Part 9

812 77 17
                                    


"Tu kan moto.."

"Taehyung"

Ucapan Yerin terpotong oleh Sowon.

Sekejap. Macam mana Sowon boleh tau tu moto V. Sedangkan Yerin tk cakap apa apa pon.

"Mana unnie tau?" Tanya Yerin di dalam talian dengan raut muka yg ingin tahu.

Sowon tersentak. Dia lupa yang dia sudah berjanji untuk merahsiakn perkara ini dari adik-adiknya yg lain.

"Nnti unnie citer. Sekarang ni bagi diorg signal. Kita dh boleh serg. Cau.." Ujar Sowon. Panggilan ditamatkan.Dia mula memberi isyarat untuk yg lain.

1

2

3

.

.

.

"Serang!!!!!!!!!"

Banggg!!!

Bts pov~

Vroom~~~

Taehyung memakirkan motonya di kawasan parkir di dalam bangunannya. Dia turun dari motor lalu menuju ke rakannya yang lain. Helmet dikepala dicabutnya.

"Yow! Kau dari mana?" Tanya Rapmon. Permainan snooker dihentikan seketika.

Taehyung meletakkan helmetnya di atas meja. Punggungya dihempas di atas sofa bersebelahan dengan Jungkook.

"Dari kedai serbaneka. " Jawab Taehyung sambil tangannya mengambil makanan yg dipegang Jungkook.

Jungkook membuat muka 'what the hell dude'. Taehyung hanya membuat muka selamba.

"Korg! Aku ada benda nk cakap ni.." Jin selaku ketua Bts memulakan pembicaraan. Kertas yang agak besar itu dibentangkan di atas meja snooker.

Ahli Bts mula berkumpul di sekeliling meja itu. Mereka menumpukan sepenuh perhatian kepada ketua mereka.

"Aku.."

Banggg!!!!

Jin tidak sempat henghabiskan percakapanya apabila pintu bangunan mereka dipecah masuk..

Dan muncullah sekumpulan gangster yang nemakai pakaian serba hitam. Tidak lupa juga dengan mask yg berada di mulut mereka untuk menyembunyikan identiti diorg.

Author pov~

"Korg siapa?!?!" Tanya Jimin. Senjata di tangan digenggam erat. Begitu juga dengan yg lain. Sudah bersedia dengan senjata masing masing.

"Tak perlu tau kitorg siapa" ujar Sowon.

"Yeoja rupanya.. berani pulak nk lawan kitorg yg namja ni.. hahha" Jungkook berkata dan akhiri dengan gelak yg seakan mengejek.

" It's not important if we're a ladies. Are you thinking that we can't fight with you guys? Just wait for it" kata Umji. Jarinya ligat bermain dengan pisaunya.

"Korang nak apa ni?" Rapmon membuka suaranya.

"Kitorg nak bincang dengan korg" jawab Sinb.

"Apa" tanya suga singkat.

Sowon berjalan beberapa langkah kehadapan. Mendekatkan jaraknya dengan ahli Bts. "Korg tau tk yang korg semua ni dh langgar kawasan kitorg?" Jawab Sowon sinis. "Korg dh tak de tempat lain ke?" Sambungnya lagi dengan memasang muka ketat. Matanya tajam memandang setiap muka manusia yg berada di hadapannya.

" For your information, tempat kitorg bersih. Dan sekarang ni korg dh kotorkan. So, lepasni ckp ngan konco2 korg tu jangan buat sampah kt tempat kitorg." Kata Yuju. Dia berjalan dn berhenti disebelah Sowon. Begitu juga yang lain.

"Tempat korg?? Wauu. Tk sangka yg yeoja pon boleh jdi gangster.. Ada kawasan sendiri plan tu.. Daebak!!! Hahhaaa" ketwa jhope. Diikuti yg lain.

"Korg memg nk kene ajar!!!! " Sinb sudah tidak dpt menhan amarahnya. Dia mula menghayunkan kayu besbol di tangannya ke arah Jhope, namun sempat dielak.

Dengan itu mula lah pertempuran antara mereka.


Yerin pov~

Aku agak terkejut bila Sinb menghayunkan kayu besbolnya ke arah Jhope. Dengan serta merta pertempuran berlaku.

Sowon sedg berlawan dgn Jin. Sowon kelihatan begitu cantik meskipun tgh berlawan.

Aku dgn secara tiba- tiba diserg oleh seseorg. Aku sempat mengelak.

Tapi!!!

Rambut aku!!

Aku menyentuh rambut aku yg pendek sebelah.

'Korang asam jawa punya budak!!! Habits rambut aku!!'

Aku lihat org itu. Taehyung.. Kenapa mesti dia!

Dh gila agaknya main ngan pisau? Nasib kene rambut. Klau leher? Mahu putus kepala aku.

"Woi. Kau buat apa? Tk nak lawan ke?" Ujar nya sombong.

Calm down Yerin. Dia saja je tu.

Ambik ni!!!!

Aku berlari dengan sekuat hati dan menendang perutnya.

Senak? Mestilah. Aku punya tendangan ni boleh bawak sampai Pluto tau.

Nak lagi?

Hiayak!!!

STOP!!

Belum sempat aku nk meneruskan aksi.

Siapa pulak lah yg kacau ni.

Oh.. Sowon unnie.

End Yerin pov~

Semua berhenti berlawan, begitu juga Yuju yg sdg asyik berlawan dgn Jimin dan juga Namjoon.

Antara yg lain, hanya Yuju seorg sahaja yg berlawan dgn dua org lelaki. Tk hairanlah kerana Yuju merupakan ahli yg handal karate berbanding ahli yg lain.

"Berhenti.. Skrg ni lagi skali aku warning. Klau aku nampak lagi budak budak kau kacau tempat kitorg, aku tk teragak agak nak buat perkara yg luar jangkaan korg." Sowon menghabiskan kata kata nya lalu keluar dri bangunan tersebut diikuti yg lain.

Kluar sahaj ahli Gfriend, ahli Bts melepaskan keluhan berat.

"Kuat gila diorg berlawan. Tk srdar diri tu pendek." Kat Suga geram.

"Btol tu.. Tpi kan diorg tu sapa ha?" Tanya Jungkook pula.

"Lantaklah diorg tu siapa, yg penting diorg tu kuat. Dia lawan aku ngan Jimin kot.." Rapmon a.k.a Namjoon kata dngn muka yg beria.

"A'ah. Tk sangka yg diorg tu kuat" ujar Jimin pula.

Jhope yg sedg mengemas tempat mereka itu tiba tiba menjerit.
"Woi!! Rambut siapa ni? " jerit Jhope tidk jauh dri tempat ahli mereka yg lain duduk berehat.

"Rambut siapa pulk yg tanggal ni." Tanya Jin kali mengambil rambut tersebut lalu dikibarkannya.

Taehyung berjln mendekati Jhope dn Jin.

"Hmm.. Hyung. Aku rasa ni rambut budk yg lawan ngan aku lh."

"Apa!!"


To be continue

Hello.. Mesti ramai yg tunggu author update kan? Jk jk

Sorry ye.. Semenjak dua menjk ni rasa mals menyelubungi diri author.. Haha

Hope enjoy.. 🙆

GANGSTER OR NERD???💕+TAERIN+Where stories live. Discover now