.." Appa memanggil Kook dari jauh.
"Nae appa?" Jung Kook memalingkan mukanya memandang ke arah appanya.
"Jangan bawak motor laju-laju, slow-slow jer.. dan jangan buat masalah." Appa menasihati Jung Kook, anak sulungnya dan satu-satunya anak lelakinya itu.
YOU ARE READING
I'M CHANGED BECAUSE OF YOU!!
FanfictionDestiny atau takdir semuanya sudah ditentukan. Rela atau pun tidak dia harus menerimanya. Lelaki yang ego dan Perempuan yang tidak sama taraf dengannya. Adakah seorang Kingka sekolah mampu jatuh cinta kepada budak nerd? Fesyen yang ketinggalan zaman...