Mina pov
Aku, Jihoon dan Jinyoung berpusing satu Neverland ni. Tak tahu nak main apa. Tiba2 satu idea muncul di fikiranku."Apakata kita main tu.." Aku menunjuk ke arah pirates(?) Swing yg sedang bergerak ke hadapan dan kebelakang. Kedengaran bunyi jeritan dari sana membuatkan aku berasa... Excited
"Tapi Mina.. Bahaya la" aku dapat tengok muka Jihoon sudah cuak. Apalagi si Jinyoung.
"Mana ada bahaya. Cepat laaa.." Tanpa menunggu jawapan daripada mereka, aku berjalan pergi ke pirates swing itu. Aku memberi kepada penjaga 3 tiket untuk naik. Setelah ramai yang keluar dari benda itu, kami duduk di dalam kapal ini. Tak sabarnyaaa.. Jihoon dan Jinyoung hanya mendiankan diri. Pemegang keselamatan telah tersedia. Hanya menunggu ia bergerak sahaja.
1 2 3
Kapal ini bergerak. Lama kelamaan.
"ARGHHHHHHHH" makin lama makin tinggi dia bergerak menyebabkan kami menjerit. Tapi aku jerit dengan keriangan.
30 minit kami berada dalam pirates swing, kami turun dari situ.
"Aku nak termuntah" Jinyoung memegang perutnya. Aku hanya ketawa. Tak sangka mereka takut benda tu.
"Mina, I swear I never to ride it again" kata Jihoon dengan muka separuh nazak dah.(eh bila masa Jihoon pandai speaking pulak). Rasa bersalah gak.
"Ikut saya" aku menarik mereka memandangkan mereka tak larat nak berjalan. Aku menyuruh mereka duduk di bangku di bawah pokok manakala aku pergi ke kedai aiskrim. Aku membawa 3 ais krim berperisa coklat, vanila dan strawberry. Aku tak tahu mereka minat perisa apa so aku beli random.
"Nah.. Pilih" Jinyoung mengambil perisa vanilla manakala Jihoon ambil strawberry. Aku duduk di sebelah Jinyoung.
"Gomawo" aku hanya jawab dengan senyuman. Pada malam itu sungguh sejuk sehingga menusuk pada tulangku. Kenapalah aku pakai dress. Tiba2 aku merasa badanku ditutupi oleh satu benda tebal. Aku menoleh ke tepi. Jinyoung menyarungkan aku sweaternya.
"Thanks"
End pov
"Thanks" Jihoon mengeluh. Kalau Jihoon di sebelah Mina, memang dia akan buat macam tu jugak.
"Mina, awak tak nak main lagi?" Jihoon menanya.
"Tak nak. Saya nak tunggu yang lain. Mana mereka?" Mina memeriksa jam yang tepat pada pukul 11.
"Kalau mereka jumpa mainan best, memang tak ada kesudahan. Apakata kita pergi kedai itu " Kata Jinyoung yang seperti orang tengah di antara mereka. Jinyoung berdiri diikuti Mina dan Jihoon.
"Hah? Cekak rambut??.. Malas la" Jihoon ingin duduk semula tapi Mina menahan tangan Jihoon daripada duduk menyebabkan jantung Jihoon berdegup.
"Aish.. Pergi je laa" Jihoon menggaru kepalanya yg tidak gatal. Last2 dia terima. Mereka masuk di kedai cekak rambut. Pelbagai fesyen ada. Arnab, frozen, cinderella dan lain2. Jinyoung memilih cekak rambut yg sangat comel
Jihoon tidak memilih apa2 sehingga Mina menyarungkan cekak rambut telinga arnab kepadanya.
"Kiyowooo~" kata Mina apabila melihat penampilan Jihoon sekarang. Tambah lagi dengan cekak rambut arnab di kepalanya.
Jihoon terpaksa memakainya. Tapi hakikatnya dia malu sekrang. Setelah Mina memilih cekak rambutnya sendiri, mereka membayar di kaunter lalu keluar dari kedai itu.
"Ke namsan tour nak?" Mina membukakan cadangan. Jihoon dan Jinyoung hanya mengangguk setuju. Mereka berjalan menuju ke namsan tour yang tidak jauh daripada taman tema itu. Mereka menggunakan lif untuk naik ke puncak. Tiba di puncak,
"Wahhhhhhh.. Cantinya pemandangan" kata Mina dengan teruja melihat pemandangan di Seoul. Cahaya daripada lampu yang menerangkan bandar, dan cahaya daripda namsan tour ini. Telefon Jinyoung bergetar menandakan seseorang menelefonnya. Jinyoung meminta izin untuk menjawab panggilan. Hanya tinggal Mina dan Jihoon sahaja. Situasi janggal berlaku di antara mereka berdua sehinggakan Jihoon memulakan percakapannya.
"Emmm.. Mina, awak ada namchin tak?"
"Tak.. Saya tak interest dengan lelaki selepas kejadian itu berlaku pada diri Hana." Mina memandang pemandangan dengan wajah yang sayu.
"Kalau awak tak percayakan lelaki. Apakata awak pecayakan saya?" Mina menoleh ke arah Jihoon lalu merenung matanya. Mata dia penuh dengan kejujuran dan pengharapan. Mina menunduk. Jihoon menarik Mina perlahan lahan ke dakapannya.
"Tolong Jihoon. Jangan berikan saya pengharapan" kata Mina dalam dakapan Jihoon.
"Pengharapan awak tak akan sia sia sebab saya.... Pendam perasaan saya terhadap awak.. Lebih daripada seorang kawan" Mina terkaku. Dia tidak sangka Jihoon suka dengan dia juga.
Jinyoung pov
"Nanti kami pergi ke situ."
"Jangan lama sangat"
"Nae"Aku menamatkan panggilanku dengan Sungwoon hyung. Aku ke arah Mina dan Jihoon. Tapi langkahku terus terhenti apabila melihat mereka berpelukan. Aku memejamkan mataku untuk menahan cemburu. Aku mesti kawal emosi. Dia kawan kau Jinyoung. Setelah mereka meleraikan pelukan, aku berpura pura mengukirkan senyuman seperti tidak ada apa2 yg berlaku.
"Eoh.. Jinyoung. Bila masa awak sampai" Mina menanya.
"Baru." Jawabku sepatah.
"Mereka nanti di tempat biasa. Jum" kami pergi ke tempat biasa iaitu di hadapan taman tema.
TBC
Tamat chapter 6 yeahhh.. Bagaimana dengan Jihoon dan Mina? Adakah mereka mempunyai hubungan? Wuu tunggu chapter 8 okey 👍
#Jihoon
#Jinyoung
#wannaoneHappy reader!!! Ignore those typos
YOU ARE READING
Butterfly love❤💕
FanfictionDi sekolah Haneol High School, sekolah yang terkenal dengan pelajar yang memiliki paras rupa yang mampu membuat pelajar dari sekolah lain terpikat. Selain itu,taraf pendidikan mereka tertinggi di antara sekolah di Seoul. Sampailah suatu hari,sekolah...