Selepas kematian mereka yang tragik itu.Aku mula gelisah kerana penyiasat lelaki itu tidak memberitahu nama dia.Aku ingin membunuh dia secepat mungkin jadi aku pun cuba berkawan dengan penyiasat tersebut.Aku memberitahu apa yang terjadi sebenarnya.Aku terdengar kawan dia memanggil dia dengan nama Is.Aku disitu cuba memikirkan apa nama penuh dia Ismadi??Ismaily??Ismail??.Aku menulis nama-nama tersebut tapi dia tidak mati tetapi orang lain lak yang mati.Aku di situ terfikir adakah penyiasat perempuan itu memberitahu kepada penyiasat itu bahawa mereka semua mati disebabkan nama mereka tertulis pada sehelai kertas dari Death Note.
Penyiasat itu menyuruh kami panggil dia aril atau is kerana dia hanya menggunakan nama tersebut.Kemudian aku pergi ke kawannya iaitu Fakhrullah aku bertanya kenapa dia hanya menggunakan nama pendek dia beritahu kepada bahawa dia tidak mahu sesiapa tahu identiti dia yang sebenar.Aku pun bertanya kepada Fakhrullah jadi encik tahu tak nama dia?Dia jawab tidak sebab pertama kali kami berjumpa dia masih gunakan nama itu jugak.Kami semua pergi rehat. Semasa rehat aku sedang berfikir apakah nama dia sebenarnya.
Selepas rehat kami balik ke kelas.Aku pada masa itu ketakutan kerana Death Note aku sudah hilang pada masa itu jugak la aku teringat yang Amira mahu meminjam buku nota.Aku rasa dia yang ambil jadi aku mengambil kertas dari Death Note yang aku koyak untuk kecemasan dan menulis nama dia.Walaupun aku kenal dia sejak kecil aku terpaksa bunuh walaupun dia kawan yang sentiasa ada untuk aku.Aku memaksa diri aku jadi aku menulis nama dia dengan tangisan di dalam yang meminta untuk tidak.Aku mula menyesal membunuh kawan-kawanku tetapi aku terpaksa walau dengan bagaimana pun untuk tidak tertangkap.Sebelum aku menulis nama dia aku pergi kepada dia dan meminta maaf untuk segala apa yang aku telah buat.Kemudian aku tulis nama dia.
3minit selepas itu dia mati kerana oksigen tidak sampai ke otak dia.Aku kemudian berlari ke kelas aku memeriksa begnya tetapi tiada langsung Death Note tersebut.Tiba-tiba penyiasat tersebut datang kepada aku dan cakap 'Kau cari ni ke,' kata penyiasat itu.Dia bercakap kepada aku 'Kenapa kau bunuh diorang,'.'Sanggup kau bunuh kawan-kawan kau,'.Aku mula cakap dengan nada yang rendah 'Macam mana kau tahu aku ada nota tersebut,'.Dia cakap senang sahaja dari kau punya percakapan,'.Aku di situ cuba mencapai gunting dan menikam penyiasat tersebut tetapi aku tikam kawannya iaitu Fakhrullah.Fakhrullah di situ mati secara perlahan-lahan sementara itu penyiasat lelaki itu memacukan pistol ke kepala aku.Aku cuba fikir apa yang aku nak buat.Penyiasat itu menyuruh aku letakkan gunting tersebut.Aku pun letak.
Keadaan jadi sunyi dan pada masa itu penyiasat itu terkena serangan jantung .Aku terlupa yang aku ada lagi kertas Death Note di dalam poket aku.Aku tergelak terbahak-bahak penyiasat itu mati .Dia beritahu kepada aku bahawa dia akan kembali dan menangkap aku kemudian aku pun pergi dari situ dengan pantas.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Apakah yang akan belaku?
Macam mana Kano tahu nama penyiasat itu?
Adakah betul penyiasat itu mati???
YOU ARE READING
!!Death Note SKBTS!!
HorrorSeorang kanak yang terjumpa nota kematian tentang seseorang murid yang mati dan sejak dia terjumpa nota kematian terdapat banyak aktiviti paranormal berlaku di sekolah tersebut.Ramai budak telah mati setelah dia menjumpai nota tersebut.Mystery nota...