Forandring

17 2 0
                                    

Han orket ikke mer alt var for vanlig alt gikk i en rutine fra morgen til kveld vær dag, før og etter skolen. Nå var det nok han orket ikke en dag til en dag til med det vanlige kjedelige hverdagen, han måtte gjøre noe med det men han turte ikke. Han var redd for hva de andre mente om han at han var...

ring... *** (time 1)

Han begynte å gå mot timen når Sabrina kommer mot han, han la armen rundt henne uten å si noe skulle han gjøre det nei han turte ikke. "skal vi gå til timen kjeken" sa Sabrina han nikket kort og de begynte å gå de møtte de andre i gjengen før de går inn. "ja klasse..." døren åpner seg brått "ja se hvem som er sen igjen" sa lærern "jajaja det skal ikke skje igjen" sa Sabrina med en sarkastisk tone som vanlig før alle i gjengen ler som vanlig og finner plassene sine "ja klasse velkommen tilbake har dere hatt en fin sommer"spurte lærern alle svarte ja som vanlig "det er en ny gutt dette semesteret som skal være med oss det er Alec" Sa lærern før han reiser seg han var høy men ikke høyere enn Yuri, han hadde mørkt hår å så ut som var godt trent. "ehm Yuri kan du vise Alec rundt etter timen" "ja det kan jeg" sa han med en mild stemme "greit men dere kan sikkert bare gå med en gang hvis han hvor alt er og hjerne introduser han til de andre etterpå dere skal få bøker og sånt i neste time så dere er forberedt. De gikk ut på gangen og han begynte omvisningen "Hei jeg heter Yuri og jeg har gått på denne skolen siden 8. og du heter igjen" "Alec eh... er det kantine her" spurte han "ja vi kan gå dit først hvis det er noe bare spør" sa Yuri med en trygg stemme "ok" de gikk bortover gangen forbi 10A sitt klasserom og ned trappen forbi 9. fløyelene  og bort til kantinen "ja det er da her vi spiser og 8. fløyelne ligger bort gangen til høyre og musikk rommet er i etasjen hvor vi har klasserom, det er en butikk over veien og en liten park hvor vi bruker å være det er snart friminutt men det er bare et kort fri så vi har ikke lov til å gå i parken men det er masse benker i skolegården. Har du lyst til å være med oss?"sa Yuri "ja gjerne" 

"hei folk bra time" sa Sabrina som den bichen hun er, alle vet det men ingen sier noe for de er redd for hva hun vil si vis noen fortalte henne det. "hei Sabrina og du er Alec ikke sant" sa hun å rakte ut hånda "Ja det er sant, hyggelig og møte deg" svarte han med en forsiktig stemme før han setter seg igjen og Sabrina setter seg ned ved Yuri og ser på han, han legger ikke armen rundt henne først, men så tar hun opp mobilen og plutselig så er armen hans rund henne. Hun ser på han med et iskaldt blikk før hun ser bort og åpner munnen igjen. "Yuri kan vi snakke litt" spurte Alec beskjedent "ja selvfølgelig" sa han og de gikk litt lenger unna "ehhm... ikke for og skape dårlig stemning eller være frekk men liker du egentlig Sabrina for det ser ut som alle er redd henne og at du egentlig har lyst til å gjøre det slutt" sa Alec "jaaa... sånn egentlig men hvordan skal jeg gjøre det egentlig" sa Yuri litt lei seg "bare spør om å få snakke med henne og gjør det rett før timen så sier du før hun sier noe at det er time å at du må gå" "ok skal prøve men vi må gå tilbake så dette kan skje" så begynte de å gå og de kommer til boret og planen begynner Sabrina blir med bort og Yuri begynner og Sabrina tar det ikke helt inn over seg før "det er over vi er ikke sammen lenger" sa Yuri og før han får sakt noe så løper hun vekk. Yuri går til de andre og de går til timen alle gratulerer Yuri, men Sabrina kom ikke tilbake den dagen hun hadde løpt hjem og gråt. "Yuri kan jeg bli med deg hjem" spurte Alec "ja selvfølgelig" svarte han

Timene gikk og skole dagen var over og Alec og Yuri begynte å gå mot der Yuri bor. "hvem bor du med?" spurte Alec "ingen" "hva mener du med ingen du må jo bo med noen" "neh broren min kommer en gang i blant men ellers helt alene" "åja ok, heldig da" "ja sikkert, det er det huset der" de gikk opp oppkjørselen og stoppet forandøren Yuri tok fram en nøkkel og luket opp døren og de gikk inn... 

ForandringWhere stories live. Discover now