BAB 2 : CINTAKAN DUNIA PINK

39 2 0
                                    

"Assalamualaikum,princess...awal nya awak sampai.." perli seorang penolong ketua pengawas... "Waalaikummusalam...hehe" aisya menjawab salam sambil senyum seperti mutiara bersinar...

" Masuk ke kelas sebelum loceng berbunyi..kalau tidak,nama awak akan tercatit di dalam buku nota berwarna purple ini..." kata penolong ketua pengawas itu..."Alright,boss..."
Kata aisya sambil menunjukkan tanda patuh pada arahan itu..

Selepas tamat sesi pembelajaran,aisya terus balik ke rumah untuk menghias biliknya...

Setelah sampai di rumah...

"Awalnya aisya balik hari ni,mesti dia nak hias kamar tidurnya" bisik hati ibu Aisya...

To do list for make up my room

1. Cat warna pink
2. Tukar cadar warna pink
3. Pasang kelambu warna pink
4. Tukar almari warna pink
5. Tukar cover handphone warna
Pink

"Siap juga akhirnya,to do list...Sekarang ni saya perlu berfikir,bagaimanakah cara untuk mendapatkan duit untuk menghias kamar tidur saya ini.." bisik hati Aisya...

"Mama,Ayah...boleh x saya nk minta duit??" Tanya aisya dengan nada yang manja..

"Berapa ringgit?" Tanya ayah dan ibu nya... " Nak minta dalam RM5,000?"
Kata Aisya... Tersedak air yang diminum oleh mereka apabila mendengar permintaan si anak bongsu itu... "Awak nk buat apa dengan duit sebanyak itu?" Tanya mereka bagi mengetahui lebih lanjut tujuan sebenar Aisya meminta duit sebanyak RM5,000... "Saya nak hias kamar tidur saya" beritahu aisya sambil menghulur sehelai kertas yang bertulis to do list...

"Ayah dan mama boleh beri sahaja apa yang awak mahu untuk menghias kamar tidur awak...tetapi ada satu syarat..." kata kedua ibu bapa aisya... "Apa syaratnya ayah,mama???" Tanya aisya dengan nada ingin mengetahui... "Kamu perlu mendapat 6A UPSR dan 7A UPSRA..."
Beritahu kedua ibu bapa Aisya...

Tersentak dan tergamam seketika...Dia akan masuk kamar bilik tidurnya untuk menyatakan azam pada buku diari nya...

Azam untuk menghias kamar tidur:

1. Belajar bersungguh sungguh
2. Membina jadual belajar
3. Berhenti memikir tentang kamar
Tidurnya

"AKU PERLU BUAT! AKU BOLEH !"bisik hati si gadis itu..

SI GADIS PINKY PINKWhere stories live. Discover now